סופר פודס: מזונות העל שמסתתרים אצלכם במקרר

הדרך הקלה והפשוטה ביותר להעניק לעצמנו אנרגיה, לשמור על הגוף שלנו ולרדת במשקל נמצאת על מדפי הסופר-מרקט הקרוב, או אפילו במטבח שלנו. איך עושים את זה? הפרטים בכתבה

סופר-פודס – כשמכירים את המגוון, קל לשלב בתפריט והיתרונות ברורים (צילום: שאטרסטוק)

סופר-פודס– כשמכירים את המגוון, קל לשלב בתפריט והיתרונות ברורים (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות, מזונות-העל מככבים בכל שיח בנושא בריאות ומזון בריא. השף הבריטי הנודע, ג'יימי אוליבר, שגם הוביל את מהפיכת הבריאות בבתי-הספר באנגליה, אף הקדיש למזונות-העל (סופר-פוד) שניים מספרי הבישול שלו, לא פחות.

מומחי תזונה בינלאומיים רבים מאמינים, כי מספיק להוסיף כמה מהם לתפריט היומי, כדי להרגיש מיד סופר טוב. ממש כמו זריקת בריאות מרוכזת לגוף.

מה יש בהם במזונות-העל, שהופך אותם לנחשקים כל-כך?

• רמות גבוהות של מרכיבי תזונה חיוניים (חלבונים, מינרלים, ויטמינים, חומצות שומן ועוד).

• נוגדי חימצון, במינונים גבוהים במיוחד.

• קלים לספיגה ועיכול.

• מיטיבים עם כל מערכות הגוף.

• משפרים את היופי: עור זוהר, שיער נוצץ ולבן בוהק בעיניים.

• מאזנים את הגוף, פיזית ונפשית.

בין הבטטה לאסאי

כמה ממזונות-העל נחשבים בצדק לאקזוטיים ויקרים וניתנים להשגה רק בחנויות למזון טבעי. בין אלו תמצאו שמות כמו אסאי (פרי יער מיערות הגשם באמזונס), גוג'י ברי (עוד פרי יער נדיר), ספירולינה (אצת ים, המחוללת פלאים) ועוד. הבשורה הטובה היא, שרוב מזונות העל נגישים לנו הרבה יותר מכפי שחשבנו ולמעשה הם כבר נמצאים אצלנו בבית. ולמרות שחלקם כבר אצלנו בבית, עדיין אנחנו לא צורכים אותם באופן קבוע. תסכימו שזה גובל בשערורייה.

סוגי מזונות-העל באתר הסופר-פודס של חבר (צילום מסך)

בין מזונות העל שאפשר למצוא בכל שוק או סופר-מרקט הקרוב לביתכם אפשר למצוא:קטניות, עגבניות, בטטה, אוכמניות, תותים, קינואה, סלמון, שוקולד מריר (העשוי מ-70% מוצקי קקאו) והרבה עלים ירוקים – ככל שהם ירוקים יותר, הם בריאים יותר. זו הסיבה, שסביב הקייל, נרקמו כל-כך הרבה אגדות, שהפכו אותו למלך הבלתי מוכתר של מזונות-העל. איתו ברשימה מככבים גם התרד, המנגולד והבוקצ'וי.

עוברים לאורח חיים בריא וטעים יותר, בקלות

מסתבר שלעבור לתזונה עשירה בסופר פודז זה ממש פשוט, וממש בריא: החלפת מזונות מתועשים, או פחות בריאים, בסופר פודס, תעניק לגופנו לא רק ערכים תזונתיים חשובים, אלא גם אנרגיה וסיוע למערכות הגוף השונות. חלקם אפילו מעודדים הפרשת הורמונים, שמשפיעים על מצב הרוח הטוב שלנו.

כדי להעלות את הסופר-פודס לתודעה, החליטו במועדון "חבר" לעשות מעשה. באחרונה, הכריזו על תחרות מתכוני סופר-פוד בין עמיתי המועדון. המתכונים הטובים ביותר, ייבחרו על-ידי ועדה בראשותו של השף עומר מילר ויתפרסמו בספר מתכוני הסופר-פודס הראשון בישראל. הבחירה בעומר מילר לא הייתה מקרית. מלבד היותו שף מצליח, שכיכב בשורת מסעדות יוקרה בסצנת האוכל התל-אביבית, מילר נחשב לפריק של תזונה בריאה וכושר. הוא מרבה לבשל עם מזונות-על במטבחו הפרטי ומאמין, כי אורח החיים הבריא סייע מאוד גם לאיזון מחלת הקרוהן, שאובחנה אצלו כבר בגיל 13.

המהלך הבריאותי של "חבר" נערך במסגרת תפישה רחבה יותר שאומרת שמועדון צרכנות צריך להעניק לעמיתיו ערך מוסף במגוון תחומי החיים. ספר מתכוני מזונות-העל הדיגיטלי, בליווי צילומים מרהיבים, יפורסם במהלך חודש פברואר באתר אינטרנט מיוחד, שפתוח לקהל הרחב. באתר ניתן יהיה להוריד את רשימת מזונות העל של ישראל וכן את ספר המתכונים הייחודי, להתנסות בהם בבית וללמוד איך לשלב אותם יותר בתפריט היומי.

קטניות – סופר פודס שרובנו גם ככה משלבים בתפריט (צילום: שאטרסטוק)

למקומות, היכון, מזון-על

צריכת מזונות-על כחלק מהתפריט היומי מצריכה לא רק הכרה בחשיבותם, אלא גם היכרות עם מזונות-העל השונים, ערכיהם, יתרונותיהם ודרכי הכנתם. וזו בדיוק הכוונה של הפרויקט החדש של מועדון "חבר". להכיר את הסופר פודס, להבין את חשיבותם, ללמוד איך מכינים אותם, להתחיל לשלב וליהנות מכל היתרונות שהם מציעים. תענוג כמה זה פשוט!

להורדת ספר מתכוני הסופרפודס של חבר