להיות עם להיראות בלי – מראה איפור טבעי

החוכמה הגדולה ביותר באיפור יומיומי היא להצליח ליצור מראה טבעי שיגרום לך להיראות נהדר מבלי שניתן יהיה להבחין במוצרים שהנחת על הפנים. איך עושים את זה?

GettyImages-קייט בלאנשטקייט בלאנשט במראה איפור טבעי. צילום: gettyimages

החוכמה הגדולה ביותר באיפור ביוטי יומיומי היא לדעת לאפר ולהתאפר במראה טבעי שלא מרמז על כמות המוצרים שהשתמשת בהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא על ידי שימוש בצבעי ניוד שמתמזגים היטב עם העור וזה עם זה.

ביקשנו משלי גפני, המאפרת הראשית של סופר-פארם וממדריכות האיפור של המותגים המובילים לתת לנו את הטיפים הכי טובים שיעזרו לכל מתאפרת ביתית ליצור מראה טבעי ומחמיא בקלות ובמהירות.

ורדה שחף, המדריכה הראשית של ג'ייד מציינת את הטיפ הראשון והחשוב ביותר שיש להקפיד עליו והוא זה שיגדיר את המראה הכללי – ליצירת מראה טבעי יש לבחור במוצרי איפור בעלי מרקמים קלים, כאלו שלא יכבידו על העור ולא יראו "עשויים מדי". אם תקפידי על זה ההמשך יהיה הרבה יותר פשוט.

יצירת מראה טבעי בחלוקה לאזורי הפנים –

1. הבסיס לכל מראה איפור מוצלח, ומראה איפור טבעי בפרט, הוא התאמה מושלמת של המייקאפ לגוון וסוג העור. מומלץ לבחור במייקאפ בגימור טבעי בעל רמת כיסוי בינונית, הוא יטשטש חוסר אחידות בעור אבל לא יאטום אותו לחלוטין. אופציה טובה, במיוחד לשעות היום היא להשתמש ב-BB קרם שמספק גם גוון עדין, גם לחות וגם הגנה מהשמש.

חשוב במיוחד להתאים את המייקאפ לסוג העור, אם את בעלת עור מעורב או שמן בחרי במייקאפ נטול שומן על מנת להימנע ממראה מזיע ומבריק. במידה ואת בעלת עור יבש, בחרי במייקאפ בעל רמה גבוהה של לחות שיוסיף חיות לעור. בכל מקרה, הסתפקי בשכבה דקה והימנעי ממראה מסכתי.

ענת ויינטראוב, המדריכה הראשית של רבלון ישראל ממליצה להתחיל בפריימר אשר יכין ויחליק את הפנים לקראת המייקאפ, ינטרל אדמומיות ופיגמנטציה וגם יחסוך בכמות המייקאפ שתצטרכי להניח על הפנים.

NUDE1811171סופט טאץ סטיי+ קונסילר. מחיר 59.90 שקל | רבלון פוטורדי פריימר. מחיר 109.9שקל | ד"ר עור BB CREAM. מחיר: 99 שקל | בורז'וואה מייק אפ healthy mix foundation. מחיר 89.9 שקל

רוצה ללמוד עוד על איך לבחור את המייקאפ המושלם בשבילך? שלי גפני נתנו לנו את כל הטיפים

2. באזורים בהם יש לך צורך בכיסוי נוסף, למשל על מנת לכסות עיגולים שחורים מתחת לעיניים, פצעונים או כתמי פיגמנטציה השתמשי בקונסילר בצורה נקודתית וטשטשי היטב.

שלי גפני, המאפרת הראשית של סופר-פארם מדגישה שמתחת לעיניים יש להשתמש בקונסילר בלבד ולהימנע מלהניח מייקאפ באזור זה: "את המייקאפ מורחים ביסודיות על כל הפנים, אבל לא באזור שמתחת לעיניים. באזור זה שלא הנחנו עליו מייקאפ מניחים את הקונסילר ורק אותו, וממזגים בין השניים. הסיבה היא שהמייקאפ לרוב סמיך ועבה יותר מהקונסילר ואם נניח אותו מתחת לעיניים הוא ידגיש את הקמטוטים. הקונסילרים שמיועדים לאזור זה הם דקים ורוויים בלחות ולכן הם היחידים שיש להניח על העור העדין הזה. באזורים אחרים בפנים אפשר להניח את הקונסילר מעל המייקאפ במידת הצורך"

רוצה ללמוד עוד על קונסילר ומה הוא יכול לעשות בשבילך? היכנסי לקרוא כל מה שצריך לדעת על קונסילר

3. ביצירת מראה טבעי מוותרים על שיטת פיסול הפנים הכבדה (קונטור) שמאפיינת מראות איפור רבים בשנים האחרונות ובמקומה מפסלים את הפנים בשיטת Strobing. שיטה זו הינה שיטה לפיסול פנים ללא הצללות, אלא רק באמצעות הארות.

עדי פרג'י, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז מסבירה איך יוצרים סטרובינג: אחרי שסיימנו להניח את המייקאפ, נניח היילייטר אבקתי או נוזלי על עצמות הלחיים ומעט על גשר האף כדי להבליט את האזורים הגבוהים. לאחר מכן, נשתמש בסומק בגוון ורדרד ניטרלי וטבעי בטפיחות קלות רק על תפוחי הלחיים. ההיילייטר יחד עם הסומק יעניקו מראה זוהר ומודגש אבל לא עשוי מדי.

מי שאוהבת את המראה השזוף יכולה להוסיף מעט ברונזר על עצמות הלחיים בתנועה סיבובית לכיוון האזניים, בחיבור בין המצח לשיער, על עצם הלסת ובצוואר. חשוב לטשטש היטב על מנת ליצור מראה אחיד וטבעי.

