אני אלחם למען נשים במצוקה

המטרה שלי ברורה וחד משמעית: לטפל בכל כוחי בסוגית הרווחה, לרבות תמיכה ועזרה לדרי הרחוב, לנשים הסובלות מאלימות פיזית וכלכלית למשפחות קשות יום ולילדים בעלי צרכים מיוחדים

מה באמת צריך לעשות כדי להשפיע? זו שאלה שאני נוגע בה לעיתים קרובות ותמיד היא מתחברת לסוגיות שבהן הנושא קרוב ללבי. האם לשבת בחיבוק ידיים ולבקר את הנעשה במדינה ובעיר שלנו? או האם אנו באמת רוצים לשנות את המצב, לקום ולעשות מעשה.
לצד עבודתי רבת השנים בתחום ההפקה והתוכן, התנדבתי בעשרות אירגונים ועמותות שכל מטרתם חיזוק ותמיכה באוכלוסיות מוחלשות.

בשנים האחרונות ריכזתי את רוב הפעילות בעשיה למען נשים. אני משמש כנשיא עמותת "רוח נשית", שכל פועלה להעביר נשים ממעגל האלימות אל מעגל החיים והעבודה. בשיתוף עם עמותת "הופכות את היוצרות" יזמנו פרויקטים המיועדים לנשים נפלטות ממעגל הזנות, בהובלה לעשיה ותעסוקה וקיימנו פעילויות בדרום העיר המיועדות לקהל הנשים בגיל השלישי ועוד פעילויות רבות וחשובות.

מוטי רייפ צילום: תום מרשק

המטרה שלי ברורה וחד משמעית: לטפל בכל כוחי בסוגית הרווחה, לרבות תמיכה ועזרה לדרי הרחוב, לנשים הסובלות מאלימות פיזית וכלכלית, למשפחות קשות יום ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, ולנשים במעגל הזנות ושילובן בחברה. לאחרונה הבנתי שלא די בכך. צריך להכנס למוקדי קבלת ההחלטות, לשבת לצידם ולהפוך כל אבן או שולחן אם צריך, כדי לגרום להם שרווחת נשים השרויות במצוקה תקבל את מלוא תשומת הלב. זו לא רק משימה, זו שליחות של חובה.

והיכן מקבלים החלטות בעיר תל אביב יפו? בקומה ה-12 בחדר הישיבות החזק והמשפיע ביותר, מועצת עיריית תל אביב-יפו. הבנתי ששם אני יוכל להעלות הצעות, שם אני אלחם למען נשים במצוקה ואחרי שיתקבלו ההחלטות הנכונות ואני לא מתכוון לוותר, אצא לשטח ואיישם אותן אחת לאחת. אני פשוט פרקטי ויודע שהגיע הזמן לקום ולעשות מעשה, זו הסיבה שהחלטתי להיענות בחיוב להזמנת ראש העיר רון חולדאי להצטרף ולהיות חלק מסיעת 'תל אביב 1'  בראשותו.

אני עד לפועלו של חולדאי למען העיר תל אביב-יפו כראש עיר נחוש וצנוע, איש עם חזון שהפך את תל אביב ומיקם אותה כאחת הערים הנחשקות בעולם. אם זה התשתיות, התרבות סצנת הבילוי והתיירות,החדשנות והקולינריה ותמיכה שאין דומה  לה לקהילת הלה"טבים. אני מקווה שזו תחילתה של עשייה שקרובה לליבי וכמו שכתבה חברתי היקרה המנוחה נעמי שמר: ״..וזו היא רק ההתחלה…״.

** הכותב, מוטי רייפ, הוא אחד המפיקים המצליחים בישראל בתחום האופנה