מסכת אבות בגרסת הוואטסאפ

אביה של כוכבת הילדים שנעצר בחשד שהטריד מעריצות, מסמל את כל מה שמעוות בעידן שמפגיש סטייה מינית וטיפשות חסרת גבולות עם טכנולוגיה זמינה

רגע לאחר פרסום הידיעה על מעצרו של אביה של כוכבת ילדים, גבר בן 48 מהשרון, בחשד כי שלח הודעות וואטסאפ בעלות אופי מיני למעריצות בתו, בנות 15-12, הספקולציות התחילו לעוף. לא מעט כוכבות ילדים קיימות במחוזותינו וכל עוד יש צו איסור פרסום – אבותיהן של כולן חשודים. שמה של הכוכבת אינו חשוב, מעשיו, לכאורה של אביה, כן. קשה לא להיזכר באביו של אייל גולן, דני ביטון, שהורשע בעבירות חמורות במסגרת פרשת הקטינות שכונתה "משחקי חברה" וסיים לאחרונה לרצות את עונשו. כן, המקרים הללו הם סממן למציאות החולה שבה גברים בוגרים רואים בנערות צעירות אובייקטים מיניים ולמה שקורה כשיש להן גישה אליהן.
במקרה האחרון, החקירה ואיסוף הראיות נגד אביה של כוכבת הילדים התנהלו באופן סמוי. האב הובא בפני שופט בבית משפט השלום בראשון לציון ועורך דינו, עו"ד אסף דוק, מצהיר שהוא חף מפשע: "מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. מדובר בתלונה שנולדה בחטא. הוא ניהל יחד עם בתו את קבוצת הוואטסאפ של המעריצות ובעקבות סכסוך עם אחת המנהלות והחלטה להסיר אותה מהקבוצה, נולדה תלונת השווא נגדו. מקווים שהדברים יתבהרו והוא ישוחרר".
צעירות עם סמרטפונים שאטרסטוק  CREATISTA
בהנחה ואכן קרו הדברים החמורים, כל מה שאפשר לעשות זה לתפוס את הראש ולמלמל "וואי זמיר". כמה מביך. מה עובר בראשה של אותה מפורסמת שמגלה שנערות צעירות הפכו לטרף קל עבור אביה החרמן, האיש שאמור להיות סמל המוסר הערכי והחכם שמנתב את חינוכה בעולם הזה? האם זה מה שקורה בשנות האלפיים כאשר השתן עולה לראש, תחושת "הכל יכול" משתלטת והאצבע מקלידה בקבוצות וואטסאפ, שגם ככה גנבו לנו את התודעה והפכו את הכל ל"זמין-כאן ועכשיו".
פורסם שהזמרת התראיינה בעבר וסיפרה על המשמעות הגדולה שיש להוריה בחייה ושהיא נוהגת להתייעץ איתם תכופות ולהיעזר בהם. האב היגג בעבר וסיפר כי בתו מתנהלת באופן עצמאי, מרוויחה מתמלוגים על השמעת שיריה ומהופעות רבות שהיא עורכת אך הם לא נעזרים בה כלכלית, אלא להפך. הנה לנו מקרה בו נערה תופסת גל והופכת לסנסציה מקומית, מרימה את המשפחה לשיא התהילה ודווקא אביה, שאולי הוא פדופיל ששמר על פרופיל נמוך כל השנים או סתם גלש ל"וואטס-סקס" מהזן הפסול ביותר משעמום רגעי, הוא זה שההצלחה שיבשה את דעתו. קשה לדמיין מה עובר על אותה צעירה שנגעה בשמיים וכרגע נקלעה לפרשה מרסקת. לגלות יום אחד שאביך ניהל מאחורי גבך התכתבויות בעלות אופי מיני עם נערות שבקושי יצאו לדייט וחוו נשיקה ראשונה הוא המכה שבמכות. התנפצות התמימות לדורי דורות.

גבר וסמרטפון שאטרסטוק  Syda Productions

עם כל הכבוד לסיפור הזה, מתחת לפני השטח מבעבעת בפנינו בעיה תרבותית-מוסרית שחורגת הרבה מעבר לגבולות הגזרה של כוכבת הילדים ואביה. אנחנו חיים בעידן בו קבוצות הוואטסאפ פלשו לחיינו וגנבו מאיתנו כל חלקיק של פרטיות. קלות השיתוף, הזמינות הבלתי נגמרת, העובדה שהצעירות של היום מתוחכמות יותר, בוגרות יותר ואלופות בתקשורת אמוג'ית, מעמידה בפניהן סכנות גדולות יותר. עבור הגבר החרמן בגיל אביהן, הן מייצגות מילים ללא פנים, ישויות וירטואליות שכותבות, מתנהגות ומתנהלות אותו דבר. מבחינתו, ההיא או זאתי, זה לא משנה.
אם פעם גברים עם חיבה ללוליטות א-לה רומן פולנסקי נאלצו לעבוד קשה יותר בשביל הטרף שלהם, לארוב להן במועדונים, לשוטט באתרי סקס, לחכות שהחברה הטובה של הבת תשהה בבית כשאף אחד לא נמצא, היום הם פשוט מדליקים את הסמרטפון והופ, חודרים לקבוצה. למי שקשה לשלוט בסטיותיו, העידן הנוכחי מאתגר אותו במיוחד מאחר ומבוגרים וצעירים חולקים את אותו מדיום, משוטטים באותן רשתות חברתיות וישנם אבות שבמקום להתנהג בהתאם, הם שוכחים את תפקידם ואחריותם בעולם הזה ומתייחסים לצעירות כאילו היו נשים בשלות בנות גילם.

נערה ונייד, צילום: שאטרסטוק  focuslight

כמובן, לא ניתן להאשים את הטכנולוגיה במעשים אסורים. רוע, טיפשות ואפס מוסר יתקיימו ויהי מה מאחר והם חלק מהטבע האנושי. אם פעם לפתות קטינות נעשה מאחורי וילונות סגורים כיום הכל נמצא בסמרטפון של האדם. דור האינסטנט לא מאפיין רק צעירים אלא את כולנו, המשיגים כל דבר בלחיצת כפתור. עצוב לגלות שלאנשים הקרובים לנו יש ישות נוספת ואפלה שמתקיימת לה אי שם ויכולה להרוס את חיינו בשניות. נותר לקוות שימצו עם האב, בהנחה ויתברר כאשם, את מלוא חומרת הדין ולהזכיר לילדים את הכלל מספר אחד שעומד במבחן הזמן: אל תדברו עם זרים וגם עם אבות חרמנים של חבריכם.