קירה נייטלי: "הרגשתי חסרת ערך"

הכוכבת הבריטית חשפה כיצד שקלה לנטוש את הקריירה לאחר שסבלה בשנות העשרים לחייה מביקורת בלתי פוסקת שהובילה להתמוטטות נפשית

השחקנית הבריטית המצליחה קירה נייטלי חשפה שכמעט פרשה מעולם המשחק בתחילת שנות העשרים לחייה, לאחר שהתמוטטה נפשית בעקבות התהילה שהעיקה עליה לצד הביקורת הבלתי פוסקת שקיבלה לאחר שפרצה בחיינו בסרט "שחקי אותה בקהאם". נייטלי הוסיפה בראיון להוליווד ריפורטר שהיא סבלה מתסמונת פוסט טראומה והתקפי חרדה שכמעט שיתקו אותה אבל הודות לתמיכת בני משפחתה וחבריה הקרובים, היא המשיכה בקריירה המופלאה.

נייטלי שהייתה מועמדת לפרס אוסקר על תפקידה "גאווה ודעה קדומה", הפכה לשחקנית הרווחית ביותר בעולם, לפי רשימת פורבס ב-2008 והיא גם הפכה לפרזנטורית של בושם שאנל. אבל היו ימים שהכל היה נראה לה שחור. הלחץ גבה מחיר יקר ונייטלי אמנם נראתה שלווה בראיונות מול המצלמות וכשצעדה על שטיחים אדומים אבל הרחק מאור הזרקורים היא קרסה ולא יכלה לשאת את הסטרס הרב. "היו לי מחשבות לעזוב. במיוחד כשסבלתי מהתמוטטות נפשית. זה מדהים לראות את הכל מבחוץ ואת אומרת לעצמך 'יו, יש לי להיט אחר להיט' אבל כל מה שאת שומעת זה ביקורת".

קירה נייטלי בסגול צילום: Chris Jackson/Getty Images

"הרגשתי חסרת ערך, כאילו לא הייתי קיימת ושאני יצור מוזר שאנשים הגיבו באופן קיצוני", אמרה. נייטלי סיפרה שמה ששבר אותה היו כל הדיבורים סביבה, כשרבים האשימו אותה בהצגת מודל רזון קיצוני וטענו שנייטלי מקדמת אנורקסיה ואורח חיים לא בריא ושנערות יכולות להיות מושפעות ממנה לרעה. נייטלי סיפרה שהיא נאבקה עם העלאת קילוגרמים כמו עם הורדתם ושלא משנה מה עשתה, היא חטפה הערות שליליות מאנשים. מבחינתה, כל העיסוק במשקלה היה מוגזם מדי.

קירה נייטלי צילום: Gareth Cattermole/Getty Images for Disney

מצבה הנפשי של נייטלי אילץ אותה לקחת פסק זמן שנמשך לדבריה כשנה, בה היא חזרה לשפיותה ונרגעה מכל הטררם סביב משקלה. נייטלי הודתה שסביבתה הקרובה אמנם רצתה שתפרוש מהקריירה ההוליוודית שלה למען אורח חיים רגועים יותר אבל אותם אנשים בסוף ליוו אותה ותמכו בה, מה שעזר לה להחזיק מעמד ואף להפוך לאחת הכוכבות המפורסמות בעולם, כשסרטי "שודדי הקריביים" הכניסו לה סכומי עתק לבנק. "בלעדיהם זה היה סיפור אחר", הודתה נייטלי. "אני ברת מזל שיש לי משפחה וחברים טובים שעזרו לי באותה תקופה".