"הילד שלי לא יבוא על חשבון הדת והאמונה שלכם"

"אל תתנו לנו להיות הורים. תתנו ל-6,346 הורים שנתפסו במקרי התעללות בילדים שלהם במהלך 2017", כתב הגולש ניר פייבל בפוסט נוקב שהעלה לפייסבוק וסחף את הרשת

מאת: ניר פייבל

אל תתנו לנו להיות הורים.
תתנו לאינה סקיבנקו, הסייעת בגן ילדים שחנקה למוות את יסמין וינטה ז"ל בת השנה.
תתנו לאילן גדסי שחטף את בנו, אביתר ז"ל בן ה3 מאמו, רצח אותו והתאבד.
תתנו למארי פיזם, שרצחה את בתה רוז ז"ל וזרקה את חלקי גופתה במזוודה לירקון.
תנו לזוג ההורים שמואשמים בהטבעת התינוק שלהם בג'קוזי במלון באשדוד.
תתנו לתושב ירושלים בן ה30 שבגלל חובות פרסם מודעה בה מציע את בתו בת ה3 חודשים למכירה " היא ילדה טובה, מחייכת, מחוסנת. שובבה. יש לה גנטיקה טובה. אל תדאג".
תתנו לזוג ההורים משכונת נחלאות ששני הילדים שלהם אושפזו כשעל גופם כוויות קשות.
תתנו לאבא שהורשע שאנס את ילדתו במשך 15 שנה וטען ש"היא פיתתה אותו" ולכן היא אשמה.
תתנו לרב, רב סרן בצה"ל, שאנס את בתו במשך 8 שנים מאז היתה בת 15.
תתנו ליגאל עמיר להתייחד עם לריסה. גם למי שרצח ראש ממשלה מגיעה הזכות הבסיסית להביא ילד עם אישתו.

תתנו להם. רק אל תתנו לנו להיות הורים.

ניר פייבל אלבום פרטי

אל תתנו לנו, שחלקנו גדלנו למשפחות שנתנו לנו דוגמה לאנושיות, שקיבלה אותנו כמו שאנחנו, הראו לנו מה זו אהבה אמיתית על אף למרות ובגלל. משפחה שנתנה לנו קרקע להיות מי שאנחנו, לחלום את החלומות שלנו, להגשים את עצמנו ולהיות הגרסה הכי טובה שלנו.

אל תתנו לנו, אנחנו שחלקנו השני, גדל למשפחות שלצערי דחו אותנו, התכחשו אלינו, קיללו וגידפו ובעיקר נתנו דוגמה מה לא להיות. איך לא להתנהג. איך לא לשבור את הרוח של הילדים שלהם. לא משנה מי הם ומה הם.

אל תתנו לנו, אלו שלמדו על בשרם כל אחד ואחת בדרכו או דרכה, לפתח עור של פיל, לשמור על ראש מורם, כשהחיים מציבים כל כך הרבה אתגרים ומכשולים בדרך. כשפעם אחר פעם אנו מנסים לא לצאת למלחמה אלה לפתוח את הדלת ולהציג לשכנים את הבית שלנו, שיראו שהוא לא כל כך שונה משלהם ושהדשא שלהם לאו דווקא ירוק יותר.

אל תתנו לנו. תתנו ל-6,346 הורים שנתפסו במקרי התעללות בילדים שלהם במהלך 2017.

בסדר, תגידו שהמקרים שציינתי יוצאים מהכלל. הטבע לצערנו נתן להם להיות הורים. הטבע לפעמים טועה. הטבע לפעמים משנה דפוסים. לכל כלל יש יוצא מן הכלל. זה המקום שלנו בתור בני אנוש, בתור בעלי בינה בסיסית, לאתגר את הטבע. להוכיח שאפשר אחרת.

ניר פייבל צילום אלבום פרטי

אבל אם כן תתנו לי להיות הורה, הילד העתידי שלי לא יבוא על חשבון הילד שלכם. הילד שלי לא יבוא על חשבון הדת והאמונה שלכם. הילד שלי לא יבוא על חשבון הערכים שלכם ואיך שתבחרו לגדל את הילדים שלכם. הילד שלי יגדל לצד הילדים שלכם. לא יודע מה אתכם, אני יודע שהילד שלי יגדל על ערכים שיקבלו אתכם, שיכבדו אתכם ויחגגו אתכם. שיתנו לכם את מקומכם ואת חייכם, איך שתבחרו לחיות אותם.

איזה כיף יהיה אם לא אצטרך לקחת הלוואה כדי לשלם 700,000 ש"ח כדי להביא ילד מחו"ל. איזה כיף שהלחץ הכלכלי היחידי שלי יהיה מלקחת משכנתא כדי שתהיה לי דירה, בדיוק כמוכם. איזה כיף יהיה אם נחיה בשלום ונחת זה לצד זה, נכבד זה את זה, ניתן את המרחב האישי זה לזה לחיות את חייו תוך הבנה שזה לא בא אחד על חשבונו של אחר. יש לנו מספיק צרות מבחוץ. אז בואו נקל על עצמנו בפנים. בבית. איש איש באמונתו יחיה. ואוו זה משפט עצום ומשפט כל כך נכון. איש איש יחיה. תחיו. תתעסקו בעצמכם כבר. תניחו לאחר. חיה ותן לחיות. זה לא סטיקרים זו דרך חיים. אמיתית. תחיו! תנו לחיות!

סעמק, זה כל כך פשוט.

*כל הדוגמאות מעלה מבוססות על מקרים אמיתיים של אנשים שניצלו לרעה את הזכות המדהימה שניתנה להם מהטבע, להיות הורים. לכל כלל יוצא מן הכלל. אני לא בא על חשבונכם. הילדים שלי לא באים על חשבון הילדים שלכם. החיים שלי לא באים על חשבון החיים שלכם. ככה פשוט.

** הכותב, ניר פייבל, העלה את הטקסט במקור לדף הפייסבוק שלו