להרגיש אירופה בישראל

פאבליקה ישרוטל הוא אחד המלונות החדשים והמפנקים שהתארחתי בהם והוא מעוצב למופת על ידי האדריכלית דנה אוברזון, שחשבה על כל פרט ופרט

קשה להמציא את הגלגל בימינו אבל פעם בכמה זמן אנחנו נתקלים במקום יוצא דופן ממש שראוי לספר עליו. מלון פאבליקה ישרוטל, הממוקם בהרצליה פיתוח ובצמוד למתחם ההייטק בעיר, הוא המפלט המושלם מהשגרה שלכם. אין פינה במלון שלא קיבלה תשומת לב ומחשבה על ידי האדריכלית ומעצבת הפנים, דנה אוברזון, שהצליחה ליישם את חזונו של ראובן אלה, היזם והבעלים.
אוברזון הקפידה על כל פרט ומילאה את החלל במקוריות וטעם יצירתי משובח. המלון נולד כחלק ממותג ה-Autograph Collection של חברת Marriott. כבר בכניסה ללובי מרגישים שלווה כאשר מוגשות כוסיות קוקטיילים, אותם הכין הברמן של המלון. הלובי משלב בין ישן לחדש, בין עכשווי לרטרו באופן מבריק. על הקיר תלויים ציורים ישראלים שמתמזגים עם האווירה האורבנית-בוהמיינת כאשר בכל שולחן תמצאו כלות סגולות יפהפיות וטריות. אי אפשר היה לבחור פרחים יפים, חושניים וענוגים מאלה.
מלון פאבליקה לובי צילום יחצ
הרהיטים המיוחדים משתלבים זה עם זה בצבעים שלא תיארתם לעצמכם שמתאימים אבל נראים כאילו נולדו להיות בקומפוזיציות הקיימות. עיצוב המלון כולל שימוש בעור, עץ בגוונים חומים ושיש וריצוף בגוונים אפורים וירוקים, לצד חפצי אומנות וריהוט בצבעים עזים, דוגמת; טורקיז, צהוב חרדל, ירוק ועוד. בלובי המלון, ספות וכורסאות עור לצד שולחנות קפה מעוצבים, חפצי אומנות מקורית וגופי תאורה מעוצבים.
יסמין לוי במלון פאבליקה צילום אלבום פרטי
מעבר לעיצוב העוצר נשימה של הלובי, הצמוד לבר מדליק, תגלו שאלוהים באמת נמצאים בפרטים הקטנים. המלון כולל 159 חדרים מסוגים שונים, מעוצבים בחיפוי עץ בהזמנה אישית על גבי הקירות, הכוללים גם את הארון והפרקט ברצפת החדר. במרכז החדר תמצאו מיטה זוגית או שתי מיטות נפרדות שלרגליהם שטיח, טלוויזיות חכמות 55' אינץ', פינת ישיבה לעבודה הכוללת כורסאות מעוצבות ושולחן עבודה קטן. בכל החדרים מדף בר המשמש מקום להניח ציוד, עמדת קפה ותה, מערכת שמע המתחברת ב-Bluetooth וטלפון.
בחדר חיכה דובי קטן על הכרית עם עניבה עליה רשום שם המלון. יותר מזה באמת לא הייתי צריכה אבל אז התגלה חפיסת שוקולד מעוצבת, קינוח מתוק ומיוחד לצד פירות, אותו הכין השף ומחברת רישום עם עפרונות צבעוניים. אם במקרה תרצו לבטא את עצמכם כמו ילדים נצחיים או פשוט לקחת את המתנה לילדים שלכם. הם יעריכו זאת, תהיו בטוחים.
טדי במלון פאבליקה צילום אלבום פרטי
גולת הכותרת של החדר המפנק הוא המקלחת – טוש ענק ורחב שמזכיר בתי מלון ביפן. בחוץ. אמנם בחוץ התחוללה סערה אבל מתחת למים החמים במקלחת הרגשנו גן עדן. ככה מלון בוטיק אמור להרגיש ולהיראות. כאשר אירופה נגישה מאי פעם, הסטנדרט בבתי מלון בארץ עלה לגבהים חדשים והמלון הזה מציע תרבות אירוח מושלמת. אמנם החדר אינו ענק אבל הוא מאובזר בחוכמה ובקלות מתמסרים לאווירה החמימה והאינטימית שהוא מעניק. תענוג לא קטן לראות את הים מחלון המרפסת וכשהאורות של מעברי החצייה דולקים באדום מרגישים קצת כמו בטוקיו.
חדר מלון פאבליקה צילום: יחצ
המקום משלב בין עסקים לבילויים, בין עבודה לאיכות חיים, ובין המקומי לגלובלי ומספיק להעלות ללאונג' העסקים כדי להבין שכאן לא איבדו את ההומור ורוח היצירה, כשעל הקיר תמונה הורסת של מיקי מאוס. ניתן לעבוד כאן בשקט על המחשב וללגום קפה בסטייל. עבור עובדי הייטק ואנשי עסקים שונים זהו כנראה גן עדן. לכל מי שזקוק לשקט וסביבת עבודה נעימה.
יסמין לוי במלון פאבליקה צילום: אלבום פרטי

