נא להכיר: הדור החדש והעמיד של החומצות ההיאלורוניות

החומצה המפורסמת שהפכה לאחת ממילות הבאזז הכי פופולריות ברשת, הולכת איתנו כבר 80 שנה. הגיע הזמן שתכירו את הדור החדש שלה, שאלפי נשים מארצות הברית ואיטליה כבר התמכרו אליו

היכנסו לכל קהילת נשים בפייסבוק ותמצאו שם לפחות דיון אחד על חומצה היאלורונית. בשנת 2018 הזרקת חומצה היאלורונית נחשבת לאחד הטיפולים הפופולריים ביותר בקרב נשים וגם גברים שמעוניינים להילחם בפגעי הזמן, ולשפר את מראה ומרקם העור שלהם.

חומצה היאלורונית הפכה בשנים האחרונות ל"באזזוורד", כלומר למילה השגורה בפיהן של נשים רבות ברחבי העולם, כולל החברות הכי טובות שלכן, אולם החומר הזה הולך איתנו לא פחות מ-84 שנים. הכול התחיל כשצמד החוקרים, קארל מייר וג'ון פאלמר מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, זיהו שתפקידה של החומצה ההיאלורונית בגופנו הוא לשמור על נפח העור ועל רמת הלחות שבו. מה שמעניין הוא שרק בשנות ה-90 החלו להשתמש בחומצה לצרכים רפואיים, ורק החל משנת 1996 היא נמצאה כשירה לטיפול בקמטים באירופה.

חומצה היאלרונית (צילום: Shutterstock\hedgehog)

ניתן להפיק חומצה היאלורונית מחומרי גלם שונים. בעבר נהגו להפיק אותה מכרבולת של תרנגולות, אולם מאחר שמקור חי מכיל כמויות נכבדות של חלבון ממקור זר, פעמים רבות פיתח הגוף נוגדנים ואלרגיות למוצרים הללו. בעשר השנים האחרונות מרבית המעבדות מפיקות את החומצה ההיאלורונית בתהליך של פרמנטציה בקטריאלית, כך שהחומרים המרכיבים אותה אינם מכילים יותר חלבונים ממקור חי, וכמעט ולא גורמים לתגובות אלרגיות בקרב מטופלים. באופן זה הפך הטיפול בחומצה היאלורונית לאחד הטיפולים הבטוחים ביותר בעולם האסתטיקה, ובעצם לסטנדרט טיפולי מספר אחד לטשטוש קמטים לצד טיפולי בוטוקס.

הדור החדש של החומצה ההיאלורונית הוא NEAUVIA – חומר אורגני מתקדם, יש שיגידו מהפכני, שפותח על ידי פרופסור ניקולה זרבינטי, מומחה ברפואת עור מאיטליה ויועץ בינלאומי ברפואה אסתטית. זרבינטי פיתח למעשה את הדור השני של החומצות ההיאלורוניות המיוצרות מחיידקים פרוביוטיים – אותם חיידקים טובים שאינם רעילים לאדם.

"בניגוד לחומצות היאלורוניות שמופקות מחיידקים סטרפטוקוקיים, NEAUVIA  שגם הוכח מחקרית, מסונתזת מחיידקים פרוביוטיים שנמצאים בתוך הגוף שלנו, מסביר פרופסור רפי קרסו, פרופסור למדעי המוח ומערכת העצבים, מומחה מדופלם באנטי אייג'ינג, וחבר ב -4AM – האקדמיה האמריקאית לעיכוב תהליכי הזדקנות. פרופ' קרסו עוסק בעיכוב תהליכי הזדקנות פנימיים וחיצוניים, גם מטאבוליים וגם אסתטיים כבר למעלה מ-20 שנה, והוא ראה והתנסה בשלל חומרי מילוי לאורך השנים.

מזרקים של Neauvia (צילום: באדיבות מרפאת Innova)

לדבריו,  NEAUVIA נחשב לחומר מתקדם לא רק בגלל החיידקים הידידותיים שמרכיבים אותו, אלא גם בשל היותו סמיך ואלסטי, תכונות המאפשרות לו להיות עמיד בפני חום ולהחזיק זמן רב יותר בגוף שלנו. "לחומר זה יש פחות תופעות לוואי. הוא יוצר פחות אדמומיות", מסביר פרופ' קרסו, שמבהיר כי האדמומיות משתנה מאישה לאישה, ולא כל אישה תקבל אודם אחרי הטיפול. "יש נשים שרגישות יותר ופחות, אבל ל- NEAUVIA, לפי מחקרים שנעשו בארצות הברית ובאיטליה, יש פחות תופעות לוואי ויותר סבילות".

החומצה ההילוארונית של NEAUVIA כוללת חומרים כמו INTENSE, חומר מרוכז יותר מכל החומרים הנמצאים בשוק, וגם STIMULATE  – חומר שמעודד גידול קולגן ומתאים לבעיות עור מיוחדות. פרופ' קרסו טוען שנעשו עיבודים שונים לחומר כדי להתאים אותו לשימושים שונים בעור הפנים ."אם אני רוצה להשיג יותר נפח, אני יכול להשתמש בחומר שנותן יותר נפח ואותו מזריקים עמוק, קרוב לעצם. במקרה של קמטוטים נצטרך חומר יותר רך שיוזרק שיטחית. אם אני רוצה למלא נפח בלחיים, אני אשתמש בחומר שיוזרק לתת העור. ל-NEAUVIA  מזרקים בריכוזים וצמיגויות שמותאמים לצרכים המשתנים ולמיקומים השונים. לפי מחקרים שנעשו בארצות הברית ובאיטליה, גילינו שיש פחות תופעות לוואי ל-NEAUVIA  , ויותר סבילות של החומר".

תוך כמה זמן אישה יכולה לראות תוצאות?

"החומרים האלה סופחים נוזלים, אז אומנם רואים תוצאה מידית, אבל אני תמיד מסביר למטופלות שלי שהתוצאה תהיה הרבה יותר יפה אחרי שבוע-שבועיים, אחר שהעור כבר סופג את הנוזלים ומעט ה"גושים" הקטנים משתלבים בעור והכל נעשה הרבה יותר הומוגני, עדין ויפה. מה שחשוב זה לתת לזה כמה ימים לספוג את הנוזלים ולהתייצב".

פרופסור רפי קרסו (צילום: רמי זרנגר)

כמה זמן החומר מחזיק?

"חומרים יכולים להחזיק בין שלושה לתשעה חודשים, כשה- NEAUVIA מחזיק בדרך כלל יותר חודשים. יש לי מטופלת שזה החזיק לה מעל שנה. הדבר אינדיבידואלי ותלוי בעור, במטבוליזים וכמובן באיכות החומר המוזרק לכל אישה, קצב ספיגה ופרוק הקשרים בחומר. כמובן שהחומר לא מתפרק ביום אחד. את לא קמה בבוקר אחרי שלושה או שישה חודשים ומגלה שפנייך נפולים. זה תהליך איטי שקורה לאורך מספר חודשים. לא תמיד מבחינים ורואים אותו, ולאט-לאט זה יורד".

האם גורמים כמו עישון משפיעים גם פה על העמידות של החומר בגוף שלנו?

"בוודאי. עישון הוא רעה חולה לכל העור, כי הוא גורם לכך שכלי הדם הקטנטנים שמזינים את העור נפגעים. עישון גורם גם למה שרופאים מכנים 'ברקוד' – קמטים קטנים בצורת פסים מעל השפתיים שאחר כך מאוד קשה, ולעיתים אף בלתי אפשרי למחוק".

יש לך טיפים לטיפוח עור הפנים מעבר להזרקות?

"כדי לשמור על מראה עור פנים טוב יש לשלב את הכול – גם הזרקות וגם קרמים נגד קמטים עם רטינול ונגזרות של ויטמין A, או קרמים שיש בהם חומצה היאלורונית. כמובן שחשוב להיזהר מחשיפה לשמש וגם לקחת בחשבון שהעור תחת החומרים הללו נעשה מאוד רגיש לשמש. בערב אפשר לשים קרם עם רטינול, בבוקר לרחוץ את הפנים היטב ואחר כך למרוח מקדם הגנה בריכוז גבוה. אבל אל תחשבי שאם שמת את הקרם הוא יחזיק לך עד למחרת, וזכרי שצריך לחדש אותו שוב אחרי כמה שעות".

לפרטים נוספים, לחצו כאן