להעז, לשקשק, לאהוב

מה קורה כש-6 נשים פוגשות ברמן אחד נחמד שמלמד אותן את רזי הקוקטייל המושלם? הצצה לסדנה שהוציאה מבלוגריות סלונה את המיטב ושלחה אותן הביתה עם חומר למחשבה, וערבוב

הבלוגרית רוני כהן טועמת מעמל כפיה קוקטייל Sunny winter רענן (צילום: אור הגר)

כמה פעמים הוגש לך אל השולחן קוקטייל עוצר נשימה ביופיו, טעים שאי אפשר להפסיק לשתות ממנו ומעורר קינאה כי הוא נראה כמו סוד כמוס בלתי מושג?

קוקטיילים זו חגיגה. הם נועדו להיות כאלה. הם עשירים בצבע ובטעם ולא מתביישים ללכת עד הסוף גם בקישוטים מרהיבים, וכל זאת משום שיש להם ייעוד ברור בחיים – לעשות לכם את הערב יותר שמח.

גם אנחנו הלכנו שבי אחרי כמה מהמשקאות האלכוהוליים המשוקשקים בכוסות המעוטרות, והחלטנו שהגיע הזמן לחצות את פסגת הפחד וללמוד את רזי הקוקטייל. לכן שלחנו 6 בלוגריות של סלונה לסדנת מיקסינג שהבהירה פעם אחת ולתמיד – גם בבית, גם בעזרים הכי פשוטים – כל אחת יכולה.

 

קוקטייל ברבדוס עם גארניש של קאפים קטנים מלאים בוטנים המחוברים לכוס באטבי כביסה, אין יותר יצירתי מזה (צילום: אור הגר)

בבוקר חורפי אחד נפגשנו בג׳ונס, בר קוקטיילים בתל אביב, להסב על הבר עם לא מעט דרינקים. כדי לעבור את החוויה בשלום חיכה למיקסולוגיות שלנו כיבוד עשיר שירפד היטב את הבטן לפני שיגיעו למשימת הטעימה, מה שכבר היווה פתיחה מלבבת ליום.

 אליעד זמיר, מיקסולוג יועץ של שוופס מטעם בר הקוקטיילים האגדי ג׳ספר ג׳ונס, מספר לנו את רזי המיקסולוגיה (צילום: אור הגר)

 

את פנינו קיבל אליעד זמיר, יועץ האלכוהול של שוופס, מבעלי בר הקוקטיילים האגדי ג'אספר ג'ונס ומיקסולוג בעל ידע עשיר ואהבה גדולה לעולם האירוח, שחלק איתנו את סודות המקצוע ואפילו רקח מתכון קוקטייל מיוחד לסלונה (בהמשך).

נבחרת הבלוגריות שלנו התיישבה על הבר ולמדה את הכללים הבסיסיים להכנת קוקטייל טוב:

1. צריך לאפשר לעצמך להעז – למרות שיש כמה כללי בסיס – כל קוקטייל הוא יצירה, וכדי להצליח ליצור חייבים לנסות ולהעז.

2. כבוד לחומרים – כמו כל מנה, גם קוקטייל מורכב מחומרי גלם – הבסיסיים ביותר למיקסולוגית המתחילה: ווג׳רט: וודקה, ג׳ין, רום, טקילה. חשוב להקפיד על שימוש באלכוהול איכותי.

3. לשבור את הקרח – הקרח הוא ידידו הטוב של הקוקטייל. חייבים לקרר את הכוס לפני מזיגת הקוקטייל ומאידך להקפיד שלא לשקשק יתר על המידה עם הקרח על מנת שלא לדלל את המשקה.

הבלוגרית מורן מישל (צילום: אור הגר)

הבלוגרית נירי שאול משקשקת כמו מקצוענית אמתיתי (צילום: אור הגר)

עכשיו כשהחוקים החשובים ביותר הונחו לפנינו על הבר, הגיע הזמן להתנסות בשקשוק.

בזו אחר זו הצטרפו הבלוגריות שלנו אל אליעד מאחורי הבר, (רגע שיא בפני עצמו – כי כמה פעמים בחיים יוצא לעמוד בעמדת הברמן בפוזה של טום קרוז?) והתנסו בהכנת קוקטיילים מובילים לפי מתכונים.

 

שקשוק זה החיים

הקו הדק שעליו מהלכת אומנות המיקסינג עובר בין העובדה שהגענו לגיל שאפשר להתחיל, לעובדה שבתוך כל אחת מאיתנו עדיין שוכנת ילדה שאוהבת לערבב צבעים ולראות מה יוצא.

המיקסולוגיות שלנו – בנות 30-50, אוהבות אירוח, נשות חברה ואוכל, נהנו מכל שלב ושלב בהכנה – המדידה, המזיגה, השקשוק כמובן ומהכנת הגרנישים – הלוא הם הקישוטים המפתיעים שנותנים עוד טאץ׳ של פינוק לכל כוס.

 

רונית קריספין מאחורי הבר: באדום לוהט וחיוך גדול (צילום: אור הגר)

את החוויה אפשר לסכם, באופן לא מפתיע, כמוצלחת במיוחד. השילוב של חברה טובה, אוכל טעים ואלכוהול משובח הוא מתכון מנצח לבילוי טוב. ועכשיו, משהבנו שאפשר להגיע לתוצאות איכותיות כאלה גם במטבח הביתי, עושה רושם שבקרוב נזכה לקבל כמה מתכוני קוקטיילים יצירתיים ומרגשים בבלוגים של סלונה.

רוצה לנסות בעצמך?

הנה מתכון לקוקטייל המנצח של היום הזה מבחינתנו:

 

סלונה ספיריט:

מקררים 2 כוסות בקרח עד הסוף

שמים בשייקר קטן:

שוט וודקה

כף סירופ אלדלברי או חליטת סמבוק ממותקת בסירופ סוכר

כפית ריבת משמש מהולה במעט מים

2 כפות מיץ לימון סחוט טבעי

 

ממלאים את השייקר בקרח עד הסוף ומשקשקים עד שהשייקר מעלה אדים – וקופא.

מוציאים מהכוס שקיררנו את המים שנמסו מהקרח (אבל לא את קוביות הקרח) ומוזגים את תכולת השייקר מסוננת כמעט עד סוף הכוס.

סוגרים עם מיקסר מיול מוגז ונותנים סיבוב אחד של ערבוב בכפית כדי למזג את הטעמים.

לקישוט/ גרניש: שערות לימון שמשפיעות על הארומה. כמות: כמה שיותר יותר טוב.

סגירת הקוקטייל במיקסר 'מיול' וסיבוב ערבוב בכפית למיזוג הטעמים (צילום: אור הגר)