NUDE18111713לוריאל פריז שימר נוזלי טרו מאץ. מחיר: 75 שקל | גרלן בייבי גלו טאץ'. מחיר: 181 שקל | שיסיידו Face Color Enhancing Trio PEACH מחיר: 300 שקל | אסנב סומק מאט. מחיר: 14 שקל | מייבלין ניו יורק מאסטר סטרובינג סטיק הארה. מחיר: 35 שקל.

4. אלמנט חשוב במראה טבעי הוא שימוש מינימלי בצלליות בגווני ניוד. בחרי בצללית בגוון קרם או ורדרד בהיר והניחי על כל גלגל העין. אפשר להשתמש בצלליות מתוך פלטת ההילייטרים שמשמשת להארות גם על העיניים ובכך לשמור על מראה אחיד. למראה טבעי עם תוספת זוהר השתמשי בצלליות ניוד עם נצנוץ עדין.

סופט טאץ- מראה ניוד גליטרי. צילום אלכס ליפקיןסופט טאץ- מראה ניוד גליטרי. צילום אלכס ליפקין

יוסי כהן, המדריך הראשי בישראל של מותג האיפור המקצועי MAX FACTOR מציין שההתאמה המושלמת של גווני ניוד לעיניים תעשה על ידי בחירה בגוונים שמתאימים לטון הכללי של העור. כלומר מי שגוון עורה כהה תבחר בגווני ניוד כהים יחסית כדי שיתמזגו בהרמוניה עם הגוון הכללי שלה ולהיפך, מי שבהירה תבחר בגוונים בהירים.

NUDE18111716מייבלין ניו יורק פלטת צלליות בלאש ניוד. מחיר: 45 שקל | מקס פקטור פלטת צלליות ניוד. מחיר: 125 שקל | PUPA Strobing Countouring מחיר: 129 שקל | קליניק צללית Bountiful beige . מחיר: 99 שקל | אסנס ללית ואיילינר בעפרון. מחיר: 14 שקל.

5. בחרי במסקרה חומה או שחורה עדינה שמדגישה את הריסים אבל לא הופכת אותם לגושיים. המראה המומלץ הוא של ריסים מופרדים אחד אחד, מוארכים ומעוגלים כלפי מעלה, אבל לא מודגשים בצורה מוגזמת.

חגית שחר, מנהלת ההדרכה של סופט טאץ' ממליצה למרוח את המסקרה בזיגזג משני הכיוונים (מבפנים ומבחוץ) כדי למנוע היווצרותם של גושים או קבוצות של ריסים מחוברים ולחזור על הפעולה גם בריסים התחתונים.

NUDE18111714לוריאל פריז מסקרה לגבות. מחיר: 80 שקל | דיור מסקרה לגבות Diorshow Bold Brow , מחיר: 142 שקל | אליזבת ארדן Lasting Impression Mascara. מחיר: 170 שקל | לנקום מסקרה מיסייה ביג. מחיר: 149 שקל.

6. סרקי והדגישי את הגבות באמצעות עפרון או מסקרה לגבות בצבע שמתמזג היטב עם צבע הגבות הטבעי שלך ומלאי אותן בצורה אוורירית. אנחנו רוצות אותן מודגשות על מנת שייצרו מסגרת לעינים אבל לא מובלטות יתר על המידה.

7. להשלמת מראה הניוד מושחים על השפתיים ליפסטיק ורדרד בגוון טבעי עדין. המטרה היא להוסיף קצת פיגמנט על השפה במריחה עדינה ללא הדגשה מסיבית של תוחם.

עדי פרג'י ממליצה לבחור שפתון בהתאם לגודל השפתיים.

שפתיים דקות – רצוי לבחור שפתון בגוון ניוד בגימור מאט. בעזרת שפתון מאט ניתן ליצור אשליה של שפתיים גדולות יותר, שכן מאט מנטרל את האור ולמראית עין השפתיים יראו רחבות יותר. זאת בניגוד לגימור מבריק שימשוך תשומת לב לשפתיים הדקות ויבליט אותן.

שפתיים מלאות – בשפתיים מלאות ניתן לבחור הן שפתון בגימור מאט והן מבריק. עם זאת, גימור מבריק מחמיא לשפתיים מלאות שכן הוא מעניק אשליה מלאה עוד יותר לשפתיים. השפתון המבריק מושך תשומת לב לאזור השפתיים גם מבלי לבחור בצבע עז.

ענת ויינטראוב ממליצה לבעלות פיגמנט כהה בשפתיים "למחוק" את השפתיים בעזרת פודרה או קצת מייק אפ לקבלת מראה אחיד ומעל להניח שפתון ניוד (אחרת הפיגנט המקורי הכהה יתערבב עם גוון הניוד הבהיר).

NUDE18111712קלרינס joli rouge. מחיר: 134 שקל | רימל לסטינג פיניש קייט, מחיר: 34.90 שקל | ג'ייד MAUVE MATTE . מחיר: 59.90 שקל | ג'יבנשי שפתון טיפולי לה רוג' פרפקטו. מחיר: 170 שקל | קרליין שפתון קולור מאט גוון 29 מחיר: 74.90 שקל.

צפי בהדגמה של שלי גפני למראה איפור טבעי ועדין ליום-יום בחמש דקות

[youtube KZopej-ZcAA nolink]

סייעו בהכנת הכתבה: שלי גפני, מאפרת ראשית סופר-פארם | חגית שחר, מנהלת ההדרכה של סופט טאץ' | עדי פרג'י, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז | ורדה שחף, מדריכה ראשית של ג'ייד | ענת ויינטראוב, מדריכה ראשית של רבלון ישראל | יוסי כהן, מדריך ראשי בישראל של MAX FACTOR