אנחנו לקראת מהפכה היסטורית לנו ולבנות שלנו

"עוד קשה לבחון את כל ההשלכות של מה שקורה כרגע, כי אנחנו עדיין עמוק בתהליך, אבל קורה פה משהו היסטורי שלא קרה מעולם". הבמאית והיוצרת סיגל אבין התארחה בכנס נשים בחזית 2017

סיגל אבין (אלבום פרטי)

בימים האחרונים כולנו נחשפים לדעות, תגובות, פוסטים וכתבות שנכתבים בעקבות כל סיפורי ההטרדה שיוצאים החוצה. נאמרים דברים כמו: "האם להיא יש קייס או אין קייס?". אם הלכה איתו, הרי, הביאה את זה על עצמה. מה הטעם להעלות סיפורים מלפני 30 שנה? נהיה מוגזם מה שקורה כרגע, כל אחד נהיה מתעלל, כל אחד נהיה מטריד ועוד ועוד. וכן, אני מתארת לעצמי שעל חלק מהדברים הללו אפשר להתווכח ולפעמים גם לי יש בעיה כזו או אחרת עם סיפורים מסוימים.

אבל מי שבוחר להתמקד בחלק הזה, שהוא החלק הקטן והצר של התמונה, מפספס את התמונה הגדולה שהיא רחבה ואף רדיקלית. אולי קשה להבין את מה שקורה כרגע, כי אף אחד בטלוויזיה לא מכריז "נחש צפע" ואנחנו לא רצים למקלטים בלילות בגלל שנשמעה אזעקה אבל האמת היא שאנחנו במלחמה. מלחמה אמיתית. מלחמה שמתרחשת בכל העולם כעת. מלחמת מינים. עוד קשה לבחון את כל ההשלכות של מה שקורה כרגע, כי אנחנו עדיין עמוק בלב הדבר אבל קורה פה משהו היסטורי שלא קרה מעולם.

נשים הרימו את ראשן והחלו לדבר על דברים שלא היה מקובל או אפשרי לדבר עליהם עד כה, אחרי מאות שנים הן חיינו תחת נורמה חברתית מאד מסויימת והתמודדנו עם התנהגויות שנחשבו לגיטימיות, למרות שמעולם לא באמת הוסכמו על שני הצדדים. ופתאום עכשיו, בשנת 2017, הדבר הזה באמת משתנה. לראשונה. אז כן, יכול להיות שעפים ויעופו ראשים שלא באמת צריכים לעוף. ייתכן. ככה זה במלחמות.

ויכול להיות שהדברים ילכו לצד הכי קיצוני שאפשר עד שיהפכו לנורמות חדשות ויתאזנו במקום טוב באמצע. אבל גם אם לא ניתן להצדיק את הפגיעה בכל הקרובנות, עדיין ישנן מלחמות מוצדקות וזוהי מלחמה מוצדקת. יש למה שקורה כעת פוטנציאל להפוך לאחת המהפכות החברתיות המשמעותיות ביותר אבר – מהפיכה שתביא לשינוי אמיתי לנו ובעיקר לבנות שלנו. אז לכל אלו שמתמקדים ומתמקדות בתמונה הקטנה, קחו צעד אחורה והביטו על הדבר הענק, הלא יאומן וההיסטורי שקורה כרגע.

 

***

סיגל אבין, תסריטאית ובמאית ישראלית, יצרה את "זה מטריד" סדרת סרטונים ויראליים על הטרדות מיניות, בגרסה ישראלית והוליוודית. אבין התארחה ב- 29.11.17 בכנס "נשים בחזית" של סלונה ודיברה על גל השינוי החיובי שפקד את מחוזותינו. 

הפקה: מוטי רייף

לוגו מוטי רייף

ניהול ועריכת תוכן – כרמית חומש
ניהול מסחרי – שרון אדלר

פס חסויות נשים בחזית 2017