פתאום באמצע החיים

רשמת הצלחות, צברת ניסיון, רכשת מעמד, אבל החלומות שלך נדחקו הצידה בגלל המציאות. עכשיו את מרגישה שהגיע הזמן לסיים פרק ולהגשים את עצמך. סדרה של עשרה שיעורים תעזור לך להיות מוכנה לבחירת קריירה שנייה

כך תמציאי את עצמך מחדש ב-10 שיעורים קצרים

קריירה שנייה היא כבר לא בגדר חלום רחוק, אלא מציאות קיימת שנהנים ממנה עשרות אלפי אנשים מדי שנה, ובהם אלפים רבים של נשות מקצוע שמחליטות לקחת את הפניה לסיבוב השני בעקבות הלב.

התמזל מזלנו ואנו חיים בעידן שבו המושג ״מאוחר מדי״ פשוט לא קיים. אם הסבים שלנו היו עובדים עד גיל פרישה באותו מקום בשביל הפנסיה, ההורים שלנו עבדו כל חייהם במקצוע אחד אך למדו שאפשר להחליף מקום עבודה כדי לשפר את השכר – אנחנו הדור ששינה את פני עולם התעסוקה. לא רק שניתן להחליף מקום עבודה, אלא שאפשר להחליף לגמרי את סוג העבודה, ולהתחיל בקריירה שנייה.

הרגשתי שאני לא יכולה יותר להיקבר במשרד בשביל משהו שלא ממלא לי את הנשמה (צילום: שאטרסטוק)

מקומנו ומעמדנו בעולם המערבי מבוססים רבות על ההשכלה שרכשנו, על הניסיון המקצועי ועל היוקרה של המקצוע בו אנו עוסקים. אולם לרוב אנו יוצאות לדרך המקצועית שלנו כשאנו צעירות מאוד. דרך שלא פעם נסללת בהתאם לתואר האקדמי שלמדנו, המקצוע שהצטיינו בו בתיכון או אפילו העיסוק בצבא. לפעמים הקריירה נדחקת הצידה לטובת עבודה מעשית יותר, שמתיישבת עם הקמת משפחה ואילוצים כלכליים שלא אפשרו לך לקחת סיכונים. אולם בשני העשורים האחרונים המציאות מראה לנו שלקראת גיל 35-40, ובמקרים אחרים אפילו לקראת גיל 45-50, מגיע הזמן, עבור נשים וגברים רבים, לעשות שינוי בחייהם, וללכת אחר ייעודם בעזרת מקצוע חדש.

איך להיות אמא במשרה מלאה ועובדת במשרה מלאה (צילום: שאטרסטוק)

במשך שנים הנתיב דרכו פרצנו לשוק העבודה התאים לנו. הוא תאם את הציפיות שלנו, של ההורים, ואפילו של המעגל החברתי. אך עם השנים הגורמים בתמונת חיינו משתנים, סדרי העדיפויות שלנו מקבלים תפנית עם הפיכתנו לאמהות, או עם השחיקה בעבודה וההתפתחות האישית, וכאן המקום שנשים רבות מתחילות לחשוב על שינוי קריירה.

אבל מה שנראה זוהר ונוצץ מרחוק, מתגלה עד מהרה כצעד גדול ומשמעותי, שאיתו מגיעים גם חששות, מחשבות שניות, לחץ חברתי ובלבול.

"כולם חשבו שהשתגעתי שהחלטתי לוותר על קריירה יוקרתית במשרד אדריכלים, ועל כל שנות הלימודים בשביל לעסוק בגינון. מבחינתי עברתי מעשייה של מה שאני יכולה לעשות למה שאני רוצה לעשות. ברגע שהבנתי את זה, שום דבר אחר לא היה חשוב״, מספרת ענבל, בת 38, אדריכלית בעברה ומעצבת גינות בקריירה השנייה. ״אחרי שנולדו הילדים הרגשתי שאני לא יכולה יותר להיקבר במשרד עד הלילה, ובטח לא בשביל לעשות משהו שלא ממלא לי את הנשמה״.

מה החלום שלך? ומתי את מתכננת להגשים אותו? (צילום: שאטרסטוק)

אורית, בת 42 שעשתה הסבה מעריכת דין לעיצוב פנים, משתפת בפחדים שהוערמו עליה מפנים ומחוץ ״חששתי מאוד בעצמי מהשינוי, אבל הסביבה חששה לא פחות ממני, מה שהקשה מאוד על השחרור מהפחד. ממש דאגו להסביר לי למה לא אצליח ומה המשמעות לגבי פרנסת המשפחה והילדים שלי. לשמחתי בן הזוג שלי תמך מאוד והבטיח שנצליח לעמוד בכך, עד שלבסוף נרגעתי והחלטתי שאני הולכת עד הסוף עם הלב שלי.

״לימודים מקצועיים, להבדיל מלימודי תואר, מקנים כלים מעשיים שמאפשרים יציאה לדרך תעסוקתית חדשה", אומר ליפז ויניצקי, מנהל מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. ״זו הזדמנות מצוינת למי שרוצים לעשות הסבת קריירה ולהתחיל פרק חדש בחיים התעסוקתיים, או לשדרג את הכלים והידע שלהם כדי להתחרות על תפקידים בשוק״, מוסיף ויניצקי.

מאדריכלית לכותבת תוכן, מעורכת דין ליועצת עסקית, ממורה למעצבת גרפית – נשים רבות עושות תפנית משמעותית בתחום העיסוק שלהן. זה דורש אומץ והרבה השקעה, אבל הדרך סלולה לפניך. בעזרת 10 השיעורים שלפנייך נעזור לך לקבל כמה שיותר מידע על השינוי שבפניו את ניצבת, ונעניק לך את מירב הכלים לקבלת החלטה נכונה ביותר עבורך ולהיערכות לקראת תהליך היציאה ללימודים לקראת החלפת קריירה:

  • שעור שני: לבחור נכון – אחרי שהבנו שאנחנו רוצות לעשות שינוי בחיים, כיצד נדע לבחור את מה שמתאים לנו? איך נדע להתאים את מסלול הלימוד לאופי, לכישורים ולנטיות הלב שלנו?
  • שיעור שביעי: עצמאית או שכירה? גם כשאנחנו יוצאות לקריירה חדשה, אנחנו צריכות להבין מה מתאים לנו עכשיו, לאופיינו ולשלב בחיים בו אנחנו נמצאות, ומה היתרונות והחסרונות של כל מסלול?

מוכנה? יוצאים לדרך!

לשיעור הראשון >>