10 מאכלים שיגרמו לך להיראות צעירה יותר

אם את רוצה עור צעיר, רענן, בריא ובוהק אז מומלץ לך להתחיל לאכול מהיום את המזונות הבאים, שהוכחו כיעילים נגד פגעי הזמן ויעכבו את הזדקנות העור. אז קדימה, תחתכו לי אבטיח!

19/09/2016
ד"ר להבית אקרמן קבלו עדכונים מד"ר להבית
  • בדואר
  • RSS
זהו, אפשר להפסיק לדאוג למראה העור. צריך פשוט להתחיל לאכול נכון ותהיה לכך השפעה מעולה, לא רק על היקף המותניים אלא גם על מראה העור, השיער והציפורניים. המומחים המובילים טוענים שדיאטה נכונה ושמירה על אכילת כל אבני היסוד הדרושים לבניית העור והשיער יגרמו לנו להיראות הרבה יותר טוב. אז כנסו לכתבה ולמקרר.
המזונות הבאים ידועים כבר זמן רב ככאלה אשר משפרים את מראה העור, בין שאר יתרונותיהם. כמובן שאין זה אומר שרצוי לצרוך יותר מדי מהם, כמו שצריכת יתר של כל דבר אינו בריא.

הנה 10 המאכלים שנחקקו כמאפקטיביים נגד הזדקנות:

1. קפה

לקפה יש חשיבות לא רק בכך שהוא מעיר וממריץ על הבוקר. מחקר חדש מצא כי לאנשים שצורכים הרבה קפה יש פחות סיכוי לחלות במלנומה (סרטן). אז נכון שלמלנומה גורמים רבים, חלקם גנטיים וחלקם עדיין לא ידועים אבל יתכן ולצריכת קפה השפעה חיובת על הסיכוי להתפתחות סרטן עור זה.

2. אבטיח

האבטיח מכיל הרבה לויקופן, זהו אנטיאוקסידנט המצוי בפירות וירקות אדומים ועוזר לנו להילחם בין השאר בנזקי קרינת השמש. זה לא אומר שאפשר לקחת אבטיח ביד, לצאת לשמש ולהפסיק למרוח מסנן קרינה אבל אכילת אבטיח בהחלט תעזור לעור למזער את פגעי השמש.
אבטיח

3. רימונים

גרגרי הפרי הזה מלאים בויטמין c. זה חשוב בשביל למזער קמטוטים ולהילחם ברדיקלים החופשיים. הםרי מכיל גם חומר נוסף - אנטוציאמין - אשר עוזר בייצור קולגן.

4. אוכמניות

הפרי הזה מכיל הרבה ויטמין C ו-E.

אלה שני ויטמינים שהם אנטיאוקסידנטים, כמו כן, הפרי מכיל חומר טבעי (ארבוטין) שעוזר להבהיר פיגמנטציה. סרטנים מכילים הרבה אבץ אשר עוזר לחידוש וחילוף תאי עור ואף עוזר במצבים של אקנה.

5. ביצים

ביצים מהווים מקור טוב לביוטין, חלבון חשוב בקומפלקס ויטמין B שמהווה אבן בניין חשובה של חלבונים בגוף.

6. אגוזים

הם מכילים הרבה אומגה 3 ו-ויטמין E, מה שישפר את מראה השיער. בנוסף לכך, אגוזים מכילים הרבה נחושת ששומר על גוון יפה של העור. יש מחקרים שמראים שאחד הפקטורים שגורמים לשיער להיות בגוון אפור נחושת.

קפה הפוך

7. אבוקדו

הפרי הזה עשיר בחומצת שומן אולאית ובאומגה 9, העוזרות לעור לשמור על הלחות שלו ועל ידי כך להימנע ממראה יבש ומתקלף.

8. מלון כתום

הפרי הזה מכיל בטה קרוטן או בשמו המוכר: ויטמין A. לחומר הזה חשיבות מכרעת בכך שהוא מפחית הפרשת חלב מוגברת בעור.

9. תרחיף תה ירוק

לתה ירוק יש הרבה מאד יתרונות לגוף וגם השפעה חיובית על העור. הוא מכיל הרבה אנטיאוקסידנטים ופוליפנולים אשר עוזרים לעור להילחם בנזקח קרינת uv -מה שגורם, כאמור, להזדקנות מואצת של העור.

10. הרכבים שונים של ויטמינים, פרוביוטיקה, שמן דגים וכו'

יש להם השפעה מיטבית על העור, אולם  אין עדיין מספיק נתונים שמאשרים טענה זו אבל הרבה מומחים ממליצים עליהם.

** הכותבת היא דר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, שירותי בריאות כללית, ממומחי אתר zap doctors

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה