רגע לפני טקס האוסקר

מה גרם לדרמה שמתחוללת בין מריל סטריפ לקארל לגרפלד וכמה כסף מוציאות הכוכבות על האיפור לערב אחד בלבד?

טקס פרסי האוסקר ה-89, יתקיים הלילה בלוס אנג'לס ואנחנו מחכות בסקרנות כדי לראות את השמלות הנוצצות על השטיח האדום. האוסקר הוא הטקס החשוב ביותר בעונת הטקסים של הוליווד וחותם תקופה של חודשיים כמעט, בהם עברו הכוכבים מטקס לטקס ומאירוע לאירוע וחגגו קבלת פרסים ללא הפסקה.

כיון שהאוסקר הוא גולת הכותרת של העונה, השמלות היפות והשוות ביותר נשמרות ע"י הסטייליסטים של הכוכבות במיוחד לערב הזה וההשקעה סביב כל נושא ההופעה היא עצומה. צוות שלם הכולל במינימום סטייליסט, מעצב שיער ומאפר אמן, צמוד לכל כוכבת (אגב בהוליווד יש לכל אחד מהם בדר"כ עוזר – והנה כבר קפצנו לצוות עצום של שישה אנשים לכוכבת).

במשך ימים שלמים נערכות הכנות וסימולציות הכוללות את בחירת השמלה, התאמת האביזרים והתכשיטים והחלטות גורליות לעניין האיפור והשיער כדי להגיע ללוק המושלם. ההופעה כולה מתוכננת בקפידה יתרה כי כולן יודעות שהופעה מוצלחת על השטיח האדום, פירושה באזז אדיר ותמונות מחמיאות של הכוכבת בכל העולם.

כמובן שגם ההפך הוא הנכון ולמרות הצוותים הגדולים שעוסקים כאמור בסיעור מוחות… בעניין גוון השמלה והנעליים התואמות ומעצבי העל שעומדים בתור כדי לחלק להן שמלות קוטור בחינם, עדיין מתרחשות פאשלות איומות. כוכבות אומללות, שצוות דבילים נשבע להן שהן נראות נפלא, בשמלה בצבע בננה נניח ובמחשוף ללא סוף, מגיעות לשטיח האדום בציפייה והתרגשות רק כדי לחטוף ביקורות מעליבות משפע מבקרי האופנה, שמחפשים בדיוק את הטעויות המביכות האלה.

74th Annual Golden Globe Awards - Press Roomמריל סטריפ בטקס גלובוס הזהב בחודש שעבר בשמלת קוטור מבית ז'יוונשי (צילום: Gettyimages)

כיון שכל נושא בחירת השמלה הוא כל כך טעון, אין זה מפתיע שכבר עכשיו מלווה את הטקס שערורייה זוטא, הקשורה בכוכבת הכי גדולה שלו – מריל סטריפ, שמועמדת בפעם המי יודע כמה לפרס השחקנית הטובה על תפקידה בסרט "פלורנס פוסטר ג'נקינס".

לפני ימים אחדים הדליף קארל לאגרפלד, המנהל הקריאטיבי של בית שאנל היוקרתי, כי סטריפ דחתה את השמלה שהוא התבקש לעצב עבורה לאוסקר ובחרה בשמלה של מעצב אחר. לדבריו, סטריפ בחרה תחילה בשמלת משי אפורה מקולקציית הקוטור האחרונה של שאנל בשווי 105,00 $, אבל ביקשה תיקונים מסוימים באזור הצוואר. לדברי לאגרפלד, במהלך הכנת ההתאמות בשמלה הוא קיבל טלפון מהסטייליסטית של סטריפ, בו היא מודיעה לו כי סטריפ בחרה בשמלה של מעצב אחר, שמשלם לה כדי שתלבש את השמלה שלו. יצוין כי בשאנל יש מדיניות לפיה הם לא משלמים לכוכבות עבור לבישת השמלות שלהם, למרות שבהוליווד הדבר מקובל ויש מותגי אופנה יוקרתיים ביותר שכן נוהגים כך.

קארל לגרפלד. צילום: gettyimagesקארל לגרפלד. צילום: gettyimages

בעוד לאגרפלד דבק בגרסתו, הצוות של סטריפ הוציא מיד הודעה לעיתונות כי "לא היו דברים מעולם וקבלת תשלום עבור לבישת שמלות על השטיחים האדומים, מנוגדת לאתיקה של סטריפ." בנוסף פרסמה הסטייליסטית האישית של סטריפ, מיכאלה ארלנגר, הודעה מפורטת ותקיפה, המסבירה את השתלשלות העניינים שהיא איך לומר, קצת מנוגדת להצהרה של אדון לאגרפלד.

