עיצובי השיער האייקונים שעושים קאמבק

הן היו הדבר החם, קישטו את ראשיהן של מלכות סטייל, השתכפלו לראשים רבים והפכו לטרנד לפני שנעלמו. כעת הן חוזרות שיקיות ונכונות מתמיד, קבלו את התספורות המתקמבקות לשנת 2017

אמא שלי תמיד הייתה אומרת: "אל תרדפי אחרי אופנה, תשארי במקום ותני לה לרדוף אחריך". התספורות הבאות מראות עד כמה המשפט הזה נכון.

כשעוברים על הטרנדים החמים בעיצוב שיער לשנת 2017 קשה להתעלם מהעובדה שחלק מהלוקים כבר היו כאן קודם, לפני 20, 30 ואפילו 50 שנה.

זה נכון שאופנה תמיד נעה קדימה, מקבלת טוויסט חדש, שדרוג או הידוק נוסף מזמן לזמן, אבל בכתבה הבאה אנחנו דווקא מחזירות אתכן אחורה למסע נוסטלגי ומלא שיק שעוזר להבין מאיפה קיבלו כמה מהפאשניסטות הכי נכונות ומעצבי השיער שלהן, את ההשראה לעיצובי השיער החמים לשנת 2017.

הפיקסי חוזרת:

Photo by Frazer Harrison/Getty Imagesמישל ויליאמס בטקס גלובוס הזהב האחרון. צילום: Frazer Harrison/Getty Images

טעמה האופנתי של מישל ויליאמס נחשב למדוייק, מתקדם ונועז. הבחירות האופנתיות שלה, ממש כמו התפקידים הקולנועיים שבחרה במהלך השנים, נחשבות לאינטלקטואליות, מפתיעות ומסקרנות. אחרי שהכרזנו עליה כקובעת טרנדים בשיער בזכות התסרוקת הנהדרת של קיץ 2016, הצליחה לעשות זאת שוב כשהגיעה לטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון שנערך בתחילת החודש בשמלת תחרה של לואי ויטון, צ'וקר מסרט קטיפה ותספורת פיקסי קצרה בגוון בלונד פלטינה.

תספורת הפיקסי הוכתרה כאחד מעיצובי השיער החמים לשנת 2017, אך חדות הזיכרון מבנינו בוודאי זוכרות שהיא כבר הייתה פה הרבה קודם, ומי שמזוהה איתה בעיקר היא ה–פנים של שנות ה–60 הדוגמנית הבריטית טוויגי, שהגדירה מחדש את אידיאל היופי הנשי. לא עוד אישה חושנית אלא מראה נערי עם שיער קצר ותסרוקת פיקסי סקסית.

Twiggyה–פנים של שנות ה–60 דוגמנית העל טוויגי בתספורת פיקסי שחוזרת עכשיו בגדול. צילום: William Vanderson/Fox Photos/Hulton Archive/Getty Images

הבוב הקלאסי:

aקיילי ג'נר בגאלה השנתית של המטרופוליטן, מחזירה את שנות ה – 20 העליזות. צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images

אחת ממכתיבות הטרנדים הידועות ביותר של זמננו, בעיקר בקרב בנות הדור הצעיר, היא קיילי ג'נר – הצעירה לאצולת הריאלטי קרדשיאן, שהגיעה לאחד מהאירועים הזוהרים והחשובים ביותר של עולם האופנה השנה, הגאלה שפותחת את תערוכת האופנה השנתית במוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, עם עיצוב שיער בסגנון 'בוב קלאסי' או מה שאנחנו מכנים קארה.

Louise Brooksלואיז ברוקס האמא המייסדת של קו הבוב הקלאסי. צילום: Photo by Hulton Archive/Getty Image

אבל הי, ג'נר לא לבד, מישהי כבר חשבה על זה קודם, הרבה קודם. שחקנית הסרטים האילמים לואיז ברוקס התהדרה בקו בוב גיאומטרי ריבועי ישר ונקי כבר בשנות ה -20 העליזות, במראה שיער שהפך מאז לקלאסי. ואיך יודעים שהוא קלאסי ועל זמני? כאשר האישה החשובה ביותר בעולם האופנה עורכת ווג האמריקאי אנה ווינטור, מאמצת אותו בחום ולא מוותרת על קו הבוב הקלאסי כבר שנים.

GettyImages-489449068אנה וינטור: לא נפרדת מקו הבוב הקלאסי כבר שנים. צילום: Anthony Harvey/Getty Images

A ליין מובנה:

A+E Networks 2016 Winter TCAקלואי קרדשיאן בעיצוב שיער A ליין מובנה: חזרה לניינטיז. צילום: Chris Weeks/Getty Images for A+E Networks

אין מה לעשות, באנגלית זה נשמע יותר טוב. עיצוב שיער בסגנון Structured A-Line Lob הוא מה שחם כרגע בעולם עיצוב השיער. איך זה נראה? תספורת קארה ארוכה ורכה שנוגעת – לא נוגעת בקו הכתפיים.

מי אימצה את המראה? (האמת שיותר קל לשאול מי לא): קלואי קרדשיאן, קנדל ג'נר, פרגי, ג'ניפר לורנס, לאה סדו וזאת רק רשימה חלקית. וכן, ניחשתן נכון, גם פה מדובר בתספורת מתקמבקת כזאת שכבר עשתה סיבוב ראשון בניינטיז.

הניינטיז הן טרנד מטורף שחוזר בהרבה מובנים: ג'ינסים עם קרעי ברכיים, חולצות פלאנל משובצות, פלטפורמות טרקטור, ואיחוד מחודש של 'טיפקס' נותנים לנו לחוש נוסטלגיים לרגע.

72799_heather_locklear01הת'ר לוקליר בימי מלרוז: שיק ניינטיז במיטבו. צילום: getyimage, Brenda Chase/Online USA, Inc

גם עיצוב שיער בסגנון A ליין מובנה שורשיו עמוק בשנות ה -90 עם דמויות כמו קלייר דיינס אז מתבגרת ששיחקה בסדרת הקאלט "אלו הם חיי" והת'ר לוקליר (מלרוס פלייס זוכרות?) שמזכירות לנו איך נראה סטייל בשלהי המלניום הקודם.

Claire Danesקלייר דיינס בגיל 15. צילום: photo by Newsmaker, gettyimages

aוכך זה נראה היום: ג'ניפר לורנס עם A ליין מובנה. צילום:Photo by Jamie McCarthy/Getty Images

aוגם על יקירת עונת הפרסים הנוכחית – אמה סטון, צילום:  Photo by Frederick M. Brown/Getty Images

***