לעצב בית חלומות בתקציב מינימלי זאת המומחיות שלה

הדר פולופ התחילה לעצב כי לא נשאר לה כסף לשכור מעצבת לבית החדש. אחרי שקיבלה אינספור מחמאות על התוצאה היא החליטה לעזור לאנשים נוספים להגשים חלום

הדר פולופ מעצבת בתקציב מינימילי (צילום עצמי)
אחרי שאספתם כל אגורה, לקחתם משכנתא לשלושים שנה, שילמתם למובילים, לטכנאים, לקבלנים ולגננים על בניית הבית, עיצוב הבית עצמו נדחק לתחתית סדר העדיפויות. זה בדיוק מה שקרה להדר פולופ (37), אמא לשלושה מהיישוב צופים. מהר מאוד היא הבינה שכל ההשקעה הגדולה בבית לא שווה אם הוא לא מעניק לך את התחושה הנעימה והחמימה שאת מחפשת, "נכנסו לבית ולא הרגשתי 'בבית', הוא היה ריק ולא היה לנו כסף לעיצוב או ולשיפוצים נוספים. כשפניתי למעצבות העלויות היו גבוהות, מתוך התסכול התחלתי לפעול בעצמי – לחפש פריטים ביד 2 ולחדש אותם, לצבוע את הקיר, למדתי לבנות פריטים בנגרות קלה ועוד. הבית התחיל לקבל צורה, יותר ויותר אנשים אמרו לי שיש לי את זה, שאני צריכה ללמוד עיצוב ותמיד אמרתי לעצמי שזה מה שאני אלמד בפנסיה.
אלא שהתוכניות לפנסיה לא החזיקו מעמד, דווקא בזכות עבודתה כעובדת סוציאלית המסייעת לקשישים, "במסגרת העבודה שלי הייתי מגיעה לבתי הקשישים, משוחחת איתם, רואה איפה אפשר לעזור להם וכן הלאה. מה שחזר על עצמו המון פעמים היה, שהם סיפרו לי שכל החיים הם עבדו קשה מאוד והנה עכשיו בפנסיה הם עייפים, חולים וכל היום נשארים בבית. בעקבות זאת הבנתי שהשיא של החיים שלנו הוא עכשיו, ופניתי ללימודי עיצוב פנים, תוך כדי שאני במשרה מלאה ועם שלושה ילדים קטנים בבית. היה מאתגר בהחלט".
כשהלימודים הסתיימו עזבה פולופ סופית את עולם העבודה הסוציאלית. חלומה להפוך למעצבת מן המניין התקדם צעד נוסף קדימה ואז שוב נבלם, "לא הצלחתי למצוא עבודה בתחום, לא מבחינת השעות וההיענות למשרות כשאני גם אמא ולא מבחינת השכר", אבל כמי שרגילה לקחת יוזמה וליצור בעצמה יש מאין, גם הפעם היא לא ויתרה. כך נולד הסטודיו 'הבית בחרוב', שם העבירה סדנאות בנגרות קלה. "הסטודיו גם נמצא ברחוב החרוב אבל חוץ מזה עץ החרוב הוא מספק גם צל, גם את החרובים שניתן לאכול והרגשתי שגם הסטודיו יוכל להיות מקום פתוח לכולם שניתן לנוח בצילו ,ליהנות מפירותיו כמו חומרים ,ידע מקצועי, ליצור וליהנות. לסטודיו שלי יש כמה ייעודים שונים".

סטודיו הבית בחרוב (צילום: הדר פולופ)חלל הסדנאות בסטודיו המעוצב (צילום: הדר פולופ)

היום הסטודיו משמש את פולופ כמשרד שבו היא מקבלת לקוחות ובית לסדנאות. היא הקימה חנות אינטרנטית לציוד DIY ואתר שבו יש ערוץ וידאו, תמונות וטיפים להשראה. "בחנות שבאתר יש למשל ספריי לצביעת רהיטים, כך אפשר לחדש את הרהיטים בצורה מאוד קלה. זה מאפשר לי להנגיש לאנשים את האג'נדה שלי – עיצוב בקלות וללא הרבה השקעה כספית גדולה. לרוכשים יש ייעוץ בבחירת הצבע ובשימוש נכון ואפילו ניתן להגיע לסטודיו ולראות תצוגה של רהיטים שנצבעו בספריי". בעזרת עיצוב פנים של בתים וחללי עבודה בתקציב מינימאלי, הדר פולופ מגשימה את החלום שהיא עצמה לא יכלה להגשים, ועוזרת לאנשים לעצב את ביתם גם בתקציב נמוך, "בסופו של דבר הלקוח בוחר את תקרת התקציב שלו, יש אנשים עם טעם יותר 'יקר', אבל קרה לא פעם שהתקציב לא נוצל במלואו".
"השירות שלי הוא בעיקר ייעוץ, אני מגיעה למקום ולאחר שאני עוברת על כל החללים אני מגישה ללקוחות שלי דו"ח מפורט על כל חדר עם הסבר על התאמות צבעים שילובים וסגנון, שאותו הם יכולים לבצע בעצמם וכך לחסוך בעלויות, וכמובן שאני זמינה לייעוץ במהלך הדרך. היצירתיות מאפשרת לי לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים לחללים מאתגרים גם מבחינת תקציב וגם מבחינת מבנה. כמובן הכל מכוון מטרה לחיסכון – אם אפשר לשפץ רהיט ישן על פני רכישה אעדיף זאת. אני מסבירה ומכווינה את האנשים בצורה פשוטה וישימה, כדי שיוכלו לעשות זאת בעצמם בקלות וכך גם לחסוך בעלויות. אני תמיד חושבת איך לתת את המקסימום עיצוב במינימום תקציב".

