מריחים את החורף – בשמי החורף החדשים

אילו בשמים מתאימים לחורף, איך תבחרי את הריח המדויק בשבילך ומה אפשר לעשות כדי להגביר את עמידות הניחוח על הגוף?

shutterstock_537854827

בעוד בקיץ הישראלי החם והלח, רבות מאתנו ממעטות להתבשם, החורף הוא שעתם היפה של הבשמים. כשקר אנחנו מזיעות פחות והעור פנוי לקבל ניחוחות דומיננטיים שמחזיקים לאורך שעות.

לכבוד השקות הבשמים החדשים של החורף, אספנו בעזרתה של רונית גילר, מנהלת תחום הקוסמטיקה בסניף דיזנגוף סנטר של סופר-פארם, כמה דברים שכדאי לדעת על בשמים וטיפים לשימוש אפקטיבי בבושם.

5 דברים שכדאי לדעת על בשמים

1. הרחת בושם נפלא על אישה אחרת, רצת לקנות והוא מריח אחרת לגמרי עלייך? הסיבה טמונה בכימיה של הגוף שלנו, רמת החומציות של העור והריח הטבעי של כל אחת ואחד מאתנו. השילוב בין ניחוח הבושם לניחוח הטבעי של הגוף יפיק את התוצאה הסופית שתהיה שונה מאחת לשניה.

2. כל בושם איכותי מורכב מ-3 שכבות ריח (הנקראים תווים). התווים העליונים הם הדומיננטיים ביותר והם אלו שאחראים על ההתרשמות הראשונית שלנו מהריח, אבל לרוב הם דועכים לאחר כחצי שעה מרגע ההתזה. התווים המרכזיים "תווי הליבה" שנחשבים ללב הבושם "מתעוררים" רק כמה דקות אחרי ההתזה אבל נשארים לאורך שעות והתווים התחתונים הם בסיס הבושם שמורכב מניחוחות עשירים בעלי מולקולות כבדות שמתאדות באיטיות ולכן הם אלו שיישארו אחרונים של העור. המשמעות הפרקטית היא שכשבוחרים בושם כדאי להתיז, לצאת לסיבוב של חצי שעה לפחות ולהריח בשנית. הניחוח אחרי חצי שעה יהיה דומה יותר לזה שילווה אותך במשך היום מאשר הניחוח שהרחת בעת ההתזה.

3. עוצמת הריח ומשך הזמן שהניחוח יישאר על גופנו תלוי בריכוז המרכיבים בבושם. 2 הריכוזים הנפוצים נקראים "או דה פרפיום" (EDP) ו"או דה טואלט" (EDT). בשמי הטואלט שהם הנפוצים יותר והזולים יותר, מכילים 4%-10% תרכובות ארומטיות בעוד הפרפיום מכיל 10%-20% תרכובות ארומטיות ולכן הוא יקר יותר, אך גם עוצמתי ועמיד יותר.

4. הבשמים נחלקים לסוגי ריח שונים שהנפוצים מבניהם הם פירותיים, פרחוניים, אוריינטלים וארומטיים מתובלים. נהוג להתאים את הבשמים הפרחוניים והפירותיים הקלילים והרעננים לקיץ, ואת הבשמים האוריינטלים והארומטים האינטנסיביים לחורף.

5. לעתים נדמה לך שהשפעת הבושם חלפה כי את כבר לא מריחה אותו על עצמך. בפועל סביר שאחרים עדיין מריחים אותו בעוד חוש הריח שלך כבר התרגל ולכן לא מצליח לזהות את הניחוח.

5 דגשים לשימוש בבושם

shutterstock_531887137

1. עדיף להתבשם על עור נקי ויבש לחלוטין אחרי מקלחת, ובכל מקרה אף פעם לא להתבשם על עור מזיע. חומציות הזיעה משנה מיידית את ניחוח הבושם.

2. התיזי את הבושם ממרחק של 5 ס"מ מהעור והיזהרי מהתזה על תכשיטים שאינם עשויים מזהב טהור כיון שהאלכוהול שהבושם מכיל עלול לפגוע בהם.

3. התיזי את הבושם בנקודות הדופק – בחלק הפנימי של המרפק, על מפרק כף היד, מאחורי האוזניים, על העורף ועל הטבור. להגברת האפקט אפשר לבשם גם את הבגדים והשיער. אם את מרגישה שלבושם שלך יש ריח דומיננטי מדי ואת מעדיפה לקבל רק "רמז" ממנו, רססי באויר ועברי בתוך ענן הריח.

4. אם את בעלת עור יבש, מרחי מעט וזלין בנקודות הדופק לפני התזת הבושם, כיון שעור יבש מתקשה לקלוט את הבושם והוא מתנדף ממנו בקלות.

5. אל תשפשפי את האזור בו התזת את הבושם, השפשוף פוגע במולקולות העדינות של הבושם. הניחי לו להיקלט בעור ולשחרר את הריחות בזמנו.