המלון כולל גם מתחם כושר, חדרי ישיבות, אולם כנסים, שטחים ציבוריים הכוללים בריכה על הגג, פטיו, לובי, בר, מסעדה ומועדון ספורט. אורחי המלון מוזמנים להשתתף בחוגים ובשיעורי ספורט בהם ספינינג, יוגה, ריצה על החוף ואגרוף אבל כל זה פחות עניין אותי. מבחינתי, פשוט לנוח ולא לזוז הספיק לי. המקסימום שהגעתי אליו היה לחדר האוכל לארוחת בוקר. המלון מגיש ארוחות בוקר חלביות בלבד אבל מה שמיוחד כאן היא ההגשה האישית והצבעונית להפליא. הדילמות קשות: לבחור מה לאכול קודם. מוצעים אינספור סוגי יוגורטים, מיצים, מאפים, גבינות ובעצם, כל מה שהופך ארוחת בוקר למפנקת.

מלון פאבליקה צילום יחצ

דנה אוברזון היא ללא ספק, אחת האדריכליות המוכשרות בתחומה. היכולת ללקט, לתכנן, לעצב ולבחור את האווירה הרצויה שהיא רוצה לשדר היא לא פחות מאמנות בפני עצמה. רואים את חיבתה ליצירתיות והמלון פועל כפלטפורמה לאמנות ישראלית עכשווית ומציג תערוכות מתחלפות לצד יצירות שנרכשו לאוסף הקבע. הוא מהווה מעין פסיפס רב שכבתי אודות הזהות התרבותית המקומית. התצוגה בחללים הציבוריים מחולקת למספר תערוכות שונות, אחת בכל קומה, לפעמים כתערוכת יחיד קטנה ולפעמים כתערוכת דואט.

יסמין לוי במלון פאבליקה צילום יחצ

מוצגים מקבץ של מיטב האמנים הישראלים הפועלים בשדות האמנות השונים. קיר האור של המלון ישמש לפלטפורמת וידאו ארט, עליו יוקרנו שלוש עבודות וידאו של אמן נבחר, אשר יוחלף אחת לתקופה. המלון הזה ניתק אותי בחיי היום יום, מכל התלאות ובדאגות. מבחינתי, הייתי חוזרת לפה כל סופ"ש אבל החיים, אתם יודעים, חזקים מהכל. אני עוד אשוב לשם ואשב לי במרפסת ליד עצי הלימונים והפרחים. כי בכל זאת, אם כבר אסקפיזם – עד הסוף ועם הרבה קלאסה.

יסמין לוי במלון פאבליקה צילום אלבום פרטי
** יסמין לוי, משנה לעורכת סלונה, הייתה אורחת של מלון פאבליקה. כתובת: שדרות אבא אבן 9, הרצליה
צילומים: אלבום פרטי