לבשל כמו שף: סודות מכשירי החשמל

כמה פעמים חשבתם שאילו רק היו לכם מכשירי חשמל כמו של השפים הגדולים הכל היה נראה אחרת? מסתבר שיש לכם! גלו מה הם

 22-syeyer

כמה פעמים ישבתם במסעדה וניסיתם להבין איך הדג יוצא גם ורדרד מבפנים וגם קריספי מבחוץ? או איך בדיוק הקצף יציב כל כך על העוגה?  כמה פעמים חשבתם שבטח יש להם מכשירי חשמל סופר מתקדמים שלכם שפשוט אין? ורגע, יד על הלב – כמה פעמים ניסיתם בבית להפשיר פיתה וקיבלתם צלחת מעופפת שממש עדיף שלא תפגע באף ראש בטעות? מסתבר שאנחנו לא תמיד יודעים מה מכשירי החשמל שלנו מסוגלים לעשות עבורנו.  הנה 7 סודות הישר מהמטבח שלכם, שיעשו לכם בישול הרבה יותר שמח, וגם יותר מקצועי.

1. כיריים עם טיימר

בכיריים קרמיות תמצאו פיצ׳ר שכמה שהוא פשוט ככה הוא גאוני – טיימר. נמאס לכם לשרוף אורז? לא מתים על הארומה החרוכה של הצלי שנשכח על האש? כוונו מראש טיימר לזמן הבישול המתאים במדויק והסירו דאגה מליבכם.

יש לקחת בחשבון שהמשטח נותר חם ולכן מומלץ לקחת בחשבון הפחתה של מספר דקות מזמן הבישול הדרוש לפי עוצמת המשטח עליו בחרתם לבשל.

23-stauret

2. נעילת ילדים

מניעת תאונות במטבח היא אחד הגורמים החשובים בהפיכת כל מטבח לשמח יותר. דעו שגם בתנורים וגם בכיריים המתקדמים קיימת פונקציית נעילת ילדים שלא תאפשר לאף אחד להפעיל ולחמם את המכשיר ללא שחרור הנעילה קודם כל. שוב – פשוט, מתבקש ועושה את החיים במטבח הרבה יותר שמחים ובטוחים.

3. תוכנית הפשרה

המיקרוגל הוא אחד המכשירים הכי שמישים בכל בית היום. תפקידו הוא לקצר תהליכים ולהקל על הכנת מזון באופן יומיומי. אולם לרוב גם במכשירים המתקדמים ביותר נעשה שימוש במספר מאוד מצומצם של פונקציות מתוך ההיצע הזמין.
נתחיל בהפשרת לחם או פיתות – כל כך טריוויאלי עד שיש פונקציה שמיועדת לכך. במקום להשתמש בחימום בעוצמה נמוכה בחרו בהפשרה ולא תתקלו שוב בלחם שהפך לקרש.
פונקציית ההפשרה מגוונת מאוד ומתאימה עצמה גם להפשרת בשר, עוף ודגים, או מנות מוכנות קפואות, בהתאם למשקל הנדרש להפשרה, כך שהחיים באמת קלים יותר אם משתמשים בה נכון.
 
26-syeutbn-chef

4. תוכנית משולבת

לא מצליחים להבין את כל הסימנים על גלגל הפונקציות של התנור? הנה טיזר שיעשה לכם חשק להתעמק בהם בחוברת ההפעלה.

עבור חלק גדול מן המנות שתבשלו תזדקקו ליותר מאשר פונקציה אחת כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר.
תוכנית משולבת של טורבו וגוף חימום תחתון למשל תיתן לכם לחם אוורירי ורך מבפנים וקריספי בתחתית.
תוכנית משולבת של טורבו וגריל תיתן לכם עוף מבושל בדיוק במידה הנכונה מבפנים ושחום מבחוץ.
בתנורים המתקדמים ניתן לתכנת זמן פעולה לכל פונקציה בנפרד. כלומר, להתחיל בבישול טורבו ולסיים בגריל להשחמה, מבלי לגשת לתנור ולהחליף פונקציה באופן ידני. מרגע שתכירו, תתמכרו.

5. תוכנית אידוי

התנורים החדשים משלבים תוכנית אידוי לצד תכניות האפיה והבישול. עם כניסת טרנד הבישול הבריא למטבחים הביתיים, אין פונקציה יותר משמחת מזו. מרכיבים איכותיים במנות ישמרו על מקסימום טעם וערכים תזונתיים והמנות יצאו רעננות ויפות למראה באידוי אחיד ויציב.
 
24-sdayvge-2

6. תוכנית התפחת בצק

הפחד משמרים הוא אחד המעצורים של רבים לאפיה מגוונת ומקצועית בבית. אולם כל מה ששמרים דורשים היא התפחה בטמפרטורה יציבה וחמימה. אם קשה לכם לספק להם זאת, למשל כיוון שהבית מקורר במזגן או מכל סיבה אחרת, השתמשו בפונקציית ההתפחה – חימום בטמפרטורה נמוכה מאוד ויציבה להתפחה עדינה של הבצק.

7. תוכנית שמירת חום

רוצים להגיש לשולחן כאשר כולם מתיישבים מבלי לרוץ ולבדוק כל הזמן אם הכל מוכן? חממו את האוכל מבעוד מועד וכוונו את התנור לתוכנית שמירת חום. כך תוכלו להשאיר את המנות עד לזמן ההגשה ולדעת שהארוחה תוגש לשולחן בדיוק בטמפרטורה הנכונה.
 
צילומים: יח"צ, סאוטר