אז מה האמת? מי יודע. מה שכן, בית שאנל הוריד מיד את הטונים הצורמים ופרסם הודעה מנומסת שבה הם מצהירים: "כי לאורך כל השיח עם הסטיליסטית של סטריפ בעניין תכנון שמלת האוסקר המיועדת, היה ברור ומוסכם על הצדדים שהגברת סטריפ שוקלת גם אופציות נוספות. ברגע שהסטיליסטית של סטריפ הודיעה כי נבחרה שמלה של מעצב אחר, הובהר כי לא הוזכרה הסיבה לשינוי" בית שאנל מוסיף ומביע בתום ההודעה הרשמית את רחשי הכבוד העמוקים שהוא רוחש למריל סטריפ וכל האמוציות האלה שמדווחות בכל רחבי העולם, הן אך ורק בגלל שמלה לערב אחד. עכשיו כמובן מסקרן אפילו יותר, לדעת במה סטריפ בחרה ושמלה של איזה מעצב היא תלבש הלילה. צפויות הפתעות!

The 23rd Annual Screen Actors Guild Awards - Red Carpetמריל סטריפ בטקס פרסי הסאג בשמלת משי /שיפון לבנה מבית ולנטינו (צילום: Gettyimages)

כמה שילמו הכוכבות עבור האיפור (כן רק עבור מוצרים ואיפור לערב אחד!)

GettyImages-512918548קייט בלאנשט. צילום: gettyimages

5745 £ שהם 2661.8 שקל זה הסכום שהוציאה קייט בלאנשט על הלוק המהמם שלה (אשכרה שווה כל שקל) לטקס האוסקר של השנה שעברה. בין השאר היא מאופרת בסומק מבית ארמני (35 £), עם מעט פודרה בגוון מט (33 £) אף היא מבית ארמני. שתי צלליות של ארמני על העיניים (28 £ כל אחת) ומסקרה חומה לגבות (28 £) וליפסטיק רוז' דה ארמני (28 £) משלים את הלוק של הכוכבת.

GettyImages-635009160אדל. צילום: gettyimages

341 £ שהם 1581.3 שקל זו עלות המוצרים והאיפור שלל אדל בטקס הגרמי לפניי שבועיים. המאפר שלה השתמש במוצרי האיפור של מרק ג'ייקובס, בין השאר צללית לוליטה ב – 45 £, איילינר מג'יק 23 £ (עמיד למים, כי אדל תמיד בוכה על הבמה והיא אומנם הזילה דמעות אין סוף, כשנדרשה לעלות ולקבל פרסים פעם אחר פעם), וווליום מסקרה 22 £. לשפתיים השתמש המאפר בשני ליפסטיקים שונים של ג'ייקובס כל אחד ב- 24 £. גם כאן ההשקעה הוכיחה את עצמה, כי אדל גרפה את כל הפרסים החשובים. האיפור הכבד הוא כבר עניין של טעם וכך כנראה אדל הכי אוהבת את עצמה.

74th Annual Golden Globe Awards - Arrivalsניקול קידמן. צילום: gettyimages

ושרלוט טילבורי אחת מהמאפרות העל הידועות והנחשבות בבראנג'ה, איפרה את ניקול קידמן לטקס גלובוס הזהב בסכוםם הבלתי נתפש של – 683 £ שהם 3167.3 שקל. טילבורי, חכמה שכמותה, השתמשה בליין מוצרי האיפור שלה עצמה, בין השאר ברונזר ב- 49 £, שני סוגי סומק 30 £ כל אחד. על הגוף היא מרחה לקידמן קרם עם אפקט זוהר 45 £ והבושם שקידמן השתמשה באותו ערב הוא Scent Of A Dream  ב- 49 £

"Manus x Machina: Fashion In An Age Of Technology" Costume Institute Gala - Arrivalsסיינה מילר. צילום: gettyimages

319 £ שהם 1479 שקל זה הסכום שהוציאה סיינה מילר על נשף התלבושות 2016 במוזיאון המטרופוליטן. המאפר קיבל הוראה למראה טבעי והלוק הטבעי נוצר באמצעות מוצרי האיפור היוקרתיים מנשוא של ברברי וכולל שני סוגי מייק אפ בעלות של 34 £ כל אחד, איי ליינר 40 £ ותוחם שפתיים + ליפסטיק, שניהם בניוד כמובן, 18.50 £ ו- 24 £ בהתאמה.

67th Annual Primetime Emmy Awards - Press Roomג'ון האם. צילום: gettyimages

ומסתבר שאפילו הגבר גבר הזה, דון דרייפר מסדרת הטלוויזיה "מד מן" הלו הוא השחקן ג'ון האם, משקיע לקראת ההופעה על השטיחים האדומים. הוא אומנם לא התאפר (ככל הידוע לנו) אבל רק מוצרי טיפוח העור והשיער בהם השתמש לטקס האמי האחרון עלו – תחזיקו חזק – 667 £ שהם 3093.1 שקל. האם אגב הוא לא השחקן היחיד שמשקיע סכומים מטורפים כאלה במוצרי טיפוח לערב אחד. ריאן ריינדולס השקיע  679 £ שהם 3148.7 ₪שקל ואילו ג'סטין טימברלייק היה הרבה יותר צנוע והוציא רק 194.90 £ שהם 903.8 שקל. ואח"כ אומרים שנשים מוציאות הון על טיפוח!

(צילומים:  Gettyimages)

לבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.