להקליק בלי חשש: המדריך לשופינג ברשת

בלי פקקים, בלי חיפושי חניה ובלי תור בקופה – הקניון הכי גדול בעולם נמצא במרחק קליק אחד ממך. קבלי את המדריך המלא לפאשניסטה הטכנולוגית המתחילה

אין דבר יותר כיפי מהעקצוץ בקצות האצבעות, ההתרגשות בכל הגוף והלב שמחסיר פעימה כאשר מתאהבים בנעל מדהימה, תכשיט הורס או שמלה בלתי נשכחת. קניות הן לא רק צורך, אלא גם הרבה מאוד פאן – רק שבינך לבין מרכז הקניות הקרוב מפרידים פקקים, חיפוש חניה, הסתובבות מייגעת עם הילדים, חיפוש אחר בגד מתאים רק כדי לגלות בין הקולבים שכבר אזל במידה הנכונה, עמידה בתור לתא המדידה, תשלום על חנייה, וכמובן, איך אפשר בלי הפקקים של הדרך חזרה?

אז זהו, שאפשר. יותר ויותר חובבות אופנה מגלות שיש דרך לעשות קניות מהבית, בערב, בשקט, כשהילדים ישנים, עם כוס קפה ביד. אתרי קניות אונליין הופכים לידידותיים ונגישים יותר, ומאפשרים רכישה מהירה וממוקדת, של פריטים ייחודיים שאין לכל אחת, ובמחירים משתלמים בהרבה.

למה שגם את לא תהני מכל הטוב הזה?

אז שניה לפני הקניה הבאה הנה 7 דברות לקניית אופנה און ליין:

 

1. בחרו את קניון האון-ליין שלכן:

כמה אפשר לראות שוב את אותם המותגים שנמצאים בכל קניון? את הולכת ברחוב וכבר יודעת בדיוק מאיפה נקנה כל פריט של הבחורה ההולכת מולך. קניה ברשת לעומת זאת, היא קניון שלא נגמר. הסיכוי להתקל בעוד מישהי עם אותו פריט הוא אפסי.

אתר asos הבריטי מציע בגדים, נעליים, אקססוריז ומתנות מקוריות, לצד פריטים ממותגים כמו אדידס, River Island ו-New look ומחלקות ייחודיות לפלאס סייז, מידות פטיט, פריטים לנשים גבוהות והריוניות.

 

5963091-1-black
שמלה לבנה עם רקמה שחורה, Asos, מחיר: 138 ש"ח

 

ebay האמריקאי הוא הכל-בו הגדול בעולם המורכב מחנויות שונות שמוכרות, לרוב במחירים נמוכים, ביגוד, הנעלה, אקססוריז, מכשירים דיגיטליים, טלפונים ניידים, ציוד אלקטרוני, דקורציה לבית, רכיבים לרכב, ועוד ועוד.

Etsy הוא קניון הוינטג' והמעצבים של הרשת. האתר מאגד בתוכו חנויות שונות של אמנות בעבודת יד, מעצבי אופנה וחנויות יד-שניה, מציע דקורציה לבית, עיצוב אופנה ואקססוריז, מוצרי נייר, טקסטיל ועוד.

לצידם אפשר למצוא גם אתרים מקומיים נפלאים כמו: Adika, Belle and Sue, וכמובן Saloona Shopping שלנו בו אנחנו בוחרות בגדים, אקססוריז ופרטי הום סטיילינג מעוצבים במחירים הכי משתלמים.

7777777777
שמלת תוכי בעבודת יד, ETSY. מחיר: ₪293.43

2. הכול במידה:

הפחד מבחירת המידה של הבגד לא לגמרי מוצדק. ראשית, יש עולם שלם של קניות ברשת שאינו דורש מידות כלל: תיקים, תכשיטי אופנה מגניבים, בגדי ילדים (שמידותיהם בהתאם לגיל) או אקססוריז לבית. אבל גם נושא המידות הוא ממש כמו לרכוב על אופניים – פשוט למדי, ברגע שהבנת את העסק.

עלייך למדוד בסרט מידה את מידותיך בשלושה מקומות: (1) היקף חזה (2) היקף מותן (3) היקף אגן. האיור שהכנו מטה יראה לך בדיוק איך עושים את זה. רצוי להחזיק מידות מדויקות בסנטימטרים ובאינצ'ים (קני סרט מדידה שיש בו גם וגם).

מדידת גוף

 

ראית פריט שאהבת? מצויין! ממש לידו תמצאי לרוב טבלת מידות שתסייע לך לבחור את המידה המתאימה. אם מדובר בסחורה מסין, רצוי להזמין מידה אחת מעל מידתך הרגילה. בקניה באתרים המערביים שימי לב שהדוגמניות תמיד גבוהות יותר מהאישה הממוצעת ולכן הפריט שתזמיני יהיה מעט ארוך יותר מהתמונה באתר.

