שינויי מזג האוויר

הגרגרנית מפנטזת בסוף יולי הלוהט על חורף רחוק וקר עם מתכון שמאתגר את מזג האוויר. סינטה צלויה ברוטב פורט

סינטה

זה לא פוסט אוכל רגיל. מדובר בסשן של דמיון מודרך. שבו בכסא נוח או על שכבו מיטה והרגישו כיצד הגוף שוקע מטה. עכשיו קחו נשימה עמוקה וחשבו על מקום שבו הטמפרטורות יותר שפויות מאלה שמשתוללות להן בחוץ אצלנו. נורבגיה? לא דוגמה טובה כרגע. אירלנד? 17 מעלות עם גשם, אנשים נחמדים. זה המקום בשבילי!

חופש הגדול, אמצע הקיץ. החום בלתי נסבל והלחות… מספיק להגות את המילה "מהביל" ומבינים את כל הסיפור. האיברים לאים, הראש כבד והעיניים שורפות. כל יציאה החוצה מהמזגן הביתי מחושבת. ככה זה כשאני נמסה כבר בדרך לאוטו.  מצידי, הבנתי כמה חם יכול להיות כבר בסוף יולי ואני ממש לא חושבת שצריך להסביר לי שוב גם באוגוסט, ספטמבר ואפילו אולי אוקטובר (זכרון מהשנה הקודמת). אני ממש מוכנה לחורף קריר, עם גשם, רעמים וברקים.

לצערי, אין ביכולתי האוביקטיבית לשנות את מזג האויר, לכן אני מנסה לערוך שינויים קטנים בבית, כדי לתת לי את ההרגשה של "כאילו" אני שם. "כאילו" החורף כבר הגיע, "כאילו" ריח הגשם מדגדג לי באף, "כאילו" השמש לא מכה באור מסנוור כל כך. אני מדליקה את המזגן על קור עז ומזמינה אתכם לאכול מנה קצת יותר משמעותית מאוכל קייצי מינימלי. הביאו את הבשר!

סינטה צלויה ברוטב פורט

6 מנות

  • 2 ק"ג סינטה, בטמפרטורת החדר
  • 2 עצמות בקר (לא חובה, אבל מוסיף לעושר הטעמים)
  • 5 שיני שום כתושות
  • עלים מ-2 גבעולי קורנית (טימין)
  • מלח, פלפל שחור
  • 3 כפות שמן זית
  • 200 מ"ל פורט משובח (אני השתמשתי בפורט של יקב יתיר, שרכשתי לי בביקורי האחרון ביקב)
  • 3 כפות יוגורט כבשים. אני מאוד אוהבת את זה של גד, בצנצנות הזכוכית
  • 50 גרם צנוברים
  • 1 צרור פטרוזיליה, קצוצה
  • מיץ מ-1/2 לימון

אופן ההכנה:

  1. בעזרת סכין קטנה וחדה עשו כמה חריצים לאורך נתח הבשר, בעומק של 1-2 ס"מ.
  2. ערבבו בקערית שום, קורנית, מלח ופלפל שחור ומרחו את הבשר מבחוץ, תוך כדי שנכנס מעט גם לחריצים.
  3. שמנו תבנית בכ-2 כפות שמן זית והכניסו לתנור שחומם מראש ל-220 מעלות לכ-30 דקות. תוכלו לראות שהנתח מתחיל להשחים.
  4. הורידו את הטמפרטורה של התנור ל-160 מעלות, הפכו את הנתח בתבנית וצלו כ-70-80 דקות נוספות. אפשר לבדוק את הבשר אחרי שעה של צליה, באמצעות מדחום לבשר. אם פנים הנתח הגיע ל-65 מעלות, הוא מוכן (מידת הכנה מדיום).
  5. הוציאו את הבשר החוצה מהתנור ותנו לו לנוח כ-15 דקות. אל תוותרו על שלב המנוחה של הנתח. הוא חשוב, גם כדי שיהיה לכם קל לפרוס אותו וגם כדי שהוא ישאר עסיסי, מבלי שכל המיצים שלו יישפכו החוצה.
  6. עד עכשיו היה פשוט, נכון? הנה הטריק שהופך את הבשר לטעים כל כך. שפכו את המיצים מתחתית התבנית למחבת או שימו את התבנית עצמה על האש, אם היא מתאימה לכך.
  7. מזגו לתוכה את הפורט ובשלו על אש בינונית, תוך גירוד תחתית המחבת עם כף עץ. הוסיפו יוגורט, צנוברים ופטרוזיליה וערבבו היטב.
  8. על צלחת הגשה, הניחו את הבשר שפרסתם לפרוסות דקות יחסית.
  9. שפכו בעדינות את הרוטב מהמחבת מעל הבשר והשלימו טעמים עם מיץ הלימון ועוד כף שמן זית.
  10. טעים לאכול עם סלט ירוק כתוספת מרעננת באמצע החורף המאולתר שלנו או עם תפוחי אדמה ואורז, שיספגו את כל הרוטב הנהדר בתחתית הצלחת.

בתאבון!

השוונץ:

  • יקבי כרמל יצאו בסדרה עילית חדשה, העונה לשם "Carmel Single Vineyard". כרם יחידני משמעותו כאן אופי יחודי ואיכות ענבים מעולה. לכל היינות בסדרה החדשה תוויות מעוצבות בסגנון מסורתי צרפתי, כהמשך לשורשיות היקב הנטועה בחזונו של הברון רוטשילד. האיור (שנלקח מצילום הכרם) נבחר להיות המוטיב המרכזי ועשוי בטכניקה של תחריט. אומנות ואמנות במוצר אחד!
  • יצאתי לבדוק איזה יין יכול להתאים לנו מהסדרה הזו ומצאתי את קברנה סוביניון כרם קאיומי  2008 – יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם קאיומי, למרגלות הר מירון. לאחר תסיסה והשריה של הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים.  היין בעל גוון ארגמני עמוק ובשומת של קאסיס, שזיף בשל וטבק בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום ביין, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק. תודה למירה איתן, מנהלת התקשורת והעיתונות של יקבי כרמל, על ההמלצה.

>> הפוסט פורסם בבלוג של הגרגרנית

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit