מתי כספי: "אני מאבד את שמיעתי בעקבות מחלה"

הזמר הוותיק חשף בראיון בערוץ 13 את מאבקו ברשויות על מנת לקבל הכרה באחוזי נכות: "זה תסכול גדול, אני עומד מול מנגנון אדיר שאי אפשר לנער אותו"

הזמר, המלחין וחתן פרס אקו"ם, מתי כספי חשף בראיון בערוץ 13 כי חלה במחלה אוטואימונית קשה, שגרמה בין היתר לאובדן ראיה בעין אחת ובנוסף הוא מאבד בעקבותיה את השמיעה. בראיון סיפר כספי, 69, אחד הזמרים המפורסמים והאהובים בישראל, על פחדיו מהעתיד ועל מאבקו על קבלת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי. כספי, שבדרך כלל נמנע בכל מחיר מלדבר על חייו האישיים, דיבר על רגע הגילוי וההתמודדות. "שאלתי את הרופא ישל לי סרטן?, יש לי איידס?' הרופא אמר לי 'לא. העין זה היה רק הסימפטום. יש לך מחלה אוטואימונית'.

כספי חשף שאינו לבד במשפחה עם ההתמודדות הקשה וכי אחיו הבכור נפטר כתוצאה ממחלה אוטואימונית. "התרופות שהוא קיבל גמרו אותו", אמר. "לא ישנתי", סיפר,"הסתובבתי והסתובבתי ולא נרדמתי ולא סיפרתי לא לאשתי, לא לבנות והתחבטתי נורא. ואשתי שאלה 'מה קרה?'. פרצתי בבכי". אובדן שמיעתו, למוזיקאי המחונן, היה בלתי נסבל. "התחלתי לשאול במשפחה יותר מדי 'מה'. ודיברו אליי וכעסו שאני לא מגיב. ואז הסתבר שאני פתאום מוצא את עצמי שאני מתחיל לקרוא שפתיים".

מתי כספי צילום מסך

בתקופה האחרונה כספי נאבק בביטוח לאומי והביע תסכול גדול. "אני לא נוטה לכעוס וסף הרוגז שלי מאוד גבוה, אבל הם הצליחו, העבירו אותי על דעתי. זה הביא אותי לידי תסכול. אני עומד מול מנגנון אדיר שאי אפשר לנער אותו. קיבלתי זימון להיבדק אצל רופא של הביטוח הלאומי. הוא מצא שאני נכה ב-26 אחוז לצמיתות. בעודי חושב האם להגיש ערעור או לא, קיבלתי מכתב נוסף מהביטוח הלאומי שהם מערערים על עצמם. אני לא בא לייצג את עצמי בלבד. אני חושב שבעניין הזה אני מייצג מאות אלפים של אנשים בארץ שסובלים סבל איום ונורא מההתעמרות של הביטוח הלאומי בהם".

כספי, פגוע וחסר אונים, תיאר את הייאוש מהמערכת. "אני חושב שאדם אחר כבר היה מתאבד. היו זמנים שהייתי מקנא בכלב – כי נותנים לו אוכל והוא לא דואג, אלא דואגים לו כל הזמן. הייתי במצבים של מחשבות אובדניות, אך מה שעצר אותי זו האהבה של משפחתי. אני רוצה מנוחה מכל הדבר הזה, אני רוצה לעבור את זה ולהגיע למצב שבו אוכל לסרב להצעת הופעה, כי היום אני לא יכול".

מתי כספי צילום מסך