10 דברים שכדאי לך לדעת על ברזל בהריון

את עייפה? יש לכך סיבה. ההמוגלובין שלך נמוך? יש לזה מענה. מפחדת לקחת ברזל כי את חוששת מעצירות? יש לנו בשורה בשבילך: תוסף ברזל בטכנולוגיה חדשה שימנע את תופעות הלוואי

altmanironהריון הוא שמחה וברכה, אבל בואו נודה על האמת, לשמחה הזו יש גם מחיר. אנחנו משלמות אותו, אולי טיפונת מקטרות, אבל יודעות שהתמורה שווה פי אלף בריבוע.

אחת מתופעות הלוואי הראשונות של ההריון היא עייפות. נשים רבות מדווחות על תשישות שגורמת להן להירדם באמצע היום, ללא שליטה, אחרות מספרות שעם בוא הערב הן "נופלות מהרגליים". ובכן, לעייפות הזו ישנן סיבות רבות: השינויים ההורמונליים והגופניים שמתחוללים בגוף וכן עלייה בכמות הדם ובעומס שמוטל על הלב, שגורמת גם לצורך המוגבר בברזל. ועייפות, ניחשתן נכון, הוא אחת מתופעות הלוואי של חסר של ברזל.

מה עוד את צריכה לדעת כדי לשמור על בריאות המשפחה שלך? הירשמי וקבלי עדכון על הכתבות בנושא

ברזל הוא אחד מתוספי התזונה שמלווים את ההריון. אלא שנשים רבות חוששות מפני הרגע שיצטרכו להתחיל בנטילתו, שכן לתוספי ברזל ישנן תופעות לוואי מוכרות וידועות, שמיד נסביר. מה עושים? ובכן, יש לנו בשורות: ברזל Comfort, תוסף תזונה בעל פטנט חדשני לספיגת ברזל שגם נוח לעיכול. קבלו 10 הסברים והמלצות:

1. מדוע כדאי להכפיל את צריכת הברזל: נשים רבות סובלות בתקופת הפוריות מחסר של ברזל, שעלול להיות משמעותי אפילו יותר במהלך ההריון. זו הסיבה שנשים רבות מקבלות המלצה להכפיל את צריכת הברזל, ובכך להפחית את הסיכון לאנמיה מחוסר ברזל, שקשורה לסיכון ללידה מוקדמת ומשקל נמוך של העובר.

2. אילו מזונות עשירים בברזל? ישנם מוצרי מזון רבים שמכילים ברזל בכמויות יפות: בשר בקר, עוף ודגים. ברזל מצוי גם במזון מהצומח כמו דגנים מלאים, פירות יבשים, קטניות, ודגני בוקר מועשרים.

3. מה ההבדל בין ברזל מהחי לברזל מהצומח? חשוב מאד להבין שיש הבדל משמעותי בין שני סוג הברזל שיש במוצרים מן החי לעומת סוג הברזל שיש במזונות מהצומח

ברזל heme: ברזל שמקורו מהחי וזמינותו הביולוגית גבוהה.

ברזל non- heme: ברזל מהצומח שזמינותו הביולוגית נמוכה יותר.

altmaniron2

מה עובר עליך? מה עובר על העובר שלך? מהן ההמלצות המעודכנות? הכנסי לקישור, הרשמי למועדון משפחה בדרך קבלי דיוור שבועי למייל עם כל המידע, הטיפים וההטבות

4. האם אפשר למנוע חסר של ברזל באמצעות תזונה? עקרונית, אפשר. כי כאמור, ישנם מזונות רבים המכילים ברזל. ואולם כדאי לשים לב לכך, שבממוצע רק 10% מהברזל בתזונה המערבית מקורו ב-heme.

5. איך מומלץ למנוע חסר של ברזל ואנמיה בהריון? רופאי הנשים ממליצים על נטילת תוסף של ברזל, במינון שמותאם לתוצאות כמות ההמוגלובין שמופיעה בבדיקות הדם.

6. מדוע נשים חוששות מתוספי ברזל?  כי יש להם תופעות לוואי ידועות ומוכרות: תוספי ברזל יכולים לגרום לגירוי של מערכת העיכול שיתבטא בבחילה, צרבת, כאב בטן ובעיקר – עצירות וצואה כהה. משום שנשים בהריון נוטות ממילא לסבול מעצירות במהלך ההריון, ולעיתים גם מבחילות, החשש מפני השפעת תוסף תזונה המכיל ברזל מובנת.

7. מדוע נשים סובלות מעצירות בהריון? עצירות בהריון גם היא תופעה ידועה ומוכרת, ובמיוחד בשליש השלישי. ישנן כמה סיבות לכך: עלייה ברמת ההורמונים שגורמת להיחלשות של שרירי המעיים ולירידה בתנועתיות של המעיים, צריכה לא מספקת של נוזלים ושל סיבים תזונתיים וכן נטילה של תכשירי ברזל מסוימים הניתנים לנשים בהריון.

8. איך נמנעים מעצירות שנגרמת מתוסף ברזל בהריון? יש לנו חדשות טובות: נטילה של תכשיר ברזל Comfort עשויה למנוע את העצירות. מדובר בתוסף תזונה בעל פטנט חדשני לספיגת הברזל, נוח לעיכול, שמתמוסס בפה בקלות והוא אפילו טעים.

altmaniron3

9. מה עוד ניתן לעשות כדי למנוע עצירות בהריון? אחת ההמלצות החשובות היא להרבות באכילה של מזונות העשירים בסיבים תזונתיים, כגון  ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים. עם זאת, חשוב לזכור שצריכה גבוהה מדי של סיבים תזונתיים עלולה להחמיר את העצירות. לכן, כדאי להקפיד על שתייה של 10 כוסות מים ביום, לפחות. גם נטילה של תכשירי פרוביוטיקה המכילים חיידקים "טובים", עשויה לסייע בפתרון בעיית העצירות ובהסדרת פעילות מערכת העיכול בהריון.

10. ממה עדיף להימנע? מנטילה של תרופות משלשלות ותכשירים משלשלים, גם אם הם טבעיים. השימוש בתרופות ובתכשירים הללו עלול לגרום לכאבי בטן ולשלשול ולהפחית את ספיגתם של רכיבי תזונה החיוניים להתפתחות העובר. חשוב לשים לב, כי מרבית התכשירים כלל אינם מאושרים לנטילה בתקופת ההיריון.

**עם הכניסה להריון מומלץ שתסתייעי במחשבון הריון שנותן מידע כל כל שבוע במהלך ההריון**