צעצועי התפתחות: לגדל תינוקות שמחים וחכמים יותר

תינוק לא צריך הרבה כדי להיות שמח, אבל אתם יכולים לעזור לו להיות סקרן, מוכשר וחכם יותר. רשימת צעצועי ההתפתחות הכי טובים לתינוק

שאטרסטוק

עוד לפני שנולדה הילדה הראשונה שלי הכנתי רשימה באורך הגלות של צעצועים שחשבתי שחייבים לחכות בבית כשהיא מגיעה. מכל מה שקראתי הייתי בטוחה שמהיום הראשון בבית אני צריכה להתחיל לקשקש ולרשרש לה, לתלות מוביילים צבעוניים ולפזר על משטח הפעילות שלל מצפצפים ומתגלגלים, כדי שלא ישעמם לה לרגע. ‬

‫די מהר הבנתי שיחלוף עוד קצת זמן לפני שהיא תתעניין בשלל הרב והצבעוני שדאגתי שיקדים את הגעתה הביתה, ועוד רגע קט אחר כך כבר הבנתי שהיא בעצם יותר בעניין של עטיפות וטיקטים, מאשר בעניין של הצעצועים עצמם. ‬

‫אחרי שהתמקצעתי עם 5 תינוקות, אני יודעת שספרים, מוסיקה ושירים, דיבורים, מגע אוהב, פרצופים אנושיים וקירבה לבעלי חיים – אלה הם הדברים שכל תינוק פשוט חייב, אבל יש גם כמה צעצועים שליוו ומלווים את ההתפתחות של 5 האוצרות שלי, שלב אחר שלב. קבלו את רשימת 8 צעצועי ההתפתחות שיעשו את הילדים שלכם מאושרים וחכמים יותר:‬

 

 גיל 0-6 חודשים

מגיל שבועיים בערך התינוק מתחיל למקד את המבט ואז חשוב להציג לו חפצים מתנועעים כדי לעזור בשיפור המעקב והפוקוס. תינוקות רבים נרגעים כאשר הם מתבוננים בצעצוע מתנועע.

מגיל 3 חודשים בערך יתחיל התינוק להושיט יד, וסביב גיל 4 חודשים יתחיל לתפוס ולקרב את הידיים לקו האמצע של הגוף. מובייל תלוי ורך מתאים לעגלה, לסלקל ולמיטה, וילווה את התינוק עד גיל חצי שנה לפחות. הסגנון נתון להעדפתכם ולשיקולי מחיר.

מובייל רך לבן להשיג – ב ebay

 

חודשיים– 9 חודשים

WEE-WISE

כבר מגיל חודש וחצי כדאי להשכיב את התינוק על הרצפה, כדי שיפתח את תחושת ההתמצאות במרחב. מגיל חודשיים הוא יתחיל להתאמן בהכרת גבולות גופו, ולאט לאט ויתחיל להתנועע ולהתהפך.

משטח פעילות הוא אחד המוצרים שילוו את התינוק למשך הזמן הארוך ביותר ביחס לצעצועי תינוקות. את המשטח של Wee-Wise אני אוהבת במיוחד כי הוא רב שימושי, ענק, ניתן לגידור ולהגנה יחסית מפני אחים גדולים-קטנים, מתאים גם לשטח, מתנקה בקלות והופך לבריכת משחקים כשהתינוק מתיישב.

להשיג ב- Toyz.co.il

 

3-5 חודשים

בגיל 3 חודשים בערך התינוק מתחיל להבין שהדברים האלו שזזים מול עיניו קשורים אליו ישירות. הגרביים והצמידים האלו מתאימים לגיל 3-5 חודשים, הרשרוש והדמויות החולפות על פניו מעודדים אותו לחזור על הפעולה, ומובילים מתנועה אקראית ליצירת ההקשר שבין תנועה, צליל ותנועת הגוף שלו.

להשיג באמאזון ובחנויות צעצועים בארץ

 

3-10 חודשים

בסביבות גיל 3 חודשים התינוק מתחיל להכניס ידיו לפה ולומד לבחון את העולם בעזרת פיו. מגיל 4 חודשים לערך הכל נכנס לפה – הידיים, השיער של אמא, הזנב של הכלב ומה שנקרה בדרכו.

נשכנים בעלי מבנה מיוחד ומחומר רך שגם מרשרשים בתנועה, מספקים לתינוק התנסות רב חושית מעניינת – במגע, באחיזה, בשמיעה וכמובן בחוויה האוראלית הנחוצה לו.

להשיג ב Manhattan Toy ובאמאזון

 

5 חודשים עד שנה

haba balls

מרגע שהתינוק מסוגל לאחוז חפץ בשתי ידיו, סביב גיל 5 חודשים, הוא אוהב לבחון את סביבתו ולחוש אותה במגוון דרכים. כל חפץ שמתנועע בין ידיו ומספק לו עניין יעסיק אותו ויפתח את יכולתו המוטורית, הסנסורית והקוגניטיבית.

כדורי הפלא הצבעוניים של Haba מחליפים את מקומם ונעים תחת אצבעותיו של התינוק בעת משחק. זהו צעצוע שמאתגר את התינוק ומפתח מיומנויות וסקרנות. ובכלל, אני מתה על צעצועי עץ, יש בהם טעם של פעם.

להשיג ב – HABA

 

חצי שנה – 10 חודשים

TAGBALL

מגיל 6 חודשים טווח התנועה של התינוק גדל וגם כושר התנועה שלו במרחב. כל כדור יעודד אותו לנוע, אבל הכדור הזה חמוד במיוחד. הוא רך, מלא בפתקיות שתינוקות הכי אוהבים, מעוטר בדמויות חמודות, ומשמיע צלילים שמושכים להתקדם בעקבותיו.

להשיג באמאזון

 

10 חודשים ומעלה

משחק בבובות תורם להבנת מבנה גופנו, הכרת שמות האברים ומיקומם, להתנסות במגע מקרב כחיבוק וליטוף, וכמובן הדגמה במשחק תפקידים – הלבשה, רחצה, האכלה ועוד.

מגיל 10 חודשים בערך, התינוק מסוגל לבטא תחושות באופן בלתי מילולי, וכדאי להציע לו בובה לחיזוק יכולות אלו. כדאי להציע בובות גם לבנים, כיוון שהמשחק מפתח אמפתיה ואת היכולת של התינוק להביע רגש בכלל.

בחרתי בסופי שעשויה מפלסטיק ובד, כי היא מעניקה גם התנסות במגע בסוגי מרקמים שונים.

להשיג ב Imaginarium

 

מגיל 0 ועד בכלל

שאטרסטוק

זה אמנם לא צעצוע שממצה את תפקידו כשהתינוק מגיע לגיל 12 חודשים, אבל תינוק שגדל עם כלב או חתול לומד לאהוב בעלי חיים ולפתח קשר וקירבה.

רבים טוענים שגם מערכת החיסון של תינוק שגדל עם בעל חיים בבית עמידה יותר, וכמובן שבחלוף השנים הוא לומד גם לפתח אחריות וחמלה.

חשוב לבחור בבעל חיים שמתאים למגורים שלכם וליכולת שלכם לטפל בו, וכמובן שיהיה עדין ונוח בקרבת תינוקות וילדים.

חבר לחיים – להשיג בעמותות השונות לאימוץ בע״ח

צער בעלי חיים

sos חיות

תנו לחיות לחיות