לא עובדת בשביל אף אחד

כמו סיפור סטארט-אפ קלאסי, הכל התחיל בעסק מקומי שפתחו מרינה ובעלה בדירת מרתף ברעננה, שהתפתח עם השנים לחנות בוטיק מקסימה של פירות וירקות

בחורה עם מחשב נייד

"העסק הזה העניק לי עצמאות אישית". מרינה על רקע המדפים המסודרים למופת (צילום: מרינה ברנר)

מרינה ברנר, בת 28 ואמא לשניים, היא בעלת חנות הירקות הכי ייחודית ברעננה – תנובת הארץ. אם השלטים לא היו בעברית, סביר להניח שמי שנכנס ל'תנובת הארץ' היה בטוח שזה פורטל עתידני שלוקח אותך לאירופה. סחורה איכותית, מסודרת למופת, חנות שעושה חשק להיכנס ולבחור מכל השפע הצבעוני והמפתה הזה.

זה נשמע כמו סיפור של סטארט-אפ רק בתחום הירקות והפירות. איך הכל התחיל?

"זה לגמרי סטארט-אפ," צוחקת מרינה, "זה התחיל כשבגיל 23 הבנתי שאני לא רוצה להמשיך להיות שכירה. התחלתי לקום בבוקר בלי חשק ובעיקר הרגשתי שאני לא ממצה את עצמי. התחלנו לחשוב מה לעשות, איך אני מחזירה לעצמי את האנרגיות. רומן, שעבד מגיל מאוד צעיר בתחום של מכירת ירקות, היה מביא הביתה רימונים ואנחנו היינו מקלפים אותם ומוציאים את הגרעינים הטובים. הרעיון למכור את זה לחנויות היה הרעיון הראשון שלנו: התחלנו עם רימונים ופומלות ומכרנו לחנויות באזור, אבל לאט לאט היו יותר ויותר הזמנות עד שרומן עזב את העבודה כדי לעמוד בביקוש. הקו שלנו הלך וגדל, כשבשלב מסוים נענינו להצעה להיכנס כשותפים בחנות. אחרי כמה חודשים קנינו מהשותפים את העסק ומאז, כבר שלוש שנים אנחנו בעלי החנות".

מה את הכי אוהבת ב'תנובת הארץ'?

"ללא כל ספק זה העובדה שהיא שלי. החנות הזו היא אני, זה מה שבנינו יחד וכל דבר שאני עושה פה זה עבורנו. אני בוס לעצמי וזאת תחושה מדהימה, למרות שיש בה המון אחריות. העובדה שזאת הפינה שלנו, ושאני לא חייבת לאף אחד ומתנהלת כמו שאני רואה לנכון, זה הדבר הכי טוב. העסק הזה העניק לי עצמאות אישית".

לעבוד וגם להיות עם הילדים, זה משהו שאני מעריכה כל יום מחדש" (צילום: מרינה ברנר)

זוגיות ועסקים – איך זה מסתדר השילוב הזה?

"אין ספק שזוגיות ועסקים יוצר מצב מאוד אינטנסיבי של ביחד. אנחנו מצאנו את הדרך – כל אחד מוביל את מה שהוא חזק בו. רומן מנהל את החנות בפועל, עם כל האחריות הכרוכה בכך: מוצרים, סחורה, עובדים וסידור החנות, ואילו אני אחראית לעסק, לניהול ולתפעול. אנחנו טיפוסים שונים שמשלימים האחד את השניה: הוא הכתובת לעובדים, אני ללקוחות. לכל אחד יש את העצמאות שלו ואנחנו סומכים זה על זה. השילוב בינינו הוא נכון גם בזוגיות וגם בעבודה ומניע אותנו לעשות יותר".

ההורות שינתה משהו?

"מאז שנולדו הילדים אני נמצאת בחנות פחות, אבל זה לא אומר שאני עובדת פחות, אני פשוט נמצאת בעיקר מאחורי הקלעים. עצמאות והורות זה לא בהכרח קל – אין חופשות לידה, עובדים עד סוף ההריון ומיד לאחר הלידה, אין ימי מחלה לנצל ואף אחד לא חוסך לי לפנסיה. בחודש תשיעי סחבתי ארגזים של פירות מקולפים והפצתי בין החנויות ולא חשבתי שזה מטורף, זה נראה לי נורמלי. מה שכן רומן לוקח על עצמו הרבה יותר בגלל ההורות, אבל גם כאן אנחנו שותפים ושנינו הורים מאוד נוכחים. אני מאוד מודעת לפריבילגיה שיש לי – לעבוד וגם להיות עם הילדים, זה משהו שאני מעריכה כל יום מחדש".

הבעל רומן והתינוק. עסק משפחתי למופת (צילום: מרינה ברנר)

אז מה סוד ההצלחה שלכם?

"אנחנו כל הזמן בונים את עצמנו, מנסים למתג ולבדל את עצמנו ולפנות לקהל הנכון וכמובן להיות הכי מקצועיים. אנחנו קשובים ללקוחות, מגדילים את סל המוצרים שאנחנו מציעים, דואגים לשמור על מוצרים ייחודיים ושומרים על שירות מוקפד בחנות וגם במשלוחים, זה גורם ללקוחות לחזור וכמובן גם להמליץ עלינו. אם פעם קילפנו פומלות ורימונים, היום אנחנו מציעים מגשי פירות, לקטי ירקות חתוכים למרק, מקלוני גזר, וכל פינוק אחר שהלקוחות מבקשים אפילו בצל חתוך. אנחנו מאמינים במוטו "העין קונה", כי הוא נכון לכולנו. לכן החנות תמיד תהיה נקיה ומסודרת, והסחורה הכי איכותית, אני אעדיף למכור עגבנייה ב- 8.90 שקלים לקילו אבל שכל עגבנייה תהיה משובחת וטעימה".

"העין קונה": סחורה איכותית, צבעונית ומפתה. תנובת הארץ (צילום: מרינה ברנר) 

טיפ אחד שהיית נותנת לאישה שתוהה אם לפתוח עסק עצמאי?

כל דבר טוב דורש זמן בנייה, הכי חשוב לא לוותר, גם כשלא יודעים בדיוק איך זה ייראה.

משאלה לעתיד?

"אני כבר הרבה זמן חושבת לפתוח מאפיית בוטיק באזור החנות וזה יהיה נטו הבייבי שלי, המקום לפחמימות טובות. אני אוהבת קונדיטוריה ואני בטוחה שמתישהו זה יקרה. אבל הדבר הכי חשוב זה שנצליח ונתקדם כדי שהילדים שלנו לא יצטרכו לעבוד כל כך קשה ושכל מה שהשקענו ימשיך להוכיח את עצמו".

"כל דבר טוב דורש זמן בנייה, הכי חשוב לא לוותר". מרינה ברנר (צילום עצמי)

'תנובת הארץ', רח' מוצקין 34, רעננה.

.

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק.