המילון מעודכן להורה המותש: תינוק

גור אדם בשנתו הראשונה והמכרעת. גורם החמידות מספר 1 שהולך למרר לכם את החיים באושר גדול

המילון המעודכן להורה המותש - תינוק

שנה מיותרת בחייו של האדם, אבל אין מה לעשות, חייבים לעבור אותה. בשלב הראשון התינוק הוא פחות או יותר כמו עציץ – משקים אותו והוא גדל. אחלה. לאחר זמן מה הוא מתחיל לחייך, דבר שמשמח מאוד את ההורים המותשים ומבדיל אותו מחפצי נוי אחרים בבית. תכונותיו של התינוק מסתכמות בדרישת דברים כמו אוכל! מוצץ! עוד אוכל! עוד מוצץ! וכל זאת בנפנופי ידיים וצרחות. כבר היה עדיף בתור עציץ, מסננים הורים רבים כשהם נושכים שפתיים ומחכים שהתינוק יהפוך לפעוט שמסוגל להעסיק את עצמו לאיזה רבע שעה. מיתרונות התקופה: פולקעס שבא לאכול, חמודים באופן כללי, חופשת לידה על חשבון ביטוח לאומי, ציצים מכובדים, והרבה שופינג.

איור: שרית עציץדבר המומחה

זה לא שלא ידעתם קודם שתינוק זה 24/7, אלא שפשוט אי אפשר להבין את המשמעות המלאה של 24/7 עד שאתם הופכים להיות הורים בעצמכם. המחויבות מתחילה כשהם נולדים ולא נפסקת לרגע אחד, גם כשהם ישנים, ואפילו כשהם גדלים ועוזבים את הבית. המשמעות היא להיות קשובים לכל צורך, גם כשהוא לא תמיד ברור ואתם צריכים לפענח אותו בעצמכם, לפחות עד שהם לומדים לתקשר ולהעלות את הבעיות בעצמם. גם אז, לא תמיד הם יודעים מה באמת מפריע להם – וכאן מגיע המקום שלכם כהורים להבין שלפעמים מה שעומד מאחורי התקף בכי, תהיה הסיבה אשר תהיה, הוא עייפות, או כשהם גדלים ומבקשים ממתק, מה שעומד מאחורי העניין יכול להיות דווקא רעב.

אתם תמצאו את הדרכים המיוחדות והיצירתיות שלכם לעשות את זה. זה עלול להיות קשה ומתיש בהתחלה, אבל כמו כל עבודה חדשה, אתם תשתפרו ותתמקצעו, ולאט לאט תצליחו לאבחן ולפתור את הבעיות מהר יותר, ולמצוא את קיצורי הדרך שיביאו אתכם לעבר היעד בזמן הקצר ביותר. זה יכול להיות שיר מסוים שמרגיע אותם ברגע, הדרך המיוחדת שלכם להכין בקבוק או כל פעולה אחרת שחוסכת לכם זמן כמו להכין כמה מנות בו זמנית, לשים שמן בלנאום באמבטיה או להכין כמה סטים של החתלה שיהיו במקומות שונים בבית. אין סוף ליצירתיות שלכם כהורים. התייעצו גם עם הורים אחרים, כדי להכיר פתרונות פלא שאתם אולי לא הייתם מעלים על דעתכם,  אבל בסוף – לכו על האינסטינקטים שלכם, כי אתם יודעים הכי טוב מה טוב לילד שלכם.