חמישה טיפים לעיצוב פנים חסכוני

מכון קוסמטי בעיצוב הדר פולופ (צילום: הדר פולופ)עיצוב מכון קוסמטיקה "בעיצוב העסק אתה מביא מעצמך לתוך החלל" (צילום: הדר פולופ)

ייעוץ ממוקד- בעזרת דו"ח מפורט תוכלו להתמקד בדיוק במה שאתם צריכים וכך תימנעו מהתפזרות או רכישת פריטים ומוצרים ללא צורך, " בדו"ח המפורט אני מוסיפה לינקים ליצירת קשר עם ספקים זולים,. באתר שלי יש סרטוני וידאו עם טיפים לעיצוב בתקציב מינימלי, וכמובן יש אפשרות תמיד להתייעץ איתי לאורך הדרך".
לבדוק כדאיות – לפעמים חידוש רהיטים יכול לעלות יותר מרכישת רהיט חדש. ייעוץ מקצועי יכול לעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה. גם מהכיוון ההפוך, השקעה יקרה יחסית בצביעת קיר בטכניקה מיוחדת יכולה לבדה לעשות את כל ההבדל ובעצם לחסוך. "למשל פעם עיצבתי קליניקה והמלצתי ללקוח, בניגוד למה שחשב בהתחלה להשקיע את עיקר הכסף ברכישת כורסאות שהן הפריט הכי משמעותי בקליניקה. את הארון הישן שהיה שם והוא חשב לזרוק שיפצנו ובכסף הזה הוא יכול היה להשקיע בספות".

עיצוב קליניקה הדר פולופ (צילום: הדר פולופ)הארון נצבע בספריי והכסף נחסך לטובת רכישת כורסאות (צילום: הדר פולופ)

השראה נמצאת בכל מקום – השראה יכולה להגיע מדמות ססגונית שראיתם ברחוב, מהטבע (שהדר מכנה "הפינטרסט הכי גדול"), וכמובן מהרשת מהאתרים כמו פינטרסט ואינסטגרם. כמובן, לאורך העבודה על העיצוב חשוב להגדיר לעצמכם איך הייתם רוצים להרגיש בבית ומה הייתם רוצים להביא מעצמכם לחלל הזה".

אל תוותרו על עיצוב הבית – "לכל מקום יש אווירה, והרבה פעמים אנשים לא מרגישים שהם מבטאים את מי שהם בתוך הבית. אני מאוד מבינה שעיצוב הבית נדחק לתחתית סדר העדיפויות בתוך כל ההוצאות, אבל אני מאמינה שכל אחד צריך להרגיש טוב בבית שלו, ואם זה עסק אז שאנשים יבואו לעסק שישקף את בעל העסק וזה מאוד משפיע על ההרגשה שלנו".

בחרו מראש שילובי צבעים וסגנונות – אם קשה לכם לדמיין את תיראה הספה בחנות בצבע שאתם בוחרים מתוך מניפת צבעים סתמית, אתם לא לבד. כדי להתמודד עם הבחירה מומלץ לבחור מראש שילוב של מספר צבעים וכך תגיעו למעמד הבחירה עם הרגשה בטוחה. "ללקוחות שלי שלא מצליחים לראות את הויז'ן של העיצוב אני עושה הדמייה ממחושבת".
לפני פרידה ביקשתי מהדר לשתף אותנו בחלום שלה, לאן הייתה רוצה לקחת את העסק, " אני מאוד מכוונת לדיגיטל, להעלות יותר סרטונים ולתת השראה ורעיונות ואנשים גם אם הם לא מגיעים לייעוץ. אני רוצה להעביר לאנשים את המסר שאפשר וצריך שיהיה להם טוב ונעים איפה שהם נמצאים. יש משפט מהספר 'לאכול,להתפלל,לאהוב' שאני מאוד אוהבת וממחיש היטב את מה שאני עושה הוא הולך ככה, 'יש פתגם באיטלקית l'arte d'arrangiarsi- אומנות זה לעשות יש מאין, לאסוף כמה מצרכים פשוטים לסעודת מלכים, להפוך מפגש של כמה ידידים לפסטיבל. לא רק העשירים יכולים לעשות את זה, אלא כל אדם שיש לו כישרון לשמוח".

הדר פולופ היא מעצבת פנים מומחית לעיצוב הבית וחללי עבודה בתקציב מינימאלי.

ניתן לתאם ייעוץ בטלפון 052-8374903.

היכנסו לאתר ולחנות בלחיצה כאן

עמוד הפייסבוק של סטודיו הבית בחרוב