סודות של מומחה לתלתלים

מומחה לתלתלים מגלה את כל הסודות והטריקים שיעשו לך חיים קלים ושיער יפהפה

unnamed (2)סהר מסדר את שיערה של שירי מימון. (מימין המאפרת תהילה גוטליב) צילום: באדיבות סהר קבלו

 

סהר קבלו הוא מעצב שיער שמתמחה במתולתלות. בצילומי המתולתלות הוא עובד צמוד לעומר אסף, המעצב הראשי של נטורל פורמולה, ובאירוע הבלוגריות שלנו שהתקיים במלון בראון בתל אביב הוא העביר הרצאה מאלפת למאות המתולתלות המתמידות בקהל.

סהר, איך הגעת להתמחות במתולתלות דווקא?

"זה התחיל מהרצון לעבוד במספרה ידועה בזמנו בלוס אנג'לס שנקראה 'בתיה ועליזה' ונסגרה בינתיים ובסוף עבדתי במספרה של אפרו-אמריקאים בה הכרתי והתמחיתי בשיער המתולתל ומשם זה התגלגל. כשחזרתי לארץ השחקנית והדוגמנית יוליה פלוטקין הפכה ללקוחה שלי ומאז, לקוחה מתולתלת אחת מביאה את חברתה, למשל מעין קרת ועדן פינס וגם הדוגמנית הבינלאומית ג'סיקה וואייט".

unnamedסהר עם יוליה פלוטקין, המתולתלת שהתחילה את הכל. צילום באדיבות סהר קבלו

לאחרונה השמיעו מגישות טלוויזיה דעה שנויה במחלוקת שבעלות שיער מתולתל לא מתאימות להנחות בטלוויזיה. מה דעתך המקצועית?

"זה ממש לא נכון. מנחה או מגישה יכולה ללכת עם שיער מתולתל ועוד איך. אם היא אוהבת את התלתלים שלה, אין שום סיבה שכאשר היא מגיעה לטלוויזיה היא תהיה מוחלקת. בכלל אני לא רואה סיבה לחרב את השיער עם החלקות ולשנות את מי שאת. אני חושב שצריך לשנות את ההגדרות מחדש כי התקשורת והחברה מכתיבות לנו ששיער מתולתל הוא שיער מבולגן ולא מסודר לעומת שיער חלק שהוא כביכול קלאסי ומסודר. במציאות, באירועים חגיגיים למשל, בחורות עם שיער חלק מתעקשות לעשות שיער גלי או מסולסל כדי להרגיש מיוחדות, כי אין עניין בשיער חלק, זה פשוט מדי".

סהר אומר ש"הנשים המאושרות הן אלה שהולכות עם השיער הטבעי שלהן" ומגלה שמניסיונו רוב המתולתלות שמחליקות, מתחרטות על כך ותהליך השיקום שמחזיר את התלתלים הוא ארוך ומורכב.

unnamed (6)סהר מסדר את התלתלים של עדן סבג בצילומי קמפיין ל"פומה". צילום באדיבות סהר קבלו

איך מתחילים לטפל בשיער מתולתל?

סהר: "אני חושב שהכי חשוב לפגוש את מעצב השיער הנכון שיידע להסביר לכל אחת ואחת מה לעשות ספציפית עם השיער שלה. כי אין שיטה אחת שנכונה לכולן ואין תספורת אחת שמתאימה לכולן. יש הרבה גורמים שמשפיעים ובראשם הגיל, המצב המשפחתי, אורח החיים. יש אחת שחייבת לחפוף כל יום, אחרת רוצה נפח, אחת אחרי לידה ואז השיער יותר פתוח – התלתלים אחרי ההיריון משתנים לחלוטין, בקיצור כל אחת עם הסיפור שלה וההעדפות שלה".

אז איך מוצאים מעצב שיער טוב?

"היום קל להגיע לאנשים בגלל המדיה: אינסטגרם ופייסבוק מאפשרות לראות תמונות וחשוב שתשימי לב שאת רואה תמונות בלי פילטרים, בלי פוטושופ. כשאת מגיעה למספרה שוחחי עם מעצב השיער ותראי אם יש כימיה ואם הוא מבין מה את רוצה ומקשיב לך כי בסך הכל את באה למספרה להרגיש טוב וליהנות מהשיער שלך. טיפ חשוב: לא נכון לעשות שינויים דרסטיים אלא עדיף שינוי בהדרגה, לתת לשיער ולך להתרגל".

כל כמה זמן אתה ממליץ להסתפר?

"בהתאם להמלצת מעצב השיער שבחרת אבל בגדול מה שנותן תחושה טובה ומבריא תספורת בזמן – כל 3-4 חודשים לשיער ארוך ולשיער קצר כל חודשיים-שלושה".

מה משותף למתולתלות כולן?

צריך לעזור לשיער מתולתל בגלל הלחות הגבוהה, במיוחד בישראל. לנשים מתולתלות יש נטייה לחפוף הרבה את השיער כי הוא מסתדר טוב יותר כשהוא רטוב כי כשהוא יבש, הוא בדרך כלל יבש מאוד. אני חושב שכל אחת צריכה להכיר את השיער שלה וללמוד אותו כך שהיא תדע איך לגשת לשיער ולטפל בו בדרך המתאימה ביותר לה".

eitan-tal-650

מתוך הצילומים של תחרות מלכת היופי של לאשה. צילום: איתן טל

עשי ואל תעשי עם שיער מתולתל

 

unnamed (1)אור הלברשטט ביום חתונתה מדהימה בתספורת עם  גוונים ועיצוב תלתלים. צילום באדיבות סהר קבלו

לחפוף כל יום? ממש לא, אין צורך. החפיפות התכופות מייבשות את השיער.

איך הכי טוב לחפוף? חפיפה כפולה פעמיים עם שמפו ופעם בשבוע להבריק את השיער עם מסכה או מרכך כדי להתיר את הקשרים ולהיפטר מהשיער שנושר באופן טבעי. חשוב מאוד לשטוף את השיער מהמסיכה היטב עם המון מים. כשהשיער לח כדאי למרוח מעט קרם לחות עם גלייז, שמן או סרום.

איך מייבשים את השיער? עם מגבת מבד מיקרופייבר דק שעוזרת לנטרל פריזים בשיער (אותם 'חוטי חשמל' מרגיזים).

איך מתמודדים עם השיער היבש? אחרי כל מקלחת, למרוח מעט שמן לשיער.

איך משיגים נפח לשיער? כשרוצים נפח, מייבשים את השיער כאשר הראש נטוי קדימה (ואם לא רוצים אז אחורה)

איך מסדרים את השיער כשהוא יבש? במקום חפיפה נוספת, מרטיבים מעט את השיער ואז מייבשים עם המגבת או דיפיוזר וכמובן שמן או קרם לחות.