לפני אחרי ותוך כדי: פסטה טוסקנה

החוויה הקולינארית מתחילה בפה, אבל סוחפת אחריה את כל החושים, אמר… בטח מישהו כבר אמר את זה. וצדק. לכן החלטנו לתבל את המתכון לפסטה טוסקנית בהמלצות נוספות. מדור אוכל מעט שונה

טוסקנה בעפולה

לפני: להרגיש טוסקנה בעפולה

מתישהו, איכשהו, הפך מחוז טוסקנה האיטלקי שם נרדף לרומנטיקה ציורית, מקום מפלט לחופשות זוגיות, עתירות יין ומסעדות שזכו לכוכבי מישלן. ביחד עם הנהירה לטוסקנה, ובכל מה שקשור לפסטה ולאנטי-פסטי, עברנו אבוצוליה משמעותית: כבר לא מוכנים להסתפק  במקרוני ברוטב עגבניות. מי שחשקה נפשו באוכל איטלקי יודע, שחייבים לשדרג את הצלחת גם מבחינת שם המנה, ובודאי שמבחינת המראה. וכמובן – להקפיד על הטעמים המדויקים.

איך עושים את זה?

הכי חשוב, להשקיע במרכיבים: פסטה (יבשה או טרייה) איכותית, שמן זית אקסטרה וירג'ין, עלי בזיליקום טריים. לקנות יין המתאים  – קיאנטי, ברונלו די מונטלצ'ינו או ווינו נובילה דה מונטפולצ'יאנו, שאופייניים לאזור טוסקנה. או כל יין איכותי אחר, רצוי איטלקי אם כי לא חייבים.

המתכון שלהלן, באדיבות רוני ריבלין – שף קפה יפו, בית לאוכל ותרבות בלב השוק, נוצר בהשראה טוסקנית "ממרכיבים שונים שיחד יוצרים תמונה צבעונית שכייף לראות וטעים לאכול: בצל (סגול), שום (לבן), עגבניות (אדום), זיתים (שחור)".

המרכיבים הדרושים:

לפסטה:
1/2  ק"ג פסטה טרייה או יבשה. שף רוני ריבלין ממליצה על פטוצ'יני.

לרוטב:
1 בצל סגול בינוני קצוץ
4  שיני שום כתושות
4 עגבניות טריות מקולפות וחתוכות לרצועות
1/2  כוס מיץ עגבניות, ניתן להשתמש במיץ שניגר מהעגבניות הטריות, או במיץ מקופסה
4  יחידות עגבניות מיובשות
חופן זיתי קלמטה מגולענים
חופן בזיליקום טרי קצוץ
חופן פטרוזיליה קצוצה

תוך כדי: לבשל, לשיר ולשתות באיטלקית

אם ברומא מומלץ לנהוג כרומאי, מה צריך לעשות כדי להרגיש טוסקני?

התשובה ברורה: לחלוץ את פקק היין, לתת לו לנשום ולהתחיל בחגיגת השתיה תוך כדי בישול. מובטח לכם שזה ישפיע על איכות הרוטב. לתוספת טעם: ניתן להשמיע, ולשיר, אריות של ורדי תוך כדי בישול.

הכנת המנה:
1. מבשלים את הפסטה לפי ההוראות.

2. מכינים את הרוטב: מחממים שמן זית במחבת רותחת ומקפיצים את השום, הבצל, העגבניות הטריות המקולפות, העגבניות המיובשות, הזיתים והבזיליקום.
3. מוסיפים 1/2 כוס מיץ עגבניות.
4. מערבבים, טועמים, ומתקנים את התיבול.
5. מוסיפים את הפסטה ומערבבים. מפזרים פטרוזיליה קצוצה מעל ומגישים מיד.

אחרי: מפות משובצות וצלחות לבנות

ארוחה אל'ה איטליה יכולה להתאים לכל מצב: כארוחת צהריים משפחתית חגיגית, כערב זוגי רומנטי. ובשביל ללכת עד הסוף עם האווירה, מומלץ להגיש את הפסטה כשהשולחן עוטה מפה משובצת (באדום ולבן), בצלחות פורצלן עמוקות, לבנות. אפשר כמובן להציע לסועדים פלפל שחור גרוס במגרסת ענק, ולפזר בנדיבות פרמז'ן. Buon Appetito!