סומק: כל מה שרצית לדעת

איך לבחור את הגוון המדויק עבורך ואיפה בדיוק מורחים אותו? מדריך הסומק המלא

jennifer-love-15-8ג'ניפר לופז

עם כל הכבוד, ויש כבוד, לברונזר שמככב מאוד בשנים האחרונות – הכוכב האמיתי של איפור הפנים היה ונשאר הסומק. הוא תמיד באופנה, תמיד פריט חובה בכל תיק איפור וגם מי שכמעט לא מתאפרת יודעת שמעט סומק ייתן את הטון למראה הפנים ולכן לא כדאי לוותר עליו.

זיוית יקיר, מנהלת תחום האיפור בקרליין, מסבירה: "הסיבה שנשים בכל הזמנים אהבו ואוהבות סומק היא מפני שהוא מעניק לפנים גוון של בריאות, רעננות וחיות. שימוש נכון בגוונים כהים של סומק יכול לתת אשליה של חיטוב הפנים (במיוחד במשחקי אור וצל), לתקן את גוון העור ועוד".

jiji-hadid-15-8

ג'יג'י חדיד

בחירת הגוון המחמיא ביותר

בחירת גוון הסומק תיעשה על פי גוון העור. אם גוון העור בהיר – כל גוון סומק יכול להתאים, בהתאם לטעם האישי. בעלות עור בגוון צהבהב – ירוו נחת מסמקים בגוון ורוד או אדמדם ששוברים את הצבע הצהוב. בעלות עור בגוון כהה – ייהנו מסמקים בגוונים אדמדמים.

– סומק מתאים לכל אחת?

זיוית יקיר: "בהחלט. גם מי שלא מתאפרת תהנה מהאפקט של הסומק. אפילו שתי נגיעות קלות של סומק בגוון הנכון, יכולות לשדרג פלאים את הלוק, ליצור מראה 'מאופר' ומלא חיים".

כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר, זיוית ממליצה להשתמש במברשת סומק ייעודית ולוותר על מריחה באמצעות מברשות קטנטנות שמצורפות לפעמים לסמקים או באמצעות האצבעות. "כשמורחים סומק עם האצבעות קשה לטשטש אותו ולכן עדיף להשקיע באופן חד פעמי במברשת שתפקידה לפזר את הצבע בצורה אחידה, לטשטש גבולות ולהשיג אפקטים לשיפור מבנה הפנים".

julian-careline-15-8-2018

ג'וליאן מור 

הדרך האולטימטיבית למרוח סומק

זיוית: "סומק מורחים בעיקר על עצמות הלחיים לפי מבנה הפנים. אם יש לך מבנה פנים בצורת לב – כדאי להתמקד במריחה בתנועות מעגליות קטנות על תפוחי הלחיים. אם יש לך מבנה פנים עגלגל – כדאי להתמקד במריחת סומק מעל תפוחי הלחיים ולטשטש לצדדים כדי ליצור אשליה של מבנה פנים ארוך יותר. אם יש לך מבנה פנים מרובע: התמקדי במריחה בתנועות רכות ומעגליות מהלחיים למעלה לכיוון הרקות כדי לטשטש ולרכך את גבולות הפנים. אם יש לך מבנה פנים אובלי: צרי מראה רחב יותר באמצעות מריחה בקווים אנכיים לרוחב הלחיים".

somek-careline-15-8-2018

איך בוחרים סומק

סומק איכותי יכיל פיגמנטים מהדור החדש, פיגמנטים טהורים של צבע, המוגנים במעטפת שקפקפה שעשויה מפולימר מיוחד השומרת על הגוון לשעות ארוכות ובו זמנית תורמת לאיכות המריחה. סומק איכותי הוא כזה שיחליק על העור בקלות, יתקבע עליו ויישאר שם שעות רבות.

זיוית: "בסמקים שלנו אנחנו מקפידים לשלב גם חומרים המעניקים איכויות של טיפוח והגנה על העור, כמו תמצית אצות טבעית המעניקה רכות ולחות, ופניני סילקון משולבים בטריגליצרידים, העוזרים בהסתרת פגמי עור".

צילומים: Shutterstock  ,ImageBank