מה נשים באמת רוצות בעסקים?

הרבה מאוד מדברים על מה שעסקים קטנים בכלל ועסקי נשים בפרט צריכים, הנה הזדמנות לשמוע מנשים בעלות עסקים – מה נשים באמת צריכות 


עסקים קטנים הם מהנושאים המרכזיים השגורים בפי כל מי שמדברים על צמיחה במשק ועל השינויים בשוק של ימינו מזה כמה שנים. אם המהפכה התעשייתית הוציאה אנשים מהשדות למפעלים, הרי שמהפכה הדיגיטלית הופכת יותר ויותר אנשים לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים.

הפיכתו של העולם לכפר גלובלי קטן, כניסתה של הטכנולוגיה לכל משרד ולכל בית, האינטנסיביות של שוק העבודה והפיכתם של מקצועות רבים לנחלת העבר הם רק חלק מהגורמים שדוחפים אנשים רבים מפוזיציית שכירים לעצמאים, וכיוון שנדרשות בתהליך שכזה גמישות מחשבתית רבה, נוחות להסתגל לשינויים ויכולת להתנהל במקביל בכמה ערוצים, אין זה פלא שנשים נמצאות בראש החץ של השינוי במפת שוק העבודה.

נשים רבות בוחרות לעשות את המעבר משכירות לעצמאיות לאחר שצברו די ניסיון ולאחר שרכשו להן מוניטין, בשלב שבו הן כבר בעלות משפחה וצף הצורך לייצר באלאנס בין העבודה לחיים עצמם ולשפר את מרת ההכנסה ביחס להשקעה, ובמקרים רבים כשאין זה מתאפשר במקום העבודה נשים בוחרות לפלס לעצמן דרך משלהן ולקבוע את חוקי המשחק בהתאם לצרכיהן הפרטיים.

אולם לצד היתרונות הבולטים בעצמאות תעסוקתית, ישנם גם לא מעט אתגרים שמגיעים לפתחו של כל עסק קטן כמעט, ועל פי רוב ללא הכנה מראש. אז מהם הדברים שנשים מספרות שהיו עוזרים להן לפתח את העסקים שלהן? הנה רשימת עשרת המובילים שכל אחת מוזמנת לדרג אותה על ידי לחיצה על אחד או יותר מהריבועים ברשימה המופיעה מטה, ואפשר כמובן גם להוסיף עוד הצעות בתגובות – ואנחנו נוסיף גם אותן לרשימה.