מה לעשות לאחר פרידה

אהבה זה כואב, לפעמים וכשהקשר נגמר או שיש משבר עליך לשאול את עצמך מספר שאלות נוקבות לגבי טיב הקשר

מאת: שלומית בן שבת, מתקשרת ומטפלת דרך פתיחת הלב

את בזוגיות, טוב לך, לכם, או ככה את לפחות חושבת ואז הוא עוזב. ולא רק שהוא עוזב, את מגלה פתאום שבגד בך לאורך זמן עם אישה אחרת. בין אם מדובר ברומן וירטואלי, רומן פיזי, יחסים עם אישה אחרת או שמירה על קשר עם האקסית זה מצב קשה לעיכול ואת מתמודדת עם פרידה ועם העובדה שהוא בעצם לא היה נאמן לך.

דבר ראשון שאת צריכה להגיד לעצמך ובקול רם זה שטוב שזה נגמר. אם זה נגמר זה לא היה מיועד ולא היה צריך להמשיך. בטח ובטח אם הוא עזב אותך בשביל מישהי אחרת ואם לא היה נאמן לך. זו לא הזוגיות שאת צריכה עבור עצמך, לא משנה כמה חשבת שכן. נכון, זה קשה לעיכול אבל זה קרה לטובה. ואחרי שתתאוששי את צריכה לעצור ולשאול את עצמך: איך הגעת למצב הזה?

סלינה גומז צילום אינסטה

סלינה גומז. נפרדה שוב מג'סטין ביבר ולקחה פסק זמן לעצמה

"כאשר בן הזוג לא נאמן לך, ובמצב של סיום הקשר כבר נמצא עם מישהי אחרת זה אומר שכבר כמה זמן הוא במקום אחר ולא איתך. זה הזמן לעשות דין וחשבון קודם כל עם עצמך ולשאול את עצמך איפה את לא היית נאמנה לעצמך" אומרת שלומית בן שבת מתקשרת ומטפלת דרך פתיחת הלב ומתמחה בבעיות זוגיות. "בבגידה הוא קודם כל בגד בעצמו. לאחר מכן הוא בגד בך ובקשר שלכם. אבל את לא יכולה לבדוק מה גרם לו לבגוד- את יכולה לבדוק איפה את היית או יותר נכון איפה את לא היית נוכחת בקשר".

"הדבר הראשון שאת צריכה זה שקט. לנשום" אומרת שלומית. "קחי נשימות עמוקות, הסתכלי פנימה והתחברי לעצמך. מצאי את המקום שלך נטול רעשים חיצוניים והערות של אנשים מסביב ותעשי עבודה פנימית." ומהי אותה עבודה פנימית?  קודם כל לנטרל את מה שכולם אומרים. להבין מתוכך מה היה בקשר שלא היה טוב לכם שהביא אותם למקום מרוחק ממך ושאת לא שמת לב. "אם לא תהיי אמיתית עם עצמך לא תמצאי את הסיבה שזה נגמר" מסבירה שלומית "את חייבת קודם כל לסיים את הדברים, להבין שנגמר ולנתק. לא לחשוב איך את מחזירה אותו או מה את עושה איתו כי הוא הלך. את צריכה להתרכז במטרות לעתיד- על מה את לא מוכנה להתפשר, על מה את לא מוכנה לוותר. הכיני לעצמך רשימה של מטרות ויעדים. ערכים אצל בן הזוג שאת לא יכולה בלעדיהם וערכים אצלך שאת לא מוכנה לוותר עליהם, שכנראה בקשר הזה כן ויתרת או התעלמת מכך שהם לא שם."

ג'יג'י חדיד צילום אינסטה

ג'יג'י חדיד. נפרדה ממאליק לאחר שנתיים

זה מותר לבכות לחברות. זה מותר גם להרגיש מרומה נבגדת ומסכנה. אבל לא לאורך זמן כי זה לא יקדם אותך. הדבר החשוב ביותר הוא להתנקות ולהיפרד. אם תתחילי קשר חדש כאשר לא נפרדת סופית זה לא יאפשר לך להיות נוכחת בקשר ויוביל לאותם המקומות. "על מנת לאפשר קשר חדש ונכון את חייבת להתחבר לעצמך. לשחרר תלות ואחיזה בקשר הקודם ובצורך בבן זוג בכלל ולהיות נאמנה לעצמך. בלי הנאמנות לעצמך לא תוכלי למצוא בן זוג שנאמן לך."

שלומית, שמייעצת לזוגות רבים הנמצאים במשבר או לבני זוג שמגיעים אליה בנפרד ונמצאים בצומת כלשהי מסבירה שרוב האנשים מתפשרים. הם נכנסים לקשר כאשר לא שחררו לגמרי את הקשר הקודם, וגם לא משלימים עם עצמם כך שאינם יכולים להיות שלמים כזוג. "צריך ליצור שותפות נכונה. לא להתפשר על בן זוג כי את פוחדת להיות לבד ולא ללכת עם מישהו כדי להתגבר על האחר. מה שאת לא תסגרי עם עצמך ישפיע על היחסים ובסופו של דבר הוא ירגיש שאת לא מאה אחוז איתו ויחפש מקום אחר, מישהי אחרת. לכן, פרידה, ובעיקר פרידה שבאה אחרי בגידה מלווה בכמה משמעויות, בן הזוג כבר לא היה שם ממספר סיבות. אבל את לא היית שם גם אחרת היית שמה לב ומרגישה שהוא התרחק וכבר התקדם עם מישהי אחרת. מה ואיך שהוא יתמודד עם הקשר הבא שלו לא צריך לעניין אותך אבל כמה שזה קשה את צריכה לשחרר ולהבין שעדיף לך בלעדיו ושאם תעבדי על עצמך ותהיי שלמה עם עצמך, תהיי שלמה גם עם הזוגיות שלך."

 ** הכותבת, שלומית בן שבת, מתקשרת ומטפלת דרך פתיחת הלב www.facebook.com/shlomitbenshabatcenter