המילון מעודכן להורה המותש: סקס

תשכחו מזה. או בעצם: אין מה להילחץ. בקרוב התינוק יגדל ואז תחזרו לעשות מלא סקס, לפחות פעמיים-שלוש בשבוע של היומולדת שלכם, וזהו

המילון המלא להורים הצעירים - סקס

פעילות גופנית בין גבר ואישה (נניח) אשר מטרתה היריון ולידה (נניח), הנעשית בפרטיות ובדיסקרטיות (נניח), אף שלעיתים מופצת בין החבר'ה בסרטוני ווטסאפ (הופה!). בתקופת החיזור מקיימים בני הזוג יחסי מין על בסיס קבוע, אך לאחר הולדת התינוק יורדת תכיפות הסקס והופכת לכאב ראש (לדוגמה: עזוב אותי, יש לי כאב ראש). זה בסדר, אין מה להילחץ. בקרוב התינוק יגדל ואז תחזרו לעשות מלא סקס, לפחות פעמיים-שלוש בשבוע של היומולדת שלכם וכלום חוץ מזה. לא נורא! אפשר לחשוב מה כבר מפסידים! אז לא תרגישו יפים ומושכים ונחשקים ומדהימים ונשיים וגבריים וכל הכבוד שאת/ה מצליח/ה לשמור על כאלה ביצועים בגילך. כשהפעוט יגדל וישן לילה שלם, יהיה לכם המון זמן להיות עייפים ולהגיד מותק, אולי בבוקר. נדבר.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

כמו הרבה דברים בחיים, גם ל'סקס' יש משמעות שונה לפני ואחרי הילד הראשון, בתקווה שאתם לא נמנים על אלו שמדווחים על היעדר פעילות מוחלט. אז נניח רק לרגע אחד את ההומור בצד, ונאמר שיש וצריך להיות סקס אחרי הילד הראשון ועובדה שלרוב גם יש ילד שני. אין ספק שתצטרכו לעשות את ההתאמות הנדרשות, אבל ככל שתקדימו לעשות אותן כך תשפרו את חיי הזוגיות שלכם, ומעבר לאושר שלכם ושל בן הזוג – מדובר גם באושר של הילד, שמושפע מאד מהלך רוחכם. ברור שנושא הספונטניות נעלם, אבל אם רוצים סקס – יש סקס. ועכשיו אחרי שהסדרנו את הנקודה הזו, בהנחה (ובתקווה) שתעשו סקס לא רק למטרת ילדים, נשאר לנו לדון באמצעי המניעה. מתוך כלל האופציות הקיימות, קונדומים תמיד היו אמצעי מניעה נוח ונגיש, וסייעו (ועודם מסייעים בכבוד רב) במניעת הריון לא רצוי. אבל שימו לב לעובדה הבאה: בניגוד לדעה הרווחת לפיה קונדומים אינם רלוונטיים לאנשים נשואים, דווקא קונדומים, בעיקר בתקופה שלאחר הלידה, יכולים לספק לא רק הגנה אלא גם גירוי וחושניות (ואולי אף אפשרות להרגיש שוב רווקים), וישנם כאלו שמיועדים בדיוק לכך, כמו סוגים שונים של קונדומי R3 שמיועדים להכניס קצת פלפל לחיי המין.