מבלי לצאת מהכלים: מדריך שימוש חכם במדיח הכלים הביתי

גם אם המדיח שלכם מצטיין, כדי לחסוך בעלויות ולהרחיק מכם את הטכנאי יש כמה פעולות שכדאי לכם לעשות וכמה שממש לא. קבלו את המדריך המלא

5 טעויות שהורסות לכם את המדיח

לא יכולנו להסביר את זה טוב יותר

יש לכם מדיח כלים בבית? מעולה, יש כמה דברים שכדאי להכיר בנוגע אליו. ואנחנו לא מדברים על בחירת תכנית הניקוי המתאימה והכנסת הקפסולה, אלא על שימוש יעיל, נכון ואפקטיבי. כזה שיוודא שכל הכלים המלוכלכים שהכנסתם יוצאים נקיים ומצוחצחים, יפחית את האבנית במכשיר ויקטין את הסיכוי שהוא יתקלקל בעתיד. כל מה שאתם צריכים לדעת ב-10 שלבים:

עשו

1. חסכו בחשמל – חברו את המדיח לברז מים חמים

טיפ זה מומלץ לכל מי שמעוניין להיות צרכן נבון של מוצרים חשמליים ויאפשר לכם ליהנות מחיסכון כפול: המדיח שלכם לא יצטרך לעבוד קשה כדי להגיע לרתיחה מחד, וחשבון החשמל שלכם יקטן מאידך.

2. הפעילו את המדיח עם חומר ניקוי בלבד

אחת לכמה חודשים מומלץ לנקות את מדיח הכלים שלכם בעזרת מלח לימון, שידוע במאבקו האיתן כנגד האבנית המצויה. בעת ניקוי מיוחד זה הימנעו מהכנסת כלים והפעילו את המדיח שלכם כשהוא נקי לגמרי. מומחים מדגישים שניקוי תקופתי הוא אמצעי יעיל שמטרתו לשמור על תקינות המכשיר.

אנחנו מעודדים שיתוף של כל בני הבית במשימה

3. הכינו את הממטרות

זרועות הרסס של מדיח הכלים שלכם אמורות לעבוד בצורה חופשית ונוחה, ללא מכשולים. הכי טוב שלפני השימוש הבא תבדקו שהן עובדות ושאף מזלג לא חוסם להן את הדרך. עוד המלצה היא לנקות אותן אחת לכמה שבועות – זרועות הרסס הללו ניתנות לשליפה, ואת החורים הזעירים המצויים בהן ניתן לנקות בעזרת מחט קטנה.

4. בדקו אחת לחודש את אטמי הדלת

אטמי הדלת שמטרתם למנוע נזילה של מים עלולים להיסדק עם הזמן, ועל כן חשוב מאוד לבדוק את תקינותם. במידה ויש סדקים ניתן להחליף את האטמים, ועדיף לעשות זאת בחנות היצרן או במקום שבו רכשתם את המדיח שלכם.

5. הוצאתם כלי באמצע ההדחה? שטפו אותו

ייתכן מאוד שנותרו על הכלי חומרי הדחה וניקוי שעלולים להיות רעילים, לכן אם הוצאתם כוס או צלחת באמצע השימוש, שטפו אותה במים וודאו שלא נותרו עליה שאריות חומרי ניקוי למיניהן.

אל תעשו

1. אל תשאירו שאריות מזון על הכלים

זה אומנם נשמע מעיק ומזכיר את הנשים הפולניות שדואגות לנקות את הבית לפני שהעוזרת מגיעה, ועדיין – שאריות מזון מכלים מלוכלכים עלולות לסתום את משאבת הריקון המצויה בתחתית המדיח, ולהוביל לכמה מהתקלות הנפוצות ביותר במדיחי הכלים הביתיים. שימו לב שכלים מלוכלכים שעמדו מעל יום שלם בכיור עלולים להיות קשים יותר לניקוי, ואם לא תשטפו מהם את שאריות המזון, אפילו המדיח האיכותי ביותר לא יצליח לנקות אותם.

לא צריך להיות נקי כמו בקטלוג, אבל בחייאת, אל תגזימו

2. אל תמלאו מלח אחרי ההדחה

את מלח הניקוי המיוחד שווה להוסיף לפני ההדחות ולא בסיומן. שאריות מלח שלא נשטפו היטב עלולות להזיק למדיח ולגרום לקלקולו.

3. אל תשאירו את המדיח יותר משבועיים ללא עבודה

מסתבר שממש כמו רכב שצריך להתניע אחת למספר ימים, גם את מדיח הכלים שלכם יש להפעיל לפחות אחת לשבועיים-שלושה, אחרת המנוע עלול להפסיק לעבוד דווקא כשיהיו לכם יותר מדי כלים מלוכלכים בכיור.

באמת שהיה יכול להיות יותר גרוע

4. אל תפזרו את הכלים בכל רווח פנוי

כדי להשיג תוצאה אפקטיבית, יש לסדר את הכלים בצורה חכמה שתאפשר ניקיון הומוגני ותקטין את הסיכויים שאחת הצלחות או הכוסות תצא מההדחה מלוכלכת כבשעת הגעתה. ככלל, ההמלצה היא להציב צלחות עם הפנים למרכז המדיח וכלים גדולים עם הפנים למטה, גם במחיר של להכניס פחות. המדיחים החדשים כוללים מערכת מתזים הממוקמת בחלקו התחתון של גב המדיח, ומאפשרים לסדר את הכלים בעמידה ולהגדיל את הקיבולת של כל הדחה.

שלא תדעו מצרות

5. אל תכניסו למדיח שלכם עץ, חרסינה וברזל יצוק

כלים מעץ עדיף שלא ייכנסו למדיח, בגלל שהטמפרטורה החמה עלולה לגרום להם להיסדק. גם אל תכניסו כלי חרסינה וגם לא סכיני שף איכותיים שעלולים להישחק. גם סירים ומחבתות מנחושת או ברזל יצוק מוטב שלא להכניס למדיח הכלים, מאחר שנוזל הניקוי עלול לגרום להם להישחק ולאבד את הברק, והכי חשוב: בחיים אבל בחיים לא תכניסו כלי שביר ועדין מדי למדיח הכלים שלכם, לא משנה כמה עצלנים אתם. בואו נגיד שהסיכוי שהם יישברו גדול יותר מהסיכוי שהם יישארו בחיים.

בהצלחה!