מה רע בשיער של לופיטה ניונגו?

צלם שצילם את לופיטה ניונגו לשער מגזין, ריטש את התמונה באופן מוגזם. השחקנית זוכת האוסקר החליטה לפרסם את התמונה המקורית כדי למחות ולהבהיר את דעתה על מה שעשה

אנחנו רגילות לשמוע לא מעט תלונות (מוצדקות) על השימוש המוגזם שנעשה בפוטושופ כדי להחליק, להצר ולשפר תמונות של נשים שמתפרסמות במגזינים, מודעות פרסומת וקמפיינים. לרוב הנושא יעלה מכיוונם של אלו שצופים בתמונות, אבל לאחרונה אנחנו עדות לתופעה חדשה שבה המצולמות עצמן טוענות שהתמונות שלהן רוטשו בצורה מוגזמת מבלי שהדבר תואם איתן.

את הסערה האחרונה עוררה השחקנית זוכת האוסקר לופיטה ניונגו שהצטלמה לשער מגזין Grazia.

LUPITAGRAZIA

קשה לזהות שמדובר בניונגו בתמונה, אבל מסתבר שהבעיה האמיתית נעוצה דווקא בפוטושופ הקיצוני שעבר השיער של הכוכבת.

כשהתמונה התפרסמה לופיטה הקנייתית הופתעה מהתוצאה ומיהרה להגיב בחשבון האינסטגרם שלה, כולל פרסום התמונה המקורית –

LUPITA141117

"כמו שהבהרתי פעמים כה רבות בעבר, אני מחבקת את המורשת הטבעית שלי" כתבה לופיטה "למרות שגדלתי במחשבה שעור בהיר ושיער חלק ומשיי הם הסטנדרטים של יופי, אני יודעת היום שהעור הכהה והשיער המקורזל שלי יפים גם. ההזדמנות להופיע על שער מגזין מאפשרת לי להראות לאנשים כמוני ובמיוחד לילדים, שהם יפים בדיוק כמו שהם. אני מאוכזבת שבמגזין הזמינו אותי לככב על השער שלהם אבל ערכו את התמונה והחליקו את השיער שלי כדי שיתאים לתפיסה של מה שיפה בעיניהם. אם היו שואלים אותי הייתי מסבירה שאני לא יכולה לתמוך או לסלוח על דבר כזה. יש לנו עדין דרך ארוכה ללכת נגד הדעות הקדומות".

לאחר פרסום התמונה המקורית והטקסט, מיהר הצלם אן לי (שהוא עצמו ממוצא ויאטנמי), להגיב ולהתנצל. בהצהרה ששיחרר ל- HuffPost UK מסר: "אני מבין עכשיו איזו טעות איומה עשיתי ואני מבקש להתמצל בפני הגברת ניונגו ובפני כל מי שנפגע ממני. למרות שלא היתה לי כמובן שום כוונה לפגוע, אני מבין עכשיו שהשינוי של השיער בתמונה היה מעשה מזיק ופוגע בצורה יוצאת דופן. זה לא נעשה מתוך שנאה, אלא מתוך בורותי וחוסר הרגישות שלי כלפי השינוי המתמיד של נשים 'צבעוניות' בכל פלטפורמות התקשורת השונות. אין תירוץ למעשיי. אני מצטער מאוד על הכאב שגרמתי לגברת ניונגו, אישה שאני מעריץ. כמהגר בעצמי זו חובתי לייצג מגוון רחב של יופי בתעשיה הזו ואני אקפיד על זה בעבודות העתידיות שלי".

מהמגזין עצמו נמסר "מגזין גרציה מחוייב לייצג מגוון על גבי דפי המגזין ומתנצל ללא סייג בפני לופיטה ניונגו. אנחנו מבקשים להבהיר שלא אנחנו ביקשו או ביצענו את השינויים בתמונה, אבל אנחנו מתנצלים על שלא קיימנו את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של עריכה כדי להבטיח שאנו מודעים לכל השינויים שנעשו".

p

שינויים גדולים נעשים בצעדים קטנים והמקרה הזה הוא נקודת מפנה נוספת שתגרום, בתקווה, לעורכי מגזינים וצלמי אופנה, לחשוב היטב לפני פרסום כל תמונה שמצמצמת את מודל היופי למימדים בלתי אפשריים. למזלנו, העולם מתמלא היום בנשים חזקות, בטוחות בעצמן, עומדות על זכויותיהן ודעתן ונלחמות בחזית כדי שהבנות שלנו יזכו לעולם מתוקן יותרמזה שאנחנו גדלנו בו. כן יירבו.