להחליק בלי להזיק

מקפידה על שיער חלק באמצעות שימוש בפן או מחליק שיער? 6 טיפים מנצחים לפן מושלם, בלי להזיק לשיער

אלו מאתנו שאוהבות את השיער שלהן חלק ומבריק ומשתמשות לצורך כך בפן או במחליק שיער, חוששות לשרוף את השיער או להזיק לו, גם אם הן מומחיות בשימוש במכשירים אלה, ובצדק. עומר אסף, מעצב השיער הראשי של  נטורל פורמולה, מסביר שלב אחרי שלב מה כדאי לעשות (וגם מה ממש לא) בכדי לשמור על השיער רך, חלק ומלא ברק.

מקפידים על בחירה של מברשת פן מתאימה

לפני הכל, חשוב ביותר לבחור מברשת פן מתאימה מפני שהיא קריטית למראה האיכותי של השיער מצד אחד ולבריאותו מצד שני. החידוש האחרון במברשות הפן הינו מברשות עם ראש תרמו קראמי. חום הפן למעשה חודר לתוך ראש המברשת ונאגר שם בצורה המיטבית. ברגע שראש המברשת נשאר חם פעולת העיצוב וההחלקה טובה הרבה יותר. השיער מתייבש מהר יותר והשיער פחות נשרף ונשבר. בנוסף, חשוב לשים לב לקוטר של מברשת הפן: מברשת בקוטר מדיום  מתאימה במיוחד לשיער קצר עד בינוני ומברשת בקוטר לארג' טובה ליותר לשיער באורך בינוני עד ארוך.

mivמברשת של נטורל פורמולה בטכנולוגיה תרמו-קארמית (צילום: מוטי פישביין)

מכינים את השיער לפן

בכדי לקבל תוצאה טובה לפעולת החלקת ויישור השיער באמצעות הפן או מחליק השיער חשוב להכין את השיער לפני. "חובה להשתמש בפן או במחליק שיער כשהשיער נקי לחלוטין", אומר עומר. רבות מחדשות את הפן כשהשיער יבש (לדוגמה יום או יומיים אחרי הפן המקורי) ואז השיער לא נקי ויש עליו כבר חומרי שומן שונים. "חומרים אלה גורמים לשריפה של השיער ולכן עדיף לחפוף קודם ולעשות פן חדש לגמרי".

shutterstock

מגנים על השיער לכל אורכו

לפני שאת מתחילה לעבוד עם הפן, יש לייבש בעזרתו מעט את השיער ורק לאחר מכן להתחיל עם עבודת המברשת. רגע לפני, השתמשי בקרם הגנה ייעודי שמכיל קרטין. הקרם יגן על השיער מפני החום הגבוה של המכשיר. מצפה את השיער ולמעשה יוצר שכבת הגנה שחוצצת בין השיער לבין החום הגבוה של הפן. אם את מעדיפה להשתמש במחליק שיער, הקפידי שהשיער יהיה יבש לחלוטין, מרחי את קרם ההגנה ורק אז התחילי לעבוד עם המחליק. אם את משתמשת בפן או במחליק שיער בתדירות גבוהה, חשוב שתדעי שהשיער שלך נמצא בקבוצת סיכון גבוהה להפוך ליבש, שביר ופגום. לכן, עליך להקפיד יותר מכולן בשימוש בחומרים איכותיים שמתאימים לשיער וכאמור שמכילים קרטין אבל אינם מכילים מלחים.

מרחיקים את הפן מהשיער!

למרות הנטייה הטבעית להצמיד את הפייה של הפן לשיער או למברשת הפן, בכדי לקבל תוצאה חזקה וטובה, מומלץ ביותר להימנע מכך. "כשאת מצמידה את הפייה של הפן לשיער, את עלולה בתנועה אחת לא זהירה לשרוף את השיער", אומר עומר. "לכן, שמירה על מרווח ביטחון של כמה סנטימטרים בין פיית הפן למברשת היא הכלל הראשון והחשוב ביותר בכדי להגן על השיער".

שומרים על התוצאה בצורה מעולה

בקיץ בפרט אבל גם בשאר ימות השנה יש לנו נטייה לאסוף את השיער לקוקו בגומייה או קליפס וגם לסדר אותו מאחורי האוזניים. אלה הדרכים הקלות והבטוחות ביותר להרוס את הפן שעמלת עליו. הגומייה, הקליפס והסידור מאחורי האוזניים משאירים סימנים ואז מתקבלת תוצאה לא אחידה, עם סימנים שמעניקים לשיער מראה לא טבעי ובטח לא מחמיא. "בכדי להפחית את הסיכוי שזה יקרה, עדיף שתחכי כמה שיותר זמן ולא פחות משעה אחרי הפן לפני שאת אוספת את השיער ובכל מקרה, חשוב שתניחי על השיער סרום, בדגש על קצוות השיער. תפקיד הסרום הוא להזין את קצוות השיער, לעטוף אותן ולשמור על תוצאות הפן לאורך זמן", אומר עומר.

וטיפ אחרון לסיכום – לא להגזים!

צריך לומר בכנות וביושר: גם אם תקפידי על כל הטיפים המעולים של עומר, שימוש מוגזם בפן או במחליק עלול בכל זאת להזיק לו. "כמו בכל דבר בתחום הטיפוח, גם כאן שמרי על מינון ואיזון. עודף פנים או שימוש יומיומי במחליק מגביר את הסיכוי להזיק לשיער ולשרוף אותו", אומר עומר. "שימוש סביר בפן או במחליק, למשל אחת לשבוע, יכול להפחית את הסיכוי לכך, כמובן בהנחה שאת משתמשת בחומרי ההגנה הנכונים ובשיטות שתוארו כאן".

צילומים: Shutterstock