מדריך לבחירת תנור

איך בוחרים תנור לבישול ואפייה שישתלב באורח החיים הבריא שאנחנו רוצים להקנות למשפחה? כל הפרטים

electra-tanur-634

העידן החדש בו אנו חיים מזמן לנו אתגרים מעניינים כשאנחנו רוצים לבחור מוצרי חשמל לבית בכלל ולמטבח בפרט. מצד אחד אנחנו רוצים לשמור על אורח חיים בריא ולהקנות הרגלי תזונה בריאים לכל בני המשפחה וכמובן גם לילדים. מצד שני, בעידן בו כל אחד ואחת רוצים להיות מאסטר שף במטבח הביתי, לבשל ולאפות את המאכלים הכי מעניינים ומרגשים שיש ועל הדרך, גם להרשים את האורחים, אנחנו זקוקים לתנור הכי איכותי שאפשר. אז איך מגשרים על פערים אלה ובוחרים את תנור הבישול והאפייה המושלם עבורכם? ביחד עם לובה זמיר, מנהלת פעילות מותג מילה מבית אלקטרה, יצרנו את המדריך האידיאלי:

תנור עומד או בנוי?

בבואנו לבחור תנור יש לקחת בחשבון שהקטגוריה מציעה שני סוגי תנורים: תנורים עומדים ותנורים בנויים. תנורים עומדים משולבים מורכבים בדרך כלל מחלק עליון שכולל כיריים וחלק תחתון שכולל את תנור האפייה. לעומת זאת, תנורים בנויים (Built in) המיועדים להתקנה בתוך ארונות המטבח מגיעים בלי כיריים .

איך בוחרים בין תנור עומד לבנוי? יש להביא בחשבון כמה מקום יש לנו במטבח ובאיזה עיצוב אנחנו מעוניינים. תנור עומד מגיע בדרך כלל ברוחב של 50 ס"מ (רוחב המתאים במיוחד למטבחים קטנים) ועד מטר. תנור בנוי מגיע על פי רוב ברוחב של 60 עד 90 ס"מ וחשוב מאוד לבדוק שהאיזור בו אנו רוצים להתקין אותנו מתאים לכך. אם מדובר בבית חדש, יש להתייעץ עם האדריכל או הקבלן על המיקום של התנור הבנוי.

 

 tanur-electra-391-321 tanut-meg-634-ekectra

כמה תוכניות אתם צריכים בתנור שלכם?

כמו בכל מוצר אחר, לפני שקונים – בודקים. כמה אתם באמת אופים וצולים? האם אתם חובבי בישול מושבעים וסקרנים מספיק לבדוק את כל הפונקציות והתוכניות שהתנור שלכם יכול להציע? או שאולי תסתפקו בתוכנית אחת או שתיים, כי ממילא אתם לא יודעים ולא מעוניינים לדעת יותר מכך?

רק אתם מכירים את עצמכם ויודעים מה באמת תעשו עם המכשיר המשוכלל החדש שייכנס לביתכם. אז נכון שהשוק מציע מגוון עצום של תנורים הכוללים אינספור תוכניות וטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות אבל אם בסוף אתם תסתפקו בעוגה הכי בסיסית – אולי כדאי להסתפק בדגם פשוט יותר שגם יהיה פחות יקר.

טיפ: אם אתם אנשים שרוצים לחסוך זמן ולא ממש יודעים לבשל, כדאי לכם לשקול רכישה של תנור שיש לו תוכניות אוטומטיות למתכונים שונים כגון אפיית עוגה, פיצה, צליית בשר וכדומה.

tanur-634-electra-132

מכאני או דיגיטלי?

לכל תנור יש שעון: שעון זמן מכאני שמאפשר לקבוע זמן בישול או אפייה של עד 120 דקות מקסימום או שעון זמן דיגיטאלי: מאפשר תצוגת שעון זמן, הפעלה לפרק זמן קצוב, הפעלה עתידית לפרק זמן מסוים, אפשרות לטיימר תזכורת ועוד.

תנור טורבו: סטאטי, פאסיבי או אקטיבי?

