‫טארט תותים וקרם לעצלנים‬

אין לישה, אין אפייה, אין מאמץ. פאי שמכינים בצ'יק כשיש פירות טריים

השבוע קנינו תותים ישר מהשדה. מתברר שמחוץ לעבודה של עידית בהרצליה יש מטע שדה תותים עם גברת מבוגרת שבקושי מדברת עברית ומוכרת קילו של תותים אדומים אדומים במחיר מופקע. מה, לא ניקח?

האסטרטגיה שלנו עם תותים טריים היא בדרך כלל לאכול אותם מהקופסה, אבל הפעם הלכנו על משהו קצת יותר משודרג. יחד עם מיכל השמנת המתוקה שישב לנו במקרר וחיכה בשקט לתאריך התפוגה שלו החלטנו להכין את הטארט הכי מהיר בעולם.

אין לישה, אין אפייה, אין מאמץ. פאי שמכינים בצ'יק כשיש פירות טריים, או שבאים אורחים בהתראה של רגע (ברצינות, מתי זה קורה? כי לנו זה מעולם לא קרה). תחתית פירורים, קרם שמנתי, תותים טריים וג'לי אייטיזי כדי לשמור על הכל ביחד. הטארט מבוסס בחלקו על מתכון של מלכת קיצורי הדרך המופלאים – קרין גורן.

 

מרכיבים

לתחתית פירורים
  • 300 גרם עוגיות חמאה טחונות לפירורים
  • 100 גרם חמאה מומסת
לקרם
  • חפיסת אינסטנט פודינג וניל [80 גרם]
  • מיכל שמנת מתוקה להקצפה [250 גרם]
  • כוס חלב [240 מ"ל]
לעיטור וזיגוג
  • סלסלת תותים [500 גרם]
  • חפיסת ג'לי תות

לתבנית טארט או תבנית עגולה בקוטר 28 ס"מ

מערבבים היטב את פירורי העוגיות והחמאה עד שהחמאה מכסה את כל הפירורים. אנחנו השתמשנו בעירוב של פתי בר פושטיים ועוגיות לוטוס יוקרתיות.

עוגת תותים

מהדקים את התערובת לתחתית התבנית ומקפיאים ל-10 דקות כדי שהתחתית לא תתפורר בקלות.

עוגת תותים

מקציפים את אבקת הפודינג, שמנת מתוקה וחלב, עד לקבלת קרם רך אך יציב. הזהרו מהקצפת יתר, אתם לא רוצים קרם נוקשה ומתפרק. ברגע שהקרם יוצר גבעות שעומדות בזכות עצמן על המקצפת, זה זמן טוב לעצור.

עוגת תותים

מוציאים את הקלתית מהמקפיא וממלאים אותה בקרם. לא צריך לעשות גימור יותר מדי יפה לחלק העליון, מאחר והוא יוסתר ברובו על ידי התותים.

מסדרים תותים באופן יפה וסימטרי על הקרם. אנחנו הנחנו חצאי תותים (עצלנים, זוכרים?) מסודרים בסוג של עיגול, אבל המשקיענים מוזמנים לחתוך את התותים לפרוסות דקות ולסדר אותם חופפים אחד על השני בצורת מעגל. בכל מקרה, עדיף לסדר אותם מהחוץ אל הפנים.

עוגת תותים

עוגת תותים

מכינים ג'לי תות לפי הוראות היצרן. נותנים לו להתקרר מעט כדי שלא יהיה רותח וימיס את הקרם – אבל לא מחכים יותר מדי כדי שלא יתמצק.
יוצקים על התותים את הג'לי כדי לשמור עליהם מסמרטוטיות יתר.
מכניסים לשעה-שעתיים למקרר ומגישים קר.

קחו בחשבון שמאחר וזוהי קלתית לעצלנים, הטארט מתפרק כאשר מגישים אותו.
דרך אחרת להכינו ולהתגבר על בעיית ההתפרקות, היא להכין אותו בכוסות אישיות ולא בתבנית גדולה: מנת פירורים לכל כוס, מעליהם קרם ולמעלה תותים עם ג'לי.

עוגת תותים

ולסיום: תותים!

[youtube bMGALiJxSqE]

גרסה להדפסה

לינקים:

לפוסט המקורי מ"אוכל זה טעים"

ל"אוכל זה טעים" – בלוג לממוצעי מטבח