קן הקוקיה – המקום הנכון בזמן הנכון

הבר "קן הקוקיה" נפתח לפני כשנה וסומן מיד כבר עם אווירה טובה: מוזיקה חיה, גלריה בקומה העליונה, שמתקיימים בה תערוכות וארועים תרבותיים וגם גג שאפשר לתפוס בו בריזה יפואית

בחלל הכי "שוק הפשפשים" בשוק שוכן הבר קן הקוקיה. המבנה היפואי העתיק הזה משמש ביום כחנות עתיקות, מהבודדות האמיתיות שעוד נשארו בשוק. חנות שהיא פאן אמיתי, כזו שארט דירקטורים של סרטים ופרסומות וחובבי עתיקות בכלל, יכולים לבלות בה שעות. איתי בית הלוי, אחד השותפים, גילה אותה עוד כשהשתפשף אצל אייל שני. בשעות הערב, כשהשוק מתרוקן מסוחרים, החנות הופכת פניה וקן הקוקיה מוקם בה, כך כל ערב מחדש, תוך שימוש בשולחנות וכסאות של החנות שכולם אגב, כמו כל הפריטים שמסביב, מוצעים למכירה. עסקה משתלמת לכל הצדדים.

קן הקוקיה נפתח לפני כשנה וסומן מיד כבר עם אוירה טובה: מוזיקה חיה, גלריה בקומה העליונה שמתקיימים בה תערוכות וארועים תרבותיים וגם גג, כזה שאפשר לתפוס בו בריזה יפואית. ובתפריט קוקטיילים יצירתיים, ומנות קטנות ומדויקות המוגשות לצידם.

הלוקיישן כאמור מנצח, אבל גם טיימינג הוא גורם חשוב בהצלחה של בילוי. כך זה לפחות אצלנו. הבן החייל בדיוק סיים טירונות ורגע לפני שהוא נעלם לנו שוב, יצאנו להרים כוסית בבר השכונתי החביב עלינו. המוזיקה והאווירה התאימו בול. הצ'ייסרים הרימו ופתחו לכולנו את התיאבון. החייל הלך על Cuckoo's Gin המבוסס על ג'ין, מלפפונים, כוסברה, נענע ועוד גודיז שתורמים לרעננות. אני לגמתי Apple Vs שמערב וודקה עם תפוחים, קורווזיה ושלל תבלינים שעובדים על כל החושים. האבא נשאר נאמן לעראק החביב עליו, מה שתמיד הולך מצוין עם לילות קיץ תל אביביים.

בתפריט האוכל מצאנו מנות טעימות קטנות ונכונות למקום שבאים לשמוח בו ולא כזה ששוקעים בו לתוך צלחות עמוסות ומכבידות. טעמנו לא מעט, בכל זאת, יש חייל רעב בשטח. היה לנו טעים. מה שאהבנו במיוחד היו הסביצ'ה (דג ים טרי בסלט ירקות קצוצים, כך בתפריט), כדורי לאבנה מטוגנים (תענוג ממש), סלט קאלמרי עם הרבה ירוקים טריים, נתח קצבים עם ירקות (היפואית החדשה בתפריט), טלה מעושן עם גרגרי חומוס עם עשבים טריים, וכמובן שרימפס וצ'יפס מטוגנים, מנת  חובה ליד אלכוהול. כשבאים בחבורה כדאי לחלוק ולטעם מהכל, כך תמיד יהיה ביס עם טעם טוב בפה.

סלט קן הקוקיה צילום יחצ

סטייק קן הקוקיה צילום יחצ

קציצות קן הקוקיה צילום יחצ

דג ים צילום יחצ

** הכותבת, רונית הבר, הייתה אורחת של המסעדה