לשמור על שקט נפשי גם כשהילדים ברשת

הילדים שלנו מחוברים לרשת כמעט בכל שעות היממה, לצד היתרונות העצומים של האינטרנט, יש סכנות. שירות חדש יסייע לכם לשמור על שקט נפשי וידליק נורות אדומות בעת הצורך

קידז גארד לפרטנר (צילום: shutterstock\Spectral-Design)

למרות שנדמה שהאינטרנט היה כאן מאז ומתמיד, אנחנו מציינים רק בקושי שני עשורים למהפכה ששינתה את פני האנושות, אבל הילדים שלנו נולדו לתוכה ולא פעם נדמה שהם שוחים בנבכי האינטרנט, מותירים אותנו המומים מהבקיאות שכאילו שנולדו איתה.

לצד ההתפעלות חשוב לזכור שהילדים הם עדיין ילדים, נפשם הצעירה לא מסוגלת להתמודד עם הסכנות שהרשת עלולה להביא לפתחם, וכהורים עלינו להקפיד על פיקוח ובקרה, כדי לשמור עליהם מהסיכונים –החל מחשיפה לתכנים מיניים ואלימים, קשים ומפחידים, דרך יצירת קשר עם אנשים בעלי כוונה שלילית ועד לשיימינג שיכול להיות מכוון אליהם או שהם עשויים לקחת בו חלק. בגילאי העשרה גובר העניין במין ואיתו עולה הסיכון לחשיפת תמונות או סרטונים אינטימיים שעלולים להגיע לאלפי ומאות אלפי משתמשים ברשתות החברתיות ולהסב לקורבנות נזק נפשי משמעותי.

 

חשוב לזכור שהאינטרנט הוא לא רק סכנות, יתרונות העידן הדיגיטלי רבים ומגוונים. החשיפה המיידית למידע וידע שיכול להעשיר את עולמם של הילדים והאפשרות לתקשר איתם בכל רגע נתון. לא מעט בני נוער מנצלים את הרשת למען מטרות טובות כמו מימוש היצירתיות שלהם והפצת תוכן מעניין וייחודי.

על כן, לנתק אותם מהרשת הוא מעשה כמעט בלתי אפשרי וגם לא בהכרח נכון, בוודאי ככל שהם גדלים, אבל תמיד אפשר לעקוב אחר הפעילות שלהם, לשמור על מעורבות הורית גם בחיים הדיגיטליים שלהם ולוודא שהכל מתנהל כשורה.

פרטנר השיקה לאחרונה שירות חדש המיועד בדיוק לצרכים אלה, KidzGuard–אפליקציה שמסייעת להורים לשמור על השקט הנפשי במרוץ החיים הדיגיטליים של ילדיהם באמצעות התקנה מהירה וקלה שאפשר לבצע מהסמארטפון, תוכלו להתקין במכשירכם ובמכשיר של הילדים אפליקציה מתקדמת השולחת התרעות ומדליקה נורות אדומות על זירות הגלישה שלהם, בלי לחדור לעומק לפרטיות שלהם ולקרוא את כל הודעות ה- WhatsApp במכשירם.

מה תקבלו בהתקנת המערכת?

• התראות על מיקום הילד בזמן אמת–כל הורה יכול להגדיר נקודות ציון דוגמת בית הספר, חוגים, בתי חברים. התראה מגיעה מיידית למכשיר ההורה בכל הגעה או עזיבה של הילד את אותה נקודת ציון.

• התראות בזמן אמת על תוכן פוגעני ברשתות חברתיות (Facebook, WhatsApp ועוד)– ניטור של אלפי מילים שהוגדרו כפוגעניות או מסוכנות (כך שלא נחשפים לכל השיח של הילד בקבוצות, אלא רק מה שחשוב שתראו ותכירו),  כאשר הפרופיל של ילדיכם נמצא מעורב בדיון כלשהו המכיל מילים אלה. ניטור שימושים באפליקציות בטלפון הילד–בקרה אחר הרגלי השימוש של הילדים באפליקציות השונות כולל משך הגלישה בכל אפליקציה וכן אפשרות לחסום את השימוש בה מרחוק.

• הגדרת פרופיל לילד לטובת סינון תכנים ברשת– פתיחת פרופיל אישי לילד אשר דרכו ניתן לחסום גישה לאתרים ותכנים לא מתאימים.

את השירות ניתן להוריד בקלות דרך האתר הזה

 צילום: shutterstock