10 סיבות לאכול שיבולת שועל

עכשיו כשהסתיו כבר פה והחורף באוויר, וכולנו מחפשים רגע של נחמה מתוקה, זה בדיוק הזמן להתאהב בשיבולת שועל. למה? יש לפחות 10 סיבות

קערת שיבולת שועל

למה כדאי לנו לאכול שיבולת שועל? (צילום: שאטסרטוק)

שיבולת שועל, או קוואקר בשם המוכר יותר, היא מלכת החורף. אפשר לעשות איתה כל מה שטעים: החל מדייסת קוואקר חמה ומתוקה, דרך הסמכת מרקים ועד לעוגיות שיבולת שועל, גרנולה ואפילו להשתמש בה כציפוי לשניצל. אבל חוץ ממגוון רחב של שימושים, שיבולת שועל היא דגן בריא במיוחד, ונמצאת בשימוש רחב בכל העולם. חיפשנו ומצאנו 10 סיבות שיגרמו גם לגם להתחיל להכניס אותה לתפריט שלכם באופן קבוע.

1. היא טובה ללב ולהפחתת כולסטרול

אכילה של מנת שיבולת שועל ביום עוזרת להפחית כולסטרול ומחלות לב. איגוד המזון האמריקאי קבע כבר לפני שנים רבות, שהערכים התזונתיים של השיבולת שועל עוזרים להפחית את רמות הכולסטרול "הרע" בגוף ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב. כמובן, בתנאי שמשלבים אותה בתזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה.

2. היא עשירה בסיבים

היא משביעה לזמן רב, זאת תודות לסיבים התזוניים הרבים שיש בשיבולת שועל, הם סופגים את הנוזלים מסביבת מערכת העיכול וכך גורמים לתחושת שובע לאורך זמן. קוואקר ידוע כמאכל מעולה לארוחת בוקר, או אפילו כארוחת ביניים לאנשים שמבקשים לרדת במשקל.

3. היא מומלצת לחולי סכרת

שיבולת שועל תורמת גם לחולי סכרת. בגלל כמות הסיבים הגדולה שהיא מכילה, שיבולת שועל ידועה כדגן המסייע לגוף לשלוט על רמות הסוכר בדם. למעשה, גם אנשים שלא חולים בסכרת ויקפידו לצרוך שיבולת שועל על בסיס קבוע, מקטינים משמעותית את הסיכויים שלהם לחלות במחלה.

 4. היא 100% טבעית

היא 100 אחוז טבעית (צילום: שאטרסטוק)

בפעם הבאה שאתם בסופר עשו ניסוי קטן: בדקו את רשימת המרכיבים שיש בקופסה אחת של קוואקר. אתם תופתעו לגלות שעל גבי הקופסה ישנו רק מרכיב אחד – שיבולת שועל. למעשה, מדובר במוצר טבעי, כמעט ולא מעובד, ולא מתחבאים בו כמויות גדולות של סוכר או נתרן, של חומרי טעם. מה שאתם רואים הוא מה שאתם מקבלים.

 5. היא תורמת ללחץ דם תקין

מחקרים עדכניים יחסית, מצאו ששיבולת שועל תורם גם לירידה בלחץ דם, שוב תודות לכמות הסיבים הגדולה שיש בו.

 6. היא מלכת הסיבים

ואפרופו סיבים, במנת שיבולת שועל יש יותר סיבים מאשר באורז, חיטה מלאה או תירס.

 7. היא מלאה בברזל וויטמינים טובים

חוץ מכמות גדולה של סיבים תמצאו עוד מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, לדוגמא ברזל. שיבולת שועל נחשבת לדגן המכיל כמות נאה של חלבונים ופחמימות מורכבות.

8. היא סופחת לחות ומנטרלת ריחות

שיבולת שועל ידועה כחומר מעולה לספיחת לחות. שימו צלוחית עם פתיתי שיבולת שועל לא מבושלת במקרר והיא תספוג את הריחות השונים.

9. היא מרגיעה את העור

עוד מהיתרונות הבריאותיים: שיבולת שועל מרגיעה עור מגורה. אם השתזפתם יתר על המידה, אתם סובלים מכוויה או אפילו אבעבועות רוח, טבילה באמבט חמים עם כוס פתיתי שיבולת שועל תקל מאוד על הכאב.

10.היא מרכיב בסיסי במסיכות יופי ביתיות (קבלו מתכון!)

מסכת קוואקר, טובה לעור (צילום: שאטרסטוק)

שיבולת שועל טובה לעור הפנים, בזכות החומר בטא-גלוטן שבמגע עם מים הופך את פתיתיה למרקם ג'לטיני. היא טובה לטיפול בעור יבש שכן היא מעשירה אותו בלחות. ידוע גם כי שיבולת שועל טובה לטיפול באקנה מכיוון שיש לה סגולות אנטי בקטריאליות.

הנה מתכון למסכת פנים טבעית:

1 כף שיבולת שועל מלאה
1 כף קוואקר (שיבולת שועל להכנה מהירה)
2 כפות מים
1 כפית דבש

ערבבו את החומרים עד למרקם משחה, מרחו על פנים נקיות (חוץ מבאיזור העיניים), השאירו ל-15-20 דקות ושטפו במים חמימים.
המסיכה הזו בלבד יכולה לעשות פלאים לעור: היא מבהירה אותו, מחדירה אליו לחות ואפילו מונעת בריחת קולגן ושומרת על גמישות. הדבש הוא חומר אנטיספטי שמעודד החלמה מהירה של פצעים בעור (כולל אקנה) ויש בו אחוז גבוה של נוגדי חימצון שידועים כמעכבי הזדקנות העור.

>> לעוד כתבות על אורח חיים בריא היכנסו לאתר