די לשאול "מה עם הבריאות של נטע ברזילי?"

גייל זאבי ציבלין טענה בטור דעה שעורר זעם רב ש"המסר של נטע הוא חשוב וצודק והיא עשתה שירות מדהים לכל אלו שהגוף שלהן הוא לא במידה של דוגמנית מצויה" אבל באופן מצער היא לא עצרה שם

מאת לודה גרקו

יום שלם חשבתי איך לנסח את עצמי כדי שהמסר יועבר כמו שצריך, חשבתי כמה אני כועסת על הכותבת שבחרה להכנס באופן כל כך לא מוצדק לאורח החיים והבחירות של מישהי אחרת מבלי לבחון את הצד שלה בסיפור, חשבתי על כל הדברים שהייתי אומרת לה אם הייתי יכולה לפגוש אותה פנים אל פנים אבל אחרי שלא הצלחתי להביא את עצמי לניסוח הנכון, הבנתי איפה הבעיה שלי טמונה. בקהל היעד.

העורכת של "מעריב לנוער" היא לא קהל היעד שלי, היא לא מי שאני רוצה שתקרא את המילים שלי ותסתכל על עצמה אחרת. קהל היעד שלי הוא קהל היעד שלה למעשה – בני ובנות נוער שלומדים עכשיו את הגוף שלהם, איך הוא מתפקד, במה הוא טוב, איך נותנים לו מה שהוא צריך וכמה זה חשוב לאהוב אותו כי זה כלי השיט היחיד איתו הם יוכלו לשוט על כדור הארץ הזה.

נטע ברזילי לדרור קונטנטו צילום יח"צ

בטור הדעה שלה, כתבה גייל זאבי ציבלין "המסר של נטע הוא חשוב וצודק והיא עשתה שירות מדהים לכל אלו שהגוף שלהן הוא לא במידה של דוגמנית מצויה" אבל באופן מצער היא לא עצרה שם. במן מהלך של נשיקה סטירה, היא סותרת את עצמה ומבקרת את נטע בדיוק על אותו דבר מבורך ושואלת "מה עם הבריאות?", איך נטע מרשה לעצמה להתקיים במרחב הציבורי בתור אישה שמנה ועוד לדבר על העובדה שהיא מעריכה את עצמה, שהיא אישה חזקה, עוצמתית, שאפתנית וכל זה מבלי לדבר על העובדה שהיא לא רזה?

רגע רגע, אני אנסח את זה טיפה יותר אמיתי – איך נטע, האישה הזאת שהיום באור הזרקורים וזכתה לחשיפה מדהימה ויוצרת מוזיקה ואשת אומנות, איך היא מעזה לא להתנצל על הקיום שלה או לא להכניס את הציבור לבדיקות הדם הרפואיות שלה ולמשרד שלה מול רופא המשפחה? זה אבסורד כמו שזה נשמע. אני לא רופאה ואני לא אנסה להסביר במאמר הקצר הזה את העובדה שבריאות לא מודדים בחיצוניות ועל הסטיגמה והסטראוטיפ שנושאים עמם אנשים לא רזים (והאמת, גם רזים) כל יום בחיים שלהם.

לודה גרקו צילום אלבום פרטי

אני כן רוצה להסביר לכם, בני נוער יקרים. הגוף שלהם הוא מדהים, הוא לא טוב יותר או פחות בגלל הנפח שלו, הגובה שלו או המבנה שלו. מותר לכם ולכן לחגוג אותו כמה שתרצו, בכל מידה, מבנה ומשקל. תשכילו, תעשו ספורט, תטיילו בטבע, תלמדו על קבוצות שרירים ועל בניית מסת שריר נכונה, תלמדו על קבוצות מזון ועל אוכל מזין וטעים ואיכותי, תשנו טוב בלילה, תשתו מלא מים, תתרגשו, תצחקו, תרקדו, תלמדו מה מתאים לגוף שלכם, תלמדו להעריך את הגוף שלכם לא על מה שהוא לא מספק לכם אלא על כל מה שיש לו לתת לכם.

שאו עיניים של הערכה אל אותם אנשים שאוהבים את הספינה שבה הם שטים, שחיים את החיים שלהם במלואם מבלי להסתכל ימינה שמאלה על כתבים שדורשים מהם דין וחשבון עם טענות שקריות שלא מבוססות על אף מחקר. והכי חשוב, תזכרו – העולם (וזה כנראה יפתיע את גברת זאבי ציבלין) אינו מחולק לאנשים רזים ובריאים ואנשים שמנים וחולים, הקיום האנושי שלנו דינמי כל כך הרבה יותר וההצמדות של הכתבת לתפישות המיושנות וההרסניות האלה הן אך ורק הדרך הצרה מאוד בה היא רואה את העולם ואתם יכולים כל כך הרבה יותר מזה, בין אם אתם רזים, שמנים או לא בא לכם בכלל להגדיר את זה.

** הכותבת היא לודה גרקו, אשת שיווק ודיגיטל, בלוגרית ופעילת דימוי גוף. בשם קבוצת הפייסבוק "הפורום המקצועי לקידום דימוי גוף חיובי בישראל" המכילה נשות ואנשי מקצוע בתחום דימוי הגוף