תודה מייגן מרקל, על עידן חדש

יש נטייה, ולצערי נתקלתי בה גם בעצמי, לייחס לנשים האלו את המוצא שלהן ותו לא. התקשורת גם בישראל עסקה בעיקר בצבע העור של מייגן מרקל ושל אמה. אבל היא הרבה יותר מכך

בשבת האחרונה חזינו בהיסטוריה. אני חושבת שאנחנו אפילו לא מבינים עד כמה. בת העולם החדש, יפיפיה, שחקנית ומעורבת נכנסה בסערה, לעיני מילארדים, למשפחת המלוכה הבריטית, הסמל הכמעט אחרון של העולם הישן. אז בואו נדבר רגע על הארי, ככה אני אוהבת את הנסיכים שלי. קצין וג’נטלמן, טייס, עוזר לחלשים.

אחד שהולך עם האהבה שלו עד הסוף על אף הגזענות והלחצים הרבים. עכשיו תתארו לכם את הפרצוף של סבתא שלו, אליזבת, כשהוא הציג בפניה בראשונה את מייגן. זה עדיין לא הפריע לו מלעשות זאת. הארי הוא לא קונפורמיסט, שובב, מגניב, אסרטיבי, אמיץ ומלא ביטחון עצמי.

אחד שמסיע את הכלה שלו ביגואר חשמלית עם גג פתוח, קולללל.

מייגן מרקל והנסיך הארי מתחתנים (Dominic Lipinski - WPA Pool/Getty Images)

עכשיו בואו נדבר רגע על טקס החתונה. טקס שובר שיגרה, עם כומר שחור ומוסיקת גוספל, המסמלת יותר מכל את ההתחלה החדשה של העולם החדש. יחד עם המחווה והסמליות של אמה של מייגן, האפרו-אמריקאית, נוסעת ברולס-רויס העתיקה ביחד עם המלכה השמרנית, אהבתי. העולם משתנה! אני חוויתי את זה על בשרי. כשהייתי  בת 9, בעולם הישן, הוריי החלו לתכנן לי את השידוך. אני כמובן לא רציתי בחתונה הזו, איזו ילדה בת 9 רוצה בכך? התמזל מזלי ובגיל 9 וחצי עזבנו את הכפר באתיופיה והתחלנו את המסע לירוסלם. כך ניצלתי מהחתונה ההיא.

עשרים שנה לאחר מכן, נישאתי לאיש שלי, צבר, מושבניק וטייס בחיל האוויר הישראלי. את החתן הזה לא יכולתי לדמיין אז בגיל תשע גם אם הייתי מתאמצת מאוד. אני משערת שגם חמותי, לא יכלה לדמיין לו כלה כמותי.

ועכשיו בואו נדבר על מייגן, על מייגן ונשים כמותה.

יש נטייה, ולצערי נתקלתי בה גם בעצמי, לייחס לנשים האלו את המוצא שלהן ותו לא. התקשורת גם בישראל עסקה בעיקר בצבע העור שלה ושל אמה. אבל מייגן היא הרבה יותר מכך. היא אישה דעתנית שהחלה בפעילות חברתית כבר כשהייתה ילדה. בגיל 11 בלבד צפתה בפרסומת שוביניסטית לנוזל כלים כתב מכתב מחאה לנשים משפיעות כמו הילרי קלינטון והביאה לכך שהסלוגן שונה מ״מנשים שוטפות כלים״ ל״אנשים שוטפים כלים״, היא תבונית, חדה מאוד ויודעת לסחוף אחריה קהל.

אני לא אדבר בשמה, אבל אדבר בשמי כשאספר שהרבה פעמים כשרואים אותי עם האיש שלי, בייחוד אנשים שלא מכירים את הסיפור שלי, את עצם העובדה שיש לי שני תארים ושאני סגנית ראש עיריית תל אביב, לאנשים האלו אני מסמלת רק אישה שחורה שהתחתנה עם גבר לבן מצליח. האמת היא תמיד הרבה יותר מכך, לכן אנחנו צריכות לקבל החלטה יחד, לא לייחס למיעוטים רק את המאפיין הכי בולט שלהן, אלא להסתכל מעבר לשם.

מהרטה ברוך-רון צילום: אלבום אישי

ועכשיו, בואו נדבר על הבת שלי וילדות כמותה, וגם הבנות שלכן, שצפו שלשום במייגן נישאת לנסיך בריטניה.

אני יודעת, שניה לפני כן הפצרתי שלא נדבר על הצבע של מייגן, אבל קרה פה משהו גדול יותר.

אני כמעט חמש שנים בעירייה עם כניסתי לתפקיד פעלתי שיהיה יצוג הולם בתפקידים בעירייה, בפירסומים במצגות ובשלטי החוצות בחמש שנים האלה מהפכה.

אני נאבקת בכדי שיהיה ייצוג הולם של כולם. שכל ילד יוכל לראות את עצמו מנכ"ל, אב בטיפת חלב או כבאי. שלא יהיה רק ייצוג אחד בשלטים. לכמט חמש שנים, בתפקיד סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, יש פירות אבל אין לכן מושג מה תמונה אחת מהחתונה הזו עשתה ותעשה. על כך אני מודה.

אז כל החג תהיתי מדוע מיליארדים מכל העולם עקבו בדריכות אחר הזוג הזה, אחר הסיפור הזה. הבוקר כבר הבנתי – הסיפור הזה, הסיפור שלהם הוא סיפור אופטימי, הוא נותן תקווה והוא מבטא את התהליכים היפים שקורים בעולם הפצוע והמדמם הזה.

זה סיפור שכאילו הוצא מאגדה של האחים גרים. אז כמו באגדות, אני מאחלת להם שיחיו בעושר ובאושר.

** הכותבת, היא מהרטה ברוך-רון, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ואחראית על תחום הרווחה והשירותים החברתיים