 

assos
אתר אסוס: לחיצה על כפתור "Size Guide" פותחת טבלה ובה היקף חזה (Bust) מותן (Waist) ויריכיים (Hip) בס"מ או באינצ'ים

 

3. דואגים לתשלום בטוח:

הדרך הכי קלה לוודא שמספר הכרטיס שלך לא יגיע לידיים הלא נכונות היא שימוש בשירות תשלום מאובטח. החברה המומלצת והמוכרת ביותר בתחום היא חברת – PayPal לה מערכות האבטחה המשוכללות בעולם. עם PayPal צריך רק להצמיד את כרטיס האשראי פעם אחת בלבד לחשבון הPayPal שלך, ובכל קנייה שתרצי לבצע, PayPal יעבירו את התשלום למוכר, בלי לחשוף בפניו את המידע הפיננסי שלך במלואו.

איך עושים את זה? נכנסים לאתר PayPal ל"הרשמה" (חינם), ממלאים פרטים אישיים וכתובת למשלוח, מצמידים אמצעי תשלום לחשבון, וזהו, יוצאים לשופינג!

היום כל אתרי קניות האונליין הגדולים מקבלים תשלום באמצעות פייפאל, כך שדרך חשבון ה – PayPal את יכולה לקנות ללא חשש במליוני אתרים בארץ ובעולם

 

4. משלוח זאת שליחות:

סיימת את הקניה, הגיע זמן לבחור משלוח. יש אתרים שבהם המשלוח הוא חינם – ואז הם מציינים זאת בגדול, את לא תפספסי.

באתרים אחרים יש דמי משלוח, שלרוב משתנים לפי סוג המשלוח: דואר רגיל, משלוח אקספרס וכו'. העלויות השונות יפורטו במהלך תהליך הרכישה, ולרוב יתווספו למחיר המוצר.

לצד האפשרות במשלוח רגיל, ישנן חברות שיביאו לך את המוצר עד הבית באמצעות שירות כתובת אמריקאית, כך שתוכלי להזמין גם מאתרים שאינם מבצעים משלוחים לישראל.

 

הקניון הגדול בעולם במרחק הקלקה ממך (צילום: יח"צ)

5. האותיות הקטנות שחוסכות לך המון כסף:

מע"מ ומכס הן מילים מפחידות, אבל הנה הטריק הפשוט שיגרום לך להבין כיצד להמנע ממיסים:

על חבילה שעלותה פחות מ – 75$ (מחיר סופי כולל דמי משלוח), לא תשלמי מיסים כלל.

אם החבילה עולה עד 500$ תצטרכי להוסיף למחיר הסופי 17% מע"מ, אבל לפעמים זה בכל זאת יוצא מחיר משתלם אם מצאת עסקה בעלות מגוחכת.

הטיפ שלנו: אם בכל זאת לא בא לך להוסיף את ה – 17% הנוספים, אפשר לחלק את הקניה הגדולה לכמה הזמנות קטנות, אבל כדאי לחכות 4- 5 ימים בין הזמנה להזמנה.

אם התפרעת בקניה של יותר מ – 500$ קחי בחשבון שאז כן תצטרכי לשלם מע"מ, מכס ומס קנייה, תלוי בסוג המוצר שקנית.

למידע נוסף היכנסי לאתר רשות המיסים.

 

6. נו, מתי זה כבר יגיע:

זמני המשלוח תלויים בגורמים רבים, ויכולים לנוע בין 5-3 ימי עסקים מאתרים בארץ, ועד ללמעלה מחודש מאתרים מהמזרח.

הטיפ שלנו: אם את קונה פריט לאירוע מסוים, אל תקחי צ'אנסים: השתמשי בשילוח אקספרס או פשוט הזמיני הרבה זמן מראש – אנחנו ממליצים לפחות חודש וחצי לפני האירוע. והתאזרי בסבלנות…. ברוב המקרים ניתן לבדוק את מצב החבילה באמצעות מספר ה-tracking שהמוכר מספק כשהמוצר נשלח.

גם אם הפריט שהגיע הוא לא מה שחשבת - יש דרך חזרה (צילום: יח"צ)

7. זה לא מה שחשבתי:

אם הפריט לא הגיע, הגיע פגום או אפילו אם הוא בסדר גמור – אבל שונה ממה שחשבת: בדקי את מדיניות ההחזרות של המוכר, והאם ניתן להחזיר או להחליף את המוצר.

גם כאן, ביצוע תשלום באמצעות PayPal עוזר מאוד. PayPal מציעה את תכנית "הגנת הקונה": אם פריט שקנית באינטרנט לא יגיע או יהיה שונה מהתיאור של המוכר, כיסוי 'הגנת הקונה' של PayPal יוכל לספק לך החזר עבור הסכום המלא של הפריט. בנוסף שירות "יש דרך חזרה", של PayPal שיחזיר לך את דמי המשלוח עבור ההחזרה למוכר בסכום של עד 120 שקלים (עד 12 החזרות בשנה, שווה לך להציץ בתנאים – כאן).

 

עכשיו כשאת מוכנה ושבע הדברות איתך, כל מה שנשאר הוא לגלוש לקניון הוירטואלי הקרוב לליבך, ולקנות בנעימים.