המילון מעודכן להורה המותש: פרטיות

בגדול? עניין מיותר. בקטנה: תשכחו מזה

המילון המעודכן להורה המותש - פרטיות

עניין מיותר. בעיקר בשבועות שאחרי הלידה, אי אז פזורים איברייך במרחב הציבורי. הילד רעב? את שולפת ציצי. לידה וגינאלית? מאתיים איש (אל תדאגי, רובם שייכים לצוות הרפואי) דוחפים את ידיהם במעלה ובמורד הפרח המיוחד והאצילי שלך. קיבלת מתנת לידה בדמות טחורים או פיסורה נחמדה? תזכי גם בבדיקה של פרוקטולוג שתאיר את יומך ותשלח אותך לשבת בסלון ביתך על גלגל גומי של בריכה. אך אל דאגה! הזמן חולף, הילדים גדלים ואז נכנסת צרה נוספת לחייך – אסור לך להסתובב עירומה בבית כדי שלא להשחית את נפשותיהם העדינות. אז את הולכת בתחתונים ובחזייה ובמכנסיים ובחולצה ועטופה בשמיכה, ונאבקת במשטרת צרפת שאומרת לך שאת משוגעת

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

נכון שהפרטיות שלכם מצטמצמת משמעותית כהורים לילדים קטנים, אבל עם קצת יצירתיות, אפשר למצוא אותה. אין ספק שהיא דורשת יותר תכנון, ובתקופות מסוימות הספונטניות רחוקה מכם והזמן לא נגיש במיוחד, אבל כל אלה הם רק תירוצים. גם כשאתם מתים מעייפות, סיבוב של רבע שעה מתחת לבית אחרי שעתיים של נסיונות הרדמה מתסכלים יכול לעשות את ההבדל בין שנת לילה טרופה לשינה רגועה ושלווה.

טיול של אחד ההורים עם הילד שמשאיר זמן איכות להורה השני הוא לעתים כמו אוויר לנשימה. הרגעים האלו שבהם אנחנו מצליחים למלא את המצברים שלנו דורשים לא מעט יצירתיות ביחס למה שהיה פעם, אבל הם הסוד לחיי משפחה מלאים ורגועים, והכח שלכם להכיל את הקושי.

זה נכון גם כשמדובר באינטימיות שלכם: אל תוותרו על הפרטיות שלכם, להיפך, הפכו את הרגעים האלה אפילו למרגשים יותר. ואם מפריעים לכם – חדשו אותה שוב. צריכים עזרה? (למשל כשהופרעתם באמצע על ידי בכי – ולא שלכם) השתמשו בטריקים כדי לגוון ולרגש, כמו צעצוע מדליק או קונדומים מרגשים (נסו את הסדרות של R3 – X-THIN, EXTREME), שיוסיפו לכם טעם, הנאה וגיוון גם ברגעים קטנים וגנובים, זו דרך מצוינת לגלות מחדש את החשק ולהפוך את הרגעים האלה לבלתי נשכחים. אז סיכמנו? אין הרבה פרטיות, אבל כשיש אפשר להעצים אותה וגם לחזק את הזוגיות.