המילון מעודכן להורה המותש: נסיעה

מה עדיף – תינוק שנרדם רק באוטו או תינוק שצורח רק באוטו? לאלוהי התינוקות הפתרונים

המילון המלא להורים הצעירים - נסיעה

מצב היפותטי בו נכנסים לאוטו, נוסעים ומגיעים. בין לבין עלולים להתקיים מספר תרחישים, צפויים ולא צפויים, אשר משפיעים על מצב הרוח ו/או המצב הכלכלי ו/או המצב הנפשי ו/או המצב הביטחוני. דוגמאות: תינוק אינו מעוניין להיכנס לאוטו, תינוק אינו מעוניין לצאת מהאוטו, תינוק אינו מעוניין לשהות באוטו, תינוק אינו מעוניין להפסיק להקיא על הריפוד. אביזרים נלווים: כיסא בטיחות (ידוע גם כ"בייבי אלקטרז"), דיסק שירי ילדים ("בייבי סטטיק ובן-אל") ומגוון צעצועים מאולתרים שמצאתם באוטו (וואו תראה, הנה עט!).

נסיעה לא חייבת להיות ליעד מסוים, נסיעה יכולה להיות גם להקיף את הבית במשך שעה עד שהוא נרדם (או אתם, מה שבא קודם). מומלץ לפיכך ללדת תינוק עם נטייה להירדם בנסיעות. היה וזה לא קרה, מומלץ לרכוש אטמי אוזניים ולזכור שמתישהו עד גיל 15 זה עובר.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה 

כשמדובר בנסיעות, הדבר המשמעותי הוא  התכנון המקדים. הימים של להכנס לאוטו, להניע ולנסוע חלפו. כיום, כדי שהנסיעות שלכם יעברו בשלום אתם צריכים להיות מוכנים להן. מצב רוח טוב זה חשוב, אבל הכוונות הטובות לא תמיד מספיקות כשאתם חגורים במושב הקדמי וצריכים להסתכל על הדרך. לכן, לפני כל נסיעה חשוב לדאוג שכל מה שאתם צריכים נמצא בהישג יד, כדי שלא להסיט את תשומת ליבכם מהדרך במקרה של בכי. נקודת המפנה מתרחשת לעתים בסביבות גיל חצי שנה בערך, אז נפתח עולם שלם של הסחות דעת שיכולות להעסיק אותם באופן עצמאי ולשפר מהותית את איכות הנסיעה.

לצד עובדה זו, חשוב להכיר בעובדה כי עליכם להתכונן מנטלית לעצור לעתים תכופות כדי להרגיע את הילד או כדי לחלץ עצמות, בייחוד בגילאים קטנים. אחת הסיטואציות שמחייבות עצירה היא תינוק צמא, וגם כאן הגיל מביא עמו בשורות: מגיל 6 חודשים תוכלו לתת להם כוס מעבר ולברך "שהחיינו". זהו מעין בקבוק מעבר המותאם לתינוקות מגיל חצי שנה ומסייע בעידוד שתיה עצמאית. חשוב מאוד לוודא שהבקבוק הוא בעל מנגנון מונע נזילות (אחרת תיאלצו לעצור לזמן ממושך כדי להחליף את כל סט הבגדים). רצוי שלבקבוקי האימון יהיו ידיות שמאפשרות אחיזה נוחה לתינוק, וכמובן מגוון צבעים ועיצובים (סדרת דיסני של NUK חמודה במיוחד) המשפרים את ״חווית המשתמש״.