כל מקדמי ההגנה לקיץ נעים ובטוח

הגורם העיקרי לסרטן העור בשנים האחרונות הוא קרינת הUV שמקורה בשמש. אספנו עבורכם 6 טיפים שיעזרו לכם להימנע מנזקי השמש, ולעבור את הקיץ, שמחים בריאים ובטוחים

מקדמי הגנה לקיץ 2018 (צילום: שאטרסטוק By Rocksweeper )
מקדמי הגנה לקיץ 2018 (צילום: שאטרסטוק By Rocksweeper )

מאת: מאירה שורר

קיץ בטוח ובריא  (צילום : shutterstock  By ARIM)

השיזוף מסוכן לכולם, ולבעלי עור רגיש, מסוכן עוד יותר.  הסכנה הגדולה ביותר שכרוכה בשיזוף היא הסיכוי הגבוה לחלות בסרטן העור, והסיבה לכך היא קרינת UV  שמקורה בשמש.

בשנים האחרונות התדלדלה שכבת האוזון באטמוספירה, והסכנה גדוה פי כמה, ועל כן ההמלצה הגורפת היא לא להשתזף ולהימנע מחשיפה לשמש.

הקשר בין חשיפה לשמש לבין סרטן העור לסוגיו הוא מובהק, אבל זו לא הסכנה היחידה. קחו בחשבון שהחשיפה לשמש גורמת גם להזדקנות העור, לכוויות, ולפיגמנטציה, וכתוצאה מחשיפה לשמש עלולה להיווצר פגיעה במערכת החיסונית של העור שתהפוך אותו לרגיש לזיהומים.

כל מקדמי ההגנה לקיץ נעים שמח ובטוח

.

1. אי אפשר להשתזף לאור הירח, על כן ההמלצה הגורפת היא לא להשתזף. ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש, במיוחד בקיץ ובמיוחד בחוף הים או על שפת הבריכה.

חשוב לזכור שהקרינה הגבוהה ביותר היא בין השעות 9 בבוקר ל-4 אחה"צ.

 2.  לחסום את הקרינה המסוכנת באמצעות כובע רחב שוליים שגם מצל על הפנים, משקפי שמש מסננות קרינה, שרוולים ארוכים ואווריריים ומכנסיים ארוכים. אם אתם מבלים בחוץ שבו תחת, סככה או שמשייה, והקפידו לשתות הרבה מים.

 3. שימוש בקרם מקדם הגנה מס' 30 הכרחי בזמן חשיפה לשמש, במיוחד אם החלטתם להשתזף. אבל זכרו שכל חשיפה לשמש מסוכנת, כך שבכל מצב של חשיפה לשמש, חשוב להשתמש בקרם מקדם ההגנה ולמרוח אותו על כל האזורים החשופים.

את הקרם מקדם ההגנה יש למרוח על העור כרבע שעה לפני החשיפה לשמש, ולהתמרח מחדש לאחר יציאה מהמים, לא לשכוח למרוח את כפות הרגליים, את העורף והאוזניים.

חשוב לדעת שקרינת השמש מסוכנת גם אם שכבת עננים מכסה את השמיים. אל תסמכו על העננים שמרככים את אור השמש והשתמשו בכל הדרכים לחסימת הקרינה גם בצל.

 4. חול, צל ומקדם הגנה. חול הים מחזיר כמות לא מבוטלת מקרני השמש המסוכנות. כך שגם אם אתם נמצאים במקום מוצל, תחת סככה, אתם עדיין סופגים קרינה מזיקה וחשוב להשתמש בכל אמצעי ההגנה מפני קרינת השמש.

 5. מקדם הגנה בדרגה 15 מפני שיזוף לא מודע. חשיפה יומיומית ומתמשכת לקרני שמש, מסוכנת לא פחות משהיה ארוכה על חוף הים. חשוב למרוח בקרם מקדם הגנה בדרגה 15 את הכתפיים, החשופות, הזרועות, הרגליים וכל איזור שאינו מכוסה בבגד לפני כל יציאה מהבית.

 6. מקדם הגנה פיננסי: ביטוח אמבולטורי וביטוח לגילוי סרטן ביטוח אמבולטורי הוא כיסוי שניתן להוסיף לפוליסת ביטוח בריאות פרטי, המעניק זכאות לבדיקות מתקדמות לגילוי סרטן. בדיקות אלו מאפשרות גילוי מוקדם והם חלק מהתפתחות ענף הביטוח לכיסויי מניעה.

 ביטוח לגילוי סרטן הוא כיסוי שמעניק פיצוי כספי במקרה והתגלתה מחלת סרטן אצל המבוטח. הפיצוי הכספי נועד להקל על הנטל הפיננסי שחווה משפחה בה יש חולה סרטן, וניתן להשתמש בו לכל מטרה.

.

נכתב בסיוע מקצועי של צוות ביטוח בריאות ב-AIG

.

.