מגישות בסטייל

חשבתם שרק ׳אוכלים עם העיניים׳? אז מסתבר שגם שותים איתן. הנה 4 רעיונות מקוריים ופשוטים לקישוט והגשת דרינקים בבית. כל אחת יכולה

אם להודות על האמת, תרבות האלכוהול בארץ היא לא מהמפותחות בעולם. כלומר, יש סצנה מטורפת שמתרחשת לה מאחורי הדלתות הכבדות של הברים הכי שווים, שבהם מבלים כל מי שאין לו ילדים או שילדיו כבר פרחו מהקן. באירוח ביתי לעומת זאת, המקסימום שנגיע אליו זה פיג׳לינג, ועם עוד קצת מאמץ אולי אפשר גם איזה וויסקי או וודקה מהמקפיא – אבל זהו, זה הגבול. זה הכי רחוק שנמזג לכוסית באירוח ביתי ישראלי ממוצע.

ולמה זה ככה? אולי כי כאן זה לא ארצות הקור. אולי כי לא גדלנו בבית שבו אבא-אמא חוזרים מהעבודה ומוזגים לעצמם יין או כוסית וויסקי, עניין שגור בארצות אחרות. אבל בכל זאת, מתחת לאף ובחסות סדרות טלוויזיה מצליחות, התחילה לצמוח כאן סצנה שפותחת בפנינו אפשרויות חדשות. אז למה להסתפק בצ׳ייסר קטן או כוסית עם קרח כשאפשר לעשות בקלי קלות את כל השואו?

ממש כמו באוכל, כך גם באלכוהול המראה חשוב לא פחות (אם לא יותר) מהטעם. עוד לפני שמרימים כוסית וטועמים אותה – האורחים שלכם רואים אותה ומבינים את הסגנון, את האווירה, את הוויב של הערב. הנה 4 רעיונות פשוטים לגארנישים שיתנו למשקה שתגישו את הטאץ' הנכון:

 

1. האלגנטי:

schweppes_garnishes_6

הגארניש האלגנטי מגיע על מקל דקיק או קיסם. בדרך כלל לא למשקה שמוגש עם הארוחה אלא לדרינק שמוגש לפניה או אחריה.

המוכר ביותר הוא הגארניש של מרטיני יבש שבאופן קלאסי מקושט בשלושה זיתים ירוקים על קיסם, אבל קלאסי הוא רק קרש קפיצה שממנו אפשר לצאת לאינסוף אפשרויות יצירתיות.

שני וודג'ים של לימון עם דובדבן מסוכר יכולים ליצור לב צהוב – אדום, שמתאים לדרינק חמוץ – מתוק. טעמו העמוק של דובדבן שחור בשילוב קליפת תפוז יכול להפוך לקישוט מושלם לקוקטיילים מרירים כדוגמאת אולד פאשן.

schweppes_garnishes_3

 

2. המגניב:

 

schweppes_garnishes_2

הגרניש – הקישוט הוא המקום שלכם להיות יצירתיים, להפתיע ואפילו להצחיק את האורחים שלכם. כל קוקטייל שמכיל טקילה – כולל גרסאות שונות של מרגריטה, מחייב נשנושים מלוחים שהולכים מצויין יחד. אז למה לא לשדך את הנשנושים לכוס?

קבלו רעיון לגארניש אכיל שבוודאות יהפך לשיחת הערב: סירות עץ קטנות שבהן בוטנים מלוחים, המוצמדות לכוס באטב כביסה.

3. הריחני:

גארניש ריחני: מקמו מול האף של הטועם כך שיקרב את הגארניש לאפו בעת שתיה (צילום: Shutterstock)

הגארנישים מהסוג הריחני הם כאלו שמעבר ליכולת האסתטית שלהם, גם מעצימים את חווית הטעם על ידי הריח שהם מפיצים: קינמון, גרידת תפוז או לימון, עלי נענע, תימין, סלרי ועשבי תיבול נוספים – כל אחד מהם, כשהוא משודך לדרינק הנכון, לא רק מקשט אלא מפיץ ריח חזק שמתפזר בחלל ומעצים את טעם המשקה.

החכמה בגארנישים הרייחניים היא לתת למרכיבים טיפול שיוציא מהם את איכויות הריח שלהם בעוצמה: גארניש מקל קינמון: חרכו את קצהו מעט על האש והגישו אותו 'מעושן', גארניש תפוז: העדיפו גרידה שתוציא את ריח קליפת התפוז במלא העוצמה. גארניש תימין – חממו מעט על מחבת, וגארניש ירוק: כתשו על מנת להוציא את הריח הרענן של הירוקים.

 

גארניש מקל קינמון: הגישו מעושן מעט בקצה והחדר יתמלא בניחוח קינמוני משכר (צילום: אור הגר)

 

4. הצבעוני:

זה לא מתאים לכל אירוח, ולא לכל מצב, אבל מסיבות הן הזמן להשתטות, להצחיק ולחזור לילדות, והמשקאות שאנחנו מגישים צריכים לשדר זאת.

ממתקי גומי הם אפשרות מצויינת לייצר גארנישים משעשעים, צבעוניים ובלתי נשכחים.

קישוטי סוכריות עיניים: מושלמים למסיבת קוקטיילים בלתי נשכחת (צילום: Shutterstock)

 

כתר סוכריות קופצות במקום כתר מלח. לא ירצו להפסיק (צילום: Shutterstock)