מלניה טראמפ לבשה שמלה שעוררה זעם גדול

בארצות הברית המעצבים התחלקו לשני מחנות: אלה שיעצבו בגדים למלניה טראמפ ואלה שלא ואז הגיע סטפנו גבאנה האיטלקי, שהתפאר בעובדה שהגברת הראשונה הלכה עם שמלה פרי עיצובו. העוקבים שלו קצת פחות התלהבו

בימים אלה, עולם האופנה בארצות הברית מתחלק לשני מחנות: מעצבים שיסכימו להלביש את הגברת הראשונה, מלניה טראמפ ואלה שלא יהיו מוכנים לחשוב על זה אפילו. העניין הפך ל"להיות או לא להיות" החדש. טומי הילפיגר וקרולינה הררה הצהירו שיהיו מוכנים לעצב עבורה בגדים וגם מעבר לים יש מי שיותר מישמח להלביש את הטראמפית בלי לעשות אישיו מזה, יותר נכון, סטפנו גבאנה.

לכבוד חגיגות השנה החדשה, שנערכו במועדון הפרטי של טראמפ בפאלם ביץ' אשר בפלורידה, מלניה לבשה שמלת מידי מתוכשטת ונטולת שרוולים, אותה עיצבו "דולצ'ה וגבאנה". סטפאנו החליט לדהור על הרגע, חלומם של לא מעט מעצבים בעולם ולהתפאר בהישג. הוא העלה תמונה שלה עם השמלה לאינסטגרם שלו ועד מהרה הבין שתפר לעצמו מלחמת עולם קטנה.

מילניה טראמפ ודונלד

המעצב הוסיף את הכיתוב: #DGwoman" וגולשים רבים לא התלהבו מזה, בלשון המעטה. בפוסט שהעלה המעצב הנודע, התעורר דיון סוער וחלק מהמגיבים התאכזבו מכך שגבאנה מהלל את גברת טראמפ ובכך שהוא למעשה, עומד מאחורי דמות שרבים לא רצו להלביש אותה. "דוחה", "למה להתפאר בכך שחצי מהזוג הדוחה הזה לובש את בגדיך?", אחרים קראו לעוקבים להפסיק לעקוב ולהחרים את המעצב המפורסם."חשבנו שאתם מותג מכובד שמסמל קלאסה ואצילות".

רבים מהגולשים אף האשימו את המעצב בכך שלמעשה הוא תומך ברעיונות הפאשיסטים של טראמפ, בכך שבחר לכנות את מלניה "אשה של דולצ'ה גבאנה". גבאנה לא נשאר חייב והגיב "אני אוהב את מלניה", "היא יפיפיה" ולאלה שאמרו שהם לא ירכשו אצלו בגדים, הגיב: "אל תרכוש מהמותג שלי. אני לא זקוק ללקוחות בורים".

כמובן שלא היו רק תגובות שליליות והיו כאלה שפרגנו למעצב. בכל אופן, נראה כי כל הדיון קצת יצא מפרופורציה. אמנם מלניה היא אשתו של טראמפ אבל היא גם אשה העומדת בזכות עצמה ואם מעצבים היו צריכים לקבוע את מי ילבישו בגלל דעותיהם אז הם היו צריכים לוותר מראש על חצי מהכנסותיהם. אני בעד לשפוט כל אדם בפני עצמו ולא לצפות ממעצבים שיהיו סלקטיביים. כל הדיון שהתפתח די אידיוטי ואפשר לחשוב שבעבר מעצבים התפצלו ככה כאשר נשיא שלא אהבו נבחר. אפשר לכבד דעות של אחר ולהסכים לא להסכים.

ומה שהכי מצחיק, אפילו לא מדובר על טראמפ עצמו אלא על אשתו, דוגמנית לשעבר שעדיין מעכלת שהיא בכלל אשת הנשיא הנבחר של ארצות הברית. שתלבש שמלה של גבאנה ותהיה מבסוטה. לא זה מה שיהרוג את העולם החופשי.

צילום: מחשבון האינסטגרם של גבאנה