קורין גדעון: "הקרסוליים שלך עבים"

מנחת הטלוויזיה קורין גדעון העלתה פוסט על ההערה הפוגענית שקיבלה ממעצבת אופנה: "הקרסוליים שלך עבים" כדוגמה לאיך נשים יכולות לפגוע בנשים. אבל יש מי שחושבות שלא צריך להיעלב מכל דבר

אתמול מנחת הטלוויזיה קורין גדעון עוררה מיני סערה בביצה כאשר העלתה פוסט באינסטגרם ובו תיארה כיצד מעצבת אופנה זרקה לה במהלך מדידת שמלה לקראת גמר 2025: "הקרסוליים שלך עבים". גדעון תיארה את האמירה כ"גסת רוח" ו"לא רגישה".
לכאורה, המשפט הזה ערער את גדעון שנראית כטיפוס חזק ובעל ביטחון עצמי ברוב ימות השנה. גדעון הרחיקה לכת וטענה שכך "נשים פוגעות זו בזו", הציגה את המשפט של אותה מעצבת כחוסר פרגון והמשיכה לתאר את הקרסוליים שלה ("הם לא רחבים אלא פשוט מושלמים!"). כצפוי בעידן בו אנו חיים, כאשר כל משפט יוצא מפרופורציות, גדעון קיבלה ים תגובות מגולשים ובעיקר, מגולשות שהחמיאו לקרסוליים שלה ותקפו את אותה מעצבת.

קורין גדעון. צילום: רפי דלויה

אמנם הרבה מגיבות החמיאו לה, עודדו אותה והרגישו שגדעון נאבקת בתופעת השיימינג גוף בכל היקום כולו, אבל נרשמו גם תגובות פחות פבלוביות שלא כל כך הבינו מה הסקנדל הגדול במשפט שאמרה איזו מעצבת וכינו את גדעון בכיינית ורודפת תשומת לב ולייקים.
"אני ממש מקווה שאת פתוחה לקבל כאן דעה שונה משלך", כתבה אשת יחסי הציבור שחף סגל. "נכון, המעצבת הזאת כנראה לא עמדה ראשונה בתור כשחילקו את הטאקט, אבל בחייאת – יכולת לשלוח אותה לקיבינימיני, אם במחשבות ואם בקול רם ולהמשיך הלאה. בעיני, לעשות סאגה כזאת מכל מילה לא במקום זה לתת דוגמה פחות טובה מאשר פשוט להתעלם. הרי היא לא אמרה את זה בכדי להשפיל או להעליב אותך. היא אמרה את זה כי היא לא העיפרון הכי חד בקלמר. יכולת לומר לה במקום שזה לא לעניין. במקום זה, את משתמשת בה כדי לקבל לייקים. גדל כאן דור שנעלב מכל קשקוש. רוצה לדבר על העצמה נשית? אנחנו צריכות להיות יותר חזקות ופחות נעלבות. מילה אחרונה לסיום: אין שום קשר לזה שהיא מעצבת אשה שאמרה את זה לאשה. כי אם מעצב גבר היה אומר את זה, לא היית נפגעת? לא היית מעלה פוסט???".
קורין גדעון צילום אינסטגרם
המעצבת אמרה משפט מבאס? אז אמרה. נשים אמורות להיות יותר חזקות ובטוחות בעצמן ולא צריכות להיעלב מכל שטות שמישהו אמר. האינטרנט והחיים עצמם מלאים באנשים ובדעות ולא כל אחד חייב לאהוב אותנו, את הקרסוליים שלנו וזכותם להגיד מה שבא להם, להגיד אבל חובתנו לא להתערער ולקבל את עצמנו באמת.
אולי המעצבת לא הייתה בעלת טאקט מזהיר אבל בינינו, לא צריך לעשות דרמה מכל דבר. הרשת גועשת מספיק. גדעון הוסיפה שהיא חשה רחמים כלפי אותה מעצבת ש"בטח שונאת את עצמה". זה להניח הנחות מיותרות. אדם יכול לחשוב שהקרסוליים של מישהי עבים גם מבלי לתעב את עצמו ואת גופו.
בואו גם נהיה ריאליות, המעצבת בתוך עמה חיה. אנחנו מוקפים בדוגמניות ומנחות רזות ששוקלות כמו קיסם בדיאטה. מכל מודעה, מגזין ומדיה מוכרים לנו איך עלינו להיראות: רזות מאוד. אם אותה מעצבת זרקה את המשפט הזה היא פשוט משווה את הקרסוליים של גדעון למה שהיא רגילה להלביש. סביר להניח שהיא לא עשתה את זה מתוך רצון עז להנמיך את גדעון או מתוך תסכול בוער על עצמה. כנראה שהיא, כמו כולנו, שטופת מוח אידיאל היופי המערבי שהושרש בתוכנו. החוכמה היא לקחת את מה שאומרים לנו בערבון מוגבל, לא להרגיש זעם גדול על כך שאנחנו מוקפות בברביות ופשוט לחתור לשינוי מודל היופי. המלחמה מתחילה מבפנים. את אוהבת את עצמך? זה מספיק.

הפוסט של קורין גדעון:

איך נשים פוגעות בנשים 
לא מזמן הגעתי לפגישה אצל אחת המעצבות המובילות בתעשיית האופנה לקראת הגמר של 2025. כל כך מובילה שהיא כנראה הרגישה מאד בנוח לירות לעברי מיד כשהתיישבתי מולה: "הקרסוליים שלך רחבים". כן, אמרה לי את זה אישה. לא גבר גס רוח. אלא אישה, שיודעת כמה רגיש עבור כל אחת מאיתנו עניין הדימוי העצמי. ועוד אישה שמעצבת שמלות לנשים אחרות. דווקא היא כל כך ארסית כלפי אישה אחרת.
עכשיו עזבו אותי. שבאמת אחרי שנים הגעתי למצב שבו אני מתה על איך שאני נראית וחוגגת כל דבר בגוף שלי, כולל הקרסוליים שלי שהם בכלל לא רחבים אלא פשוט מושלמים!!!!! אני, חשתי רחמים כלפי אותה מעצבת שבטח כל כך שונאת את עצמה ובגלל זה חשה צורך להנמיך אחרות. אבל מה היה עובר על בחורה עם פחות ביטחון, צעירה יותר, פגיעה יותר? היא הייתה יוצאת מצולקת.
אישה נוספת שהייתה שם הצדיקה בפניי מאוחר יותר את המעצבת ואמרה: "היא בעלת מקצוע, זה כמו רופא שמאבחן אותך ואומר מה הוא רואה". אז ראשית, לרופא הולכים כדי שיאבחן בעיה. למעצבת לא. מה גם שקרסוליים רחבים זאת לא מחלה מסוכנת! שנית, יש דרך להגיד כל דבר. זה יחמיא לך יותר או זה יחמיא לך פחות… ולא להטיח בלקוחה פגמים (אמיתיים או דמיוניים). ולבסוף, ה-עבודה של מעצבת זה להרים ללקוחה, להעצים אותה, לגרום לה להרגיש טוב עם עצמה.
ממילא קשה לנו הנשים להגיע לשלמות עם עצמנו. למה שלפחות לא נקל זו על זו?