10 השירים הכי טובים של רדיוהד לסשן יוגה

לכבוד ההופעה המתכוננת של הלהקה בקיץ הקרוב בישראל, הכנו לכם רשימה של קטעים לא מוכרים, קטעי מעבר, בי-סיידים, קטעים נדירים ורמיקסים של להקה שיכולים לשמש פסקול מושלם לסאשן מדיטציה רדיוהדי

אחד הדברים המפתיעים בלהקת רדיוהד — שמגיעה להופעה אחת בפארק הירקון ב-19 ליולי — היא שהיא הצליחה להכניס מוזיקה מופשטת, מדיטטיבית לתוך המיינסטרים. האלבומים של הלהקה כללו תמיד, לצאת סינגלי-פופ מצליחים, גם קטעי אמביינט אינסטרומנטאליים מהפנטים שלא מנסים לעשות מה שלהקת פופ עושה: הם לא מנסים לרגש, לא מנסים להרקיד ולא מנסים לפתות. להיפך: הם מנסים להשקיט את התודעה.

הנה רשימה של קטעים לא מוכרים, קטעי מעבר, בי-סיידים, קטעים נדירים ורמיקסים של להקה שיכולים לשמש פסקול מושלם לסאשן מדיטציה רדיוהדי.

 1. MK1

האם מ״ק הם ראשי תיבות של ״מדיטציית קונדליני״? מה שלא יהיה, הקטע הקצר הזה מראה שכלי הנגינה המזרחי המורכב ביותר שנוצר הוא מיתרי הקול של תום יורק. (מתוך In Rainbows Bonus Disc)

 [youtube pSDhBGlYgX0 nolink]

2. Treefingers

היוגה היא כלי עתיק שעוזר לנו להרגיע את ההשתוללות הבלתי-פוסקת של האינטיליגנציה. אבל איך מרגיעים אינטיליגנציה מלאכותית? רדיוהד נותנים לנו טעימה מאיך יראה שיעור יוגה בעידן האנדרואידי. (מתוך Kid A)

[youtube S_VFRB8zRmM&app nolink]

3. (Bloom (Creatures Remix

בין קווים פשוטים וארוכים לבין נקישות פסנתר רחוקות, היצירה בת 16 הדקות לוקחת אותנו למסע בין שני מוחות. הרמיקס המורחב הזה הוא בעצם היצירה העדכנית ביותר של רדיוהד: תום יורק וג׳וני גרינווד יצרו אותה במיוחד בשביל שבוע האופנה האחרון, השנה.

[youtube QDsSvPE-hmM nolink]

 

4. Pink Section

כמו המחשבה, גם הטראק הזה מתחיל מופשט והולך ומתחדד. מתוך Tomorrow’s Modern Boxes, פרויקט הסולו האוורירי של תום יורק.

[youtube VVA2nvIsCug nolink]

 

5. Arpeggi \ Weird Fishes

השיר החלומי מ-In Rainbows עובר כאן, בביצוע חי יחד עם ה Nazareth Orchestra מתוך פסטיבל Ether ב-2005 טיפול מלטש: הסדר מוחלף, ככה שהמופשטות המורכבת של Arpeggi מוביל לאט לאט לחזיון התת מימי — מלא דגים מוזרים מאוד.

[youtube kUzmhztxWdc nolink]

 

6. Truth Ray Remix

קרן האמת מתוך פרויקט הסולו של תום יורד, Tomorrow’s Mordern Boxes, כאן ברמיקס שמכניס אתכם לאט לאט לתוך השלב הראשון הכי חשוב בכל עיסוק רוחני: האמת. (מתוך Tomorrow’s Modern Boxes Remixes)

[youtube af559rI3KdM nolink]

 

7. Hu

בסוף הכל מתחיל ונגמר בהודו. הנה קטע שלא נכנס לאלבום של ג׳וני גרינווד עם שי בן צור והראג׳אסטאן אקספרס, Junun — לניעור סופי של השרירים הפנימיים. (מתוך ערוץ היוטיוב של Nonesuch Records)

[youtube M5tLoceVlZU nolink]

 

8. Melatinon

שיר אקסטטי שהוא בעצם תפילה למנהלים. נדבך חיוני לסיום כל טקס פולחני בעולם המערבי: ״מוות לכל מי שעומד בדרכך!״ (מתוך No Surprises EP)

[youtube pIVHCGdUgLQ nolink]

 

9. Fitter Happier

אי אפשר לעשות רשימת שירי ניו-אייג׳ רדיוהדים מבלי לכלול את הפארודיה הגאונית שלהם על טקסטי ניו-אייג׳. הקטע הזה, מתוך אלבום המופת Ok Computer, מצביע על הסכנה היחידה של הניסיון שלנו להרגיש טוב כל הזמן על ידי שינון תובנות שכתבו אחרים: זה עלול להפוך אותנו מאנשים שמשננים מנטרות לרובוטים שמשננים נוסחאות. (מתוך Ok Computer)

[youtube HimvFbossU8 nolink]

 

10. (Everything In Its Right Place (Joe Claussell Remix0

ולסיום, קחו אתכם הביתה מנטרה.

[youtube f_L3kz4dPVY nolink]