נשים בחזית: גליה דור הפכה את העיסוק בחופש למוטו שלה בחיים

גליה עזבה את ג'וב החלומות כדי לצאת לדרך עצמאית ועל הדרך הקימה בלוג שבו היא מתמקדת ברגעים המשמעותיים ביותר בחיים. בכנס "נשים בחזית" היא תחבור לנשים שיספרו איך מצאו את החופש

גליה דור עבדה פעם במשרה מלאה בחברת שטראוס עלית. היתה לה משרה רצינית ונחשבת של גדולים, מה שנקרא, שנפרסה על פני ימים ארוכים, שעות מרובות ולוותה בלא מעט לחצים ואילוצים. אבל ציפור חופשיה שכמותה מעולם לא היתה אמורה לעבוד בתוך קיוביקל, ומהר מאוד היא הבינה שאם היא רוצה להישאר נאמנה לעצמה, עליה לצאת לדרך עצמאית. היא התפטרה מעבודתה והקימה חברת שיווק ומיתוג משלה, שאפשרה לה את החופש הדרוש כדי לנהל ולחיות את חייה כפי שהיא באמת רוצה. בהמשך היא גם ילדה תינוק וירטואלי ראשון – את הבלוג שלה, 1Life, אשר נפתח תחילה ממש אצלנו, בסלונה, ועבר בהמשך לדומיין פרטי.

ב-1life שקיים כבר שבע שנים, מנסה גליה לתפוס את הרגעים המשמעותיים של החיים, גם את אלו הקשים והעצובים, אבל גם את רגעי האושר הקטנים והחמקמקים, כששם הבלוג הוא קיצור של המוטו שלה – "חיים רק פעם אחת". "הכי פשוט זה להגיד את המשפט הזה מדי פעם ואז לשים אותו באיזה מגירה נשכחת במוח האחורי, מדף חמישי משמאל, ולחכות. לחכות עד שנתחתן, או עד שנתגרש, או עד שיהיו לנו ילדים, או עד שהילדים יגדלו, עד שנמצא את הקריירה שאנחנו חולמים עליה, או עד שנפטר ממנה ונצא לפנסיה, או עד שנרוויח מספיק כסף, או עד שנסיים את המרוץ הזה אחרי הכסף", היא כותבת ומוסיפה: "וכששלומי (שבן) אומר: 'החיים שלי טובים', רציתי להצטרף אליו ולהגיד החיים שלי הם היום. עכשיו. הרגע. והרגע הזה לא יחזור לעולם".

גליה דור

גליה מגדירה עצמה כאוספת חוויות וזיכרונות. "אני בעצם מנסה לשתף את הקוראים שלי בכל מיני חוויות שאני עוברת – גם חוויות אישיות וגם דברים שקשורים בנסיעות וטיולים, וגם תרבות ואמנות", היא מספרת. הבלוג של גליה מעולם לא פלש למחוזות השיווק, ולדבריה כל 17 אלף העוקבים שצברה בפייסבוק הגיעו אליו בצורה אורגנית, ללא פוסטים ממומנים וללא שיווק מסחרי.

כחלק מתפיסת החופש שלה, גליה מרבה לטייל בעולם ולכתוב על החוויות שהיא עוברת במקומות השונים על הגלובוס. אלו הם גם הפוסטים הנקראים ביותר בבלוג שלה, אף על פי שהפוסט הפופולרי ביותר בכלל עסק ביחסים בין גברים לנשים, ולדבריה של גליה, הפך לכל כך ויראלי עד שקיבל חיים משל עצמו.

גליה דור במדבר

גליה מאמינה שחופש משמעו היעדר אילוצים ואפשרויות תנועה בלתי מוגבלות, וחשוב לה לערוך את ההבחנה שבין חופש לחופשה. "בניגוד למה שאנשים אולי חושבים, את יכולה להיות בחופש גם כשאת בבית. להיות בחופש זה להיות באיזשהו מקום שבו את מרגישה שאת יכולה לעשות למען עצמך או לקרובים אליך או אפילו לא לעשות כלום. רק להיות", היא אומרת.

כנושאת את דגל החופש, גליה הוזמנה להנחות פאנל מיוחד במינו בכנס "נשים בחזית", אשר ידבר על חופש משלל זוויות ונקודות תצפית, ובו היא תארח את העיתונאית רווית נאור שהיא גם טייסת מסחרית, חובבת מסעות ואתגרים, ומי שהייתה ראש המשלחת הישראלית לקוטב הצפוני. גם אחינועם הראל שטיילה חצי שנה כשהיא רכובה על אופנוע באפריקה תתארח בפאנל המדובר, וגם שתי השחקניות מעוררות ההשראה, קרן מור ויובל שרף, שהפכו בשנה שעברה ליזמיות כשהעלו בעצמן את ההצגה העצמאית "רילוקיישן" באולמות זאפה, והלכו עד הסוף עם החופש שלהן.

[youtube kC8S6Q3bYsE nolink]

הפקה: מוטי רייף

לוגו מוטי רייף

ניהול ועריכת תוכן – כרמית חומש
ניהול מסחרי – שרון אדלר

פס חסויות נשים בחזית 2017