מדרום איטליה באהבה

"אספטה", מסעדתם החדשה של אמיר הירוש ומיכל פוסמן, בוגרי הריאליטי "המטבח המנצח" היא ניסיון טעים ומלא אהבה להביא פיסת דרום-איטליה אל לב תל אביב, בעידן בו פתיחת מסעדה היא אתגר כלכלי גדול מאד

סקירת מסעדת אספטה.אמיר הירוש ומיכל פוסמן. צילום: אתי נמיר

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר מסעדות ובתי קפה שסוגרים את שעריהם. כאלו שלא עומדים יותר בעול ההוצאות ומתח הרווחים הבעייתי, ומתמודדים במקביל עם תלונות הצרכנים על התמחור המופרז של המנות. מסעדנים ותיקים וחדשים נמצאים במאבק יום יומי על הטריטוריה שלהם, וכולנו מפסידים.

בעידן כזה, לפתוח מסעדה חדשה בתל אביב היא משימה הרפתקנית במיוחד, שמצריכה תשוקה גדולה לאוכל ואופטימיות חסרת גבולות. אבל הנה, בני הזוג אמיר הירוש ומיכל פוסמן, שף וקונדיטורית, החליטו להגשים חלום שבוער בהם ולפתוח טרטוריה דרום איטלקית, בלב תל אביב.

הירוש ופוסמן ניצלו את גל ריאליטי האוכל ששוטף את כל ערוצי הטלוויזיה, והתחרו על החלום לפתוח מסעדה במסגרת התוכנית "MKR המטבח המנצח". בתוכנית הם לא שרדו, אבל הזוגיות הפוטוגנית והנוגעת ללב שלהם, יחד עם אהבה רצינית ונטולת ציניות למטבח האיטלקי, שעברו היטב על מסך הטלוויזיה, כמו מתגלמים ברוח מסעדה הקטנטונת שנפתחה ממש לאחרונה באיזור גן החשמל.

אספטה (Aspetta), או בתרגום לעברית "חכו לזה", היא הבייבי החדש של הזוג, מסעדונת בעלת כ-10 שולחנות, שפתוחה בערבים, ומגישה, כהגדרתם "גרסה קלילה ועליזה למטבח הדרום איטלקי" (לאלו שצפו בתוכנית הטלוויזיה, ותוהים למה שמה של המסעדה אינו "נינה", כשם כלבתם האהובה, התשובה היא שיש לא פחות מ-3 "נינות" אחרות בתל אביב, מה שאילץ אותם לחשוב על שם אחר- ל.ה).

אני מודה, הגעתי לביקור במסעדה עם דעה קדומה. יש מקומות שבא לך שיצליחו. החמידות הזוגית, התשוקה לאוכל, והרצון הכן להאכיל אנשים באוכל איטלקי כהבנתם, גרמו לי להגיע למקום עם רצון עז משלי ליהנות ולפרגן. אני אספיילר לכם כבר עכשיו – לא התקשיתי להיענות לרצון הזה.

סלט בוראטה מפוליה. צילום: לירון הלברייך

פוקצ'ה פוליה. צילום: לירון הלברייך

ישבנו, אני ול' חברתי, באחד מהשולחנות העגולים שבחוץ, שהיה מחופה, כמיטב המסורת האיטלקית, במפה אדומה משובצת, וזכינו לערב נובמבר נעים וכיפי, כמו שתל אביב השחונה יודעת לתת בסתיו. פוסמן קיבלה את פנינו, והחלטנו לתת לה להחליט על מנות הפתיחה שנאכל. היא שלחה אלינו 3 מנות קלאסיות: פוקצ'ה פוליה – פוקצ'ה מרובעת עבה ומתקתקה, משובצת עגבניות שרי, עשבים ירוקים ושום שהיתה רכה ובשרנית במידה מענגת, והשתלבה נהדר עם סלט בוראטה מפוליה, שכלל עגבניות שרי תמר בשני צבעים, בזיליקום, ארוגולה וכדור קרוע של בוראטה, בתיבול חמוץ בלסמי מצוין, שהעיף את הסלט למעלה. מנת הפתיחה השלישית היתה 3 כדורי ארנצ'יני לצד פסטו ביתי וסלסת עגבניות, שהיו חביבים ותו לא.

ריזוטו ירוקים. צילום: לירון הלברייך

ניוקי חמאת עגבניות. צילום: לירון הלברייך

למרות פיתויי הפיצות והפסטות המגוונות שבתפריט, החלטנו, יחד עם פוסמן, לדגום ריזוטו וניוקי. הניוקי היה רכות נימוחה וכמעט מתפוררת (רק כמעט) של כופתאות שמנמנות של תפוחי אדמה, ברוטב של חמאת עגבניות, שמנת, שום, בזיליקום ותרד. מנה טעימה, מנחמת ובעלת עוגן, ועם זאת קלילה באופן מפתיע. לצידה אכלנו "ריזוטו ירוקים" אל דנטה עם מרווה, אספרגוס, תרד, שאלוט קונפי, ציר ירוקות ויין לבן, שהיה עשוי טוב והיטיב להשתמש בפריכות של האספרגוס כדי ליצור עניין מרקמי.

עוגת גבינה. צילום: לירון הלברייך

לקינוח בחרנו עוגת גבינה אוורירית נהדרת, עם תחתית מאפה פיסטוקים דק וקראנצ'י, שלוותה בזילוף רוטב פטל חמצמץ ומרענן, ועם אספרסו ארוך.

ל' ואני הסכמנו שהיתה לנו חווית אכילה נעימה ומספקת, מלווה בווייב של בהמון אהבה ותשומת לב לאוכל, שהגיע עד אלינו הישר מהמטבח הפתוח שבתוך החלל הקטן בפנים המסעדה. אספטה היא מסעדה איטלקית כיפית, לא יומרנית, שמקפידה על חומרי גלם ועל כבוד לאוכל אותו היא מגישה לסועדים. בחיי שבא לי שהם ישרדו את הריאליטי האמיתי – אתגר המסעדנות הישראלית.

************

מסעדת Aspetta, מקווה ישראל 3, ת״א, 03-6012222

שעות פתיחה: מדי יום, 19:00-24:00, לא כשר.