בשמי החורף החדשים

* המחירים לפני הנחות משתנות

Divine Decadence EDP מבית מארק ג'ייקובס

Marc Jacobs Divine Decadence100ml 483שח צילום יחצ  (2)

אחרי שקטף את התארים המחייבים ביותר בטקס האוסקר של עולם הבישום, חוזר מארק ג'ייקובס ומשחרר גרסה חדשה של הבושם Divine Decadence עם תווים עליונים של שמפניה, פריחת תפוז וברגמוט, תווי ליבה פרחוניים ותווים תחתונים המופקים מענבר נוזלי, זעפרן ווניל.

מחיר מומלץ: 483 שקל ל-50 מ"ל

CLASSIQUE EDP מבית ז'אן פול גוטייה

בושם זאן פול גוטייה JPG classique essence parfume EDP 50ml 519 שח צילום ...

מהדורה חדשה לבושם אשר נוצר לראשונה בשנות ה-90 וכבש את הקהל בזכות בקבוק קריסטל המעוצב בסילואט של גוף נשי. הניחוח החדש נפתח בתווי ג'ינג'ר חריף ומתובל, ממשיך בתווי ליבה של תפרחת התפוז ויסמין סמבק ונשען על תווי בסיס של וניל.

מחיר מבצע: 319 שקל (במקום 519 שקל) ל-50 מ"ל, 429 שקל (במקום 699 שקל) ל-100 מ"ל.

Angel Etoile des Rêves EDP מבית טיירי מוגלר

טיירי מוגלר אנג'ל לילה אטואל דה ריבס אדפ 100מל 570שח בלעדית בסופר פארם

אנג'ל לילה – מהדורה מוגבלת המיועדת לשעות החשיכה המאוחרות וחושפת טוויסט מעודן לניחוח המוכר של הבושם המצליח אנג'ל. לצד אקורדים של פצ'ולי, דבש, קרמל ופרלין, מועשר הניחוח החדש בתמצית של מושק לבן המשרה אווירה של רוגע ושלווה.

מחיר מומלץ: 570 שקל ל-100 מ"ל. להשיג בלעדית ברשת סופר פארם

EDP Midnight Shimmer מבית מייקל קורס 

MK Midnight Shimmer מחיר השקה עד סוף דצמבר 50 מל - 269 - 100 מל - 379 שח (מחיר מלא לצרכן 545 שח ו -  665 שח) להשיג בכל רשתות הפארם וחנות מייקל קורס

בושם  קלאסי בניחוח עשיר ועצי המורכב מתמהיל של מושק רך ועלי כותרת של יסמין ופולי וניל.

מחיר השקה: 269 שקל (במקום 545 שקל) ל-50 מ"ל, 379 שקל (במקום 665 שקל) ל-100 מ"ל

L’eau Bleue EDP  מבית מיו מיו

MIU MIU EAU BLEUE 100 ML מחיר 615שח צילום יחצ 1 (1)

בושם שהוא אביזר אפנתי, ממש כמו היה נעל או תיק מקולקציית האביזרים של המותג. בניגוד לבשמים היטב שהניחוח שלהם מוגדר היטב, הבשמית של L’eau Bleue אומרת "התחושה שהניחוח החדש מעניק היא כה קלילה ועדינה עד שקשה מאוד להגדירה. יש בו נגיעות של שושנת העמקים ורמיזות של אדמה רטובה וטחובה המתעוררת לחיים אחרי גשם חזק כשהיא אפופה בריחות מתובלים"

מחיר מומלץ: 459 שקל ל-50 מ"ל, 615 שקל ל-100 מ"ל.

Chloe Love Story Eau Sensuelle EDT מבית קלואה

Chloe Love Story Eau Sensuelle flacon 50ml  450שח צילום יחצ (2)

ניחוח חלבי וקטיפתי שמצטרף לסדרת הבשמים הרומנטית של קלואה. אינטרפרטציה חדשה לניחוח פריחת התפוז המזוהה עם בשמי Love Story.

מחיר מומלץ: 450 שקל ל-50 מ"ל, 544 שקל ל-75 מ"ל

TRUSSARDI DONAA EDP מבית טרוסרדי

בושם לאישה טרוסרדי דונה, 100 מל, 499 שח, להשיג ברשתות הפארם. צילום מוטי פישביין

בושם חדש של בית האופנה האיטלקי טרוסרדי, בניחוח פירותי עם תווי בסיס של פאצ'ולי, ארז וניל, תווי ליבה הכוללים פריחת תפוז, תה יסמין ושושנת מים ותווים עליונים של אתרוג ומלון.

מחיר מומלץ: 499 שקל ל-100 מ"ל

MODERN MUSE NUIT EDP מבית אסתי לאודר

Modern Muse Nuit171

או דה פרפיום חורפי בניחוח פרחוני-עצי-אוריינטלי המשלב פרחים מתוחכמים בתווי עצים קרמיים.

מחיר מבצע: 249 שקל (במקום 540 שקל) ל-50 מ"ל, 349 שקל (במקום 753 שקל) ל-100 מ"ל

  CRUSH by Rihanna

הבושם החדש לאישה מבית ריהאנה CRUSH מחיר 229 שח צילום יחצ חול (1) (Custom) - עותק

הבושם השני בקולקציית רירי הקרויה על שמה של ריהאנה בניחוח עצי וסקסי של פירות אדומים, ברגמוט ומנדרינה, ארז ופאצ'ולי.

מחיר מומלץ: 229 שקל, ל-100 מ"ל

***