כל תנור, בנוי או עומד, יהיה שייך לאחת מ-3 קטגוריות: סטאטי, פאסיבי או אקטיבי. בכדי לדעת מה הוא התנור המתאים לנו ביותר, יש להבין תחילה מה אומרים המושגים הללו:

  • תנור טורבו סטטי: תנור בסיסי ביותר, שאינו כולל מאוורר פנימי. הולכת החום מתבצעת ע"י גופי החימום הנמצאים בחלקו העליון והתחתון. תנור מסוג זה מתאים בעיקר למי שמבצע מעט פעולות של אפייה וצלייה.
  • תנור טורבו פסיבי: תנור מעט יותר מתקדם אשר מכיל מאוורר פנימי המפזר את החום בצורה שווה לכל חלקי התנור. תנור מסוג זה מתאים לאפיית עוגיות ולקבלת השחמה זהה בכל חלקי התבנית – כך שאם אתם אופים הרבה, הוא יכול בהחלט להתאים לכם.
  • תנור טורבו אקטיבי  (מולטי סיסטם): תנור שהוא בעצם גם וגם: יש לו גם את הפונקציות של התנור הפאסיבי, גם של הסטאטי ובנוסף לשניהם, יש לו גם גוף חימום נסתר המאפשר לאפות מספר תבניות במקביל. אם אתם עובדים הרבה במטבח, אופים וצולים – זה יהיה התנור המתאים ביותר עבורכם.

 

 tanur-634-cytr

 

אפייה וצלייה – מה חשוב לבדוק


אתם אופים הרבה? אתם מתכוונים להשתמש בתא האפייה באופן אינטנסיבי? אז עליכם לשים לב לכמה דברים. הנה העיקריים שבהם:

  • התבניות – ככל  שאופים בתדירות גבוהה יותר או למספר רב יותר של אנשים, כך חשוב שיהיו לכם יותר תבניות שמגיעות עם התנור. יש לוודא שעומק התבניות יהיה מספק (לפחות עומק של 3 ס"מ). תנור שקונים מחברה טובה (ראה סעיף נפרד) יגיע גם עם אפשרות לרכוש תבניות נוספות במידת הצורך.
  • נפח תא האפייה – גם כאן חשוב להדגיש שאם אתם אופים בכמות גדולה – חשוב שתקפידו על רכישת תנור שיש לו תא אפייה רחב במיוחד, שיכיל תבניות גדולות ועמוקות.
  • המסילות – בכדי שיהיה נוח להסיע את התבניות מצד לצד יש לוודא שהתנור מגיע עם מסילות נוחות לתבניות – משני צידי התנור.
  • ציפוי האמייל הפנימי של תא האפייה  – יש לבדוק שהוא מגיע במרקם אחיד, ללא הדבקות או חיבורים (תפרים) בולטים ושהוא איכותי ועמיד ולא יתקלף, יתלכלך  או יחליד במהירות.
  • ניקוי התנור – בכדי להקל על ניקוי התנור כדאי לקנות תנור שדלת תא האפייה שלו קלה לפירוק, מצופה בזכוכית ונטולת ברגים. שימו לב שככל שמספר שכבות הזכוכית בדלת התנור יהיה גדול יותר, ובכל מקרה לפחות 2 שכבות של זכוכית, כך רמת בידוד החום תהיה טובה יותר. ככל שהתנור איכותי יותר ויוקרתי יותר כך תהיינה יותר שכבות זכוכית.

חשוב: תנור שיש לו בית טוב

תנור טוב הוא מוצר חשמלי יקר, מהיקרים במטבח, והוא אמור להחזיק מעמד שנים רבות ובכדי שזה יקרה, יש לבחור תנור שמגיע מחברה איכותית ובעיקר אמינה. ואם החלום שלכם היה תמיד תנור יוקרתי, עכשיו יש לכם הזדמנות מעולה להתחדש בתנור מבית המותג היוקרתי Miele  בנפח פנימי ענק של 76 ליטר במחיר חסר תקדים: 3990 שקל בלבד. בדומה לכל מוצרי המותג Miele גם תנור זה נבדק לשימוש של 20 שנים ומבטיח אמינות ואיכות גבוהה לאורך זמן כיאה למותג עילית.