צלמי לך חלום: מנת ההשראה

קבוצת נשים מתכנסת יחד כדי ליצור, לצלם חלומות, להשתחרר מדפוסים ישנים ולזכות באנרגיה חדשה של אורח חיים בריא וכלים להתמודד עם לחצי אורח החיים המודרני

לפני כשנתיים, פרסמנו בסלונה כתבה על תחרות צילומים של נשים שמצלמות את החלומות שלהן.

לתחרות, שיזמה רחל אלקלעי הגיעו שלוש מאות צילומים של חלומות מרחבי הארץ וכך נולדה קהילת 'צלמי לך חלום' בפייסבוק.

במהלך השנתיים האחרונות נפגשו הצלמות פעמים רבות במרחב הווירטואלי והפיסי, בסיורי צילום, בתערוכות, בהרצאות, בתחרויות ובאתגרי צילום חודשיים. הקהילה צמחה וכיום חברות בה קרוב ל-1,000 נשים חובבות צילום.

בעולם שבו כל אחת מאיתנו מצלמת ומעלה צילומים לפייסבוק ולאינסטגרם, הצילום הפך לכלי ביטוי אישי ואומנותי חשוב ונגיש.

הקיץ, ב-17 באוגוסט, פותחת הקבוצה בסדנה מרוכזת בת יומיים, שהכותרת שלה היא 'לראות באור חדש פנימה והחוצה', הסדנה תתקיים בישוב הררית, והצלמות יצאו לסיורים בגליל וילונו בבית מרהיב בראש הר הצופה על החרמון ועל הרי הגליל, מקום שיש בו הרבה שקט ושלווה וגם בריזה נעימה בקיץ.

Potographsdresmgroup1608_sec

לסדנה כמה מטרות, אומרת אלקלעי:

הראשונה, להעמיק את הידע בצילום, ליצור צילומים אומנותיים במקומות שונים חלקם מוכרים וחלקם חדשים ולהכיר דרך המצלמה אורח חיים של אנשים מתרבויות שונות החיים בישראל. הבחירה שלי במה להתמקד מלמדת אותנו גם על עצמנו. מה מעסיק אותנו. ההסתכלות החוצה היא גם הסתכלות פנימה.

המטרה השנייה היא לשלב בסדנה תכנים הקשורים לשיפור איכות החיים. איך אנחנו יכולים באמצעות שיפור אורח החיים, ושיפור התזונה שלנו להשיג את המטרות והחלומות שלנו ולשחרר את עצמנו מהגבולות שהיו לנו עד כה.

המטרה השלישית היא חברתית. אומרים שהבעיה הגדולה של המאה ה 21 היא הבדידות שיוצרים הטכנולוגיה והמסכים. הסדנה מבקשת להשתחרר מהמסך וליצור הכרויות וחברויות בין חברות לתחביב. היו לנו עד כה מספר מפגשים בהן הגיעו משתתפות שלא הכירו אחת את השנייה, ואחרי המפגשים ארגנו לעצמם טיולים ברחבי הארץ ובחו"ל.

החזון שלי הוא לארח נשים רבות, בפעילות הקבוצה בכלל וגם בסדנאות כאלה של יומיים, יומיים שבהן יקבלו הרבה מאד ידע גם בצילום.

זה צילום חלומות ביחד עם העצמה אישית של שחרור מדפוסים ישנים, וקבלת אנרגיה חדשה של אורח חיים בריא כדי להתמודד עם אורח החיים המודרני והלחוץ.

הסדנאות מודרכות על ידי צלמים מקצועיים בנוסף להדרכה בנושא שיפור אורח החיים שתביא את מיטב הידע העדכני ממחקרים שנעשו בנושא שנעשו בעולם.

היזמית רחל אלקלעי, היא עורכת דין ומשפטנית בישראל בניו יורק ובלונדון, היועצת ליזמים יוצרים וממציאים. היא עצמה סיימה לאחרונה לימודים במכון הבריטי לצילום בלונדון וכן בוגרת מסלול המסטרי המקיף של טוני רובינס, המאמן האישי המוביל בעולם.

למה לשלב בסדנה בין צילום ויצירה לאורח חיים בריא?

אלקלעי מסבירה:

במהלך השנתיים האחרונות, עברתי לגור בלונדון במסגרת פרויקט מחקר אקדמי באוניברסיטת לונדון שדרש ממני שעות מול המחשב של כתיבת מחקר משפטי מרתוני. מה שלא הבאתי בחשבון זה מזון בריא, שמירה על כושר ואורח חיים בריא. לאט-לאט הגוף שלי החל לצאת למרד והודיע לי שבתנאים האלה הוא לא עובד יותר. בגלל לחץ הזמן, התעלמתי מהאזהרות שלו, אבל התוצאה לא אחרה להגיע :שפעת ארוכה וקשה אחרי כל טיסה, (והיו הרבה כאלה בעיקר בחורף אני טסה לפחות עשר פעמים בשנה) כולל חום ואי יכולת לעבוד.

הרופאים לא ממש עזרו .תנוחי אמרו לי אבל התשובה הזאת לא נראתה לי סבירה.

בלית ברירה עשיתי מה שאני יכולה, התחלתי עוד מחקר, הפעם מחקר מקיף על הגוף, השתתפתי בכנסים רבים, הרצאות, התייעצתי עם מומחים, בדקתי מוצרים חדשים על עצמי והבנתי שיש כאן מסר מתנה שקיבלתי – שאותו אני רוצה להעביר, על הסתכלות פנימה דרך העדשה יחד עם הסתכלות החוצה . שילוב של צילום עם אנרגיה חדשה לגוף ולנפש כחלק מתהליך היצירה.

רק אנחנו יכולים להבריא את עצמנו ולהביא לעצמנו אנרגיות הדרושות לנו כדי להגשים את החלומות שלנו.

 Potographsdresmflyer1608_sec

דף הקבוצה  לפרטים על הסדנאות: Dreamphoto2015